Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dålig sömn inatt. Provade alla möjliga varianter utan resultat. Slutade med att jag somnade i en av gästsängarna.
Noll matlust idag. Vilket är ovanligt för mig.
Gjort det mest nödvändiga på morgonen men inte så mycket mer.
Behöver nog vila under dagen så att jag orkar med kvällen sen.

Vädret är inte speciellt inspirerande heller. Jobbigt för alla som har odlingar nu. Ruttnar de inte när det är så här kallt och snöregnigt?
Jag är sen med mitt trädgårdsland. Vilket är bra med tanke på det omajiga vädret.
 
Förlovningsringar.... här i Aus (och i stort sett många länder förutom Sverige) verkar det vara tradition att enbart hon bär förlovningsring. Inte han.

Men i Sverige vad jag vet brukar båda ha förlovningsring...

Hur, när, var, varför? :D

Man gör väl som man vill liksom men traditioner är intressant tycker jag
 
Nu har traktordäcken kommit! Säga vad man vill om Postnord men dom är tusen ggr bättre än DHL här där jag bor! :up:
Men jag tror jag skippar den önskade skogspromenaden och ställer mig i vedhögen på lunchrasten istället. Min och makens deal är att veden ska vara helt klar före vi fortsätter med ridbanan och det är irriterande lite kvar att klyva så det är bara att kötta på.
 
Man ska ju inte mata vilda djur egentligen och detta blir så självklart i dessa tider....
(Dessa har blivit matade i minst 15 år av turister varje dag)

Alla turister som normalt matar dessa varje dag har ju varit portade sedan flera veckor nu.

Jag tog en promenad för att se "om de fortfarande var hemma" och köpte en liten påse pellets i tobaksaffären som ligger på vägen, ca 250 gram för $2.50

Jisses. Sperd ut pelletsen och satte mig ner och inom 30 sekunder allstå....
Verkade vara såå hungriga

Rock wallabies
Dom äter ur handen på dig om du vill men jag är nojig för löss, sjukdomar och fästingar så jag gör inte det om det inte är typ en morot eller selleri jag har...


Åh, så himla fina! <3 Fantastiskt att ha i närheten, men visst är det ett problem när de blir såpass beroende av turism och 'gratis' mat. Fanns något klipp av apor som inte längre blir matade, och de blev helt Vansinniga när några volontärer kom för att erbjuda frukt.
 
Jag ska nog köpa en trisslott idag! Har knappt sovit inatt, men dagen har ändå varit bra. Vaknade till "på riktigt" två minuter innan lektionen startade så jag startade datorn och gick med i videomötet. Fick välja om jag vill göra mitt prov idag eller på måndag och valde idag för att få det gjort.

Båda katterna kom med mig så vi stängde in oss i mitt rum (släpper ut dem direkt om de ställer sig vid dörren) och båda två (!) lägger sig i min säng med mig. Katten som alltid ligger i fotändan kom och la sig på min huvudkudde så att vi låg jämte varandra :love: Sen åt jag frukost medan vi väntade på att det skulle bli min tur. Katten som annars alltid reagerar på okända röster och direkt går och gömmer sig stannade kvar hos mig idag. Jag kliade henne under hakan hela tiden och hon låg och spann.

Dessutom tror jag att provet gick rätt så bra. Jag kunde i alla fall svara på allt :up: Sen avslutade vi med att prata lite om min senaste inlämning och om jag hann få in den i tid, vilket jag gjorde. Vi pratade också om mitt mål och vad jag vill uppnå för betyg och där sa han bara "ok" så jag har ingen aning om det betyder att jag kommer nå mitt mål eller inte :confused:

Och nu när jag lugnat mig lite kom jag på att jag inte kan köpa en trisslott, men hade jag varit 18 så hade jag 100% euro dollar gjort det! :D
 
Mumsar på en wrap. Hade dock önskat en varm lunch för usch vad kallt. blåsigt och regnigt det var när jag sprang till jobbet. Blev dyngsur och iskall.
Glömde dessutom ta med mig extra springtights. Tur att de är i snabbtorkande material och torkar ännu snabbare på kroppen. Var ganska onajs att sitta i ett 2 timmar långt möte iklädd blöta byxor och frysandes - men jag överlevde.
Funderar på ett bad när jag kommer hem. :)
 
De övriga på mötet blev för övrigt mycket förvånade när jag föreslog att göra egen handsprit. Det var en lång omständig diskussion om hur vi skulle göra när vi ska öppna skolan igen och oj oj oj det finns ju ingen handsprit att köpa ack och ve!
Jag satt mest där och såg ut så här :confused: innan jag kläcke ur mig att "Men... kan vi inte göra egen då?"
Övriga kollegor var mäkta imponerade, och sen när jag började prata om Virkon osv fick jag kommentaren "alltså det känns som att du skulle veta hur man städar bort ett lik! :eek:"
Jag skrattade lite åt det men sa inte "Ja jo det är ju bara och lösa upp det i till exempel lut..." vilket var det första som poppade upp i min skalle. :D

Jag blev plötsligt ansvarig över att skriva ett förslag på hur vi ska lösa öppningen av skolan rent säkerhetsmässigt. För "Wow det är lite som Breaking Bad, du vet så mycket!" 🙄
 
Nu är vi klara med pusslet! :D
 

Bifogade filer

  • IMG_20200513_130641_721.webp
    IMG_20200513_130641_721.webp
    178,6 KB · Visningar: 45
Vi svamlade bara. Men lyckades iaf lyfta en fråga om alla skulle ta med sig. Hade den frågan varit tydlig redan i uppgiften hade den här varit SÅ mycket lättare. Jaja.
 
Åh, så himla fina! :heart Fantastiskt att ha i närheten, men visst är det ett problem när de blir såpass beroende av turism och 'gratis' mat. Fanns något klipp av apor som inte längre blir matade, och de blev helt Vansinniga när några volontärer kom för att erbjuda frukt.
Har man väl börjat att mata dem måste man fortsätta tycker jag. Inte bara avdrypt stoppa den näringen.
 
Det tycker jag också, men på många platser sker ju ingen organiserad matning av djuren överhuvudtaget utan det är ett nyttjande som helt enkelt uppstått genom turismen. Så... utan turisterna finns ingen som står med ansvaret.
De inom turismen kunde ju göra en insats nu tills turismen kommer i gång igen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 427
· Visningar
40 041
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 300
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 759
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp