Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Typisk eftersläng efter en natthelg, lyckades hyfsat med att hålla mig vaken och sen sova natten mot tisdag, tidigt i säng igår och vaken sen strax före 03 inatt. :meh:

Kollat på Trädgårdstider på SVTPlay, kan inte gå upp och ta ett glas vin för jag ska köra till jobbet om ca tre timmar. För pigg för att somna om just nu.
 
01F6B665-2AD0-438F-8102-9853344A6C19.webp

Välkommen hem liksom 🙃 nu ska jag sova tills det börjar töa.
 
Jag vägrade titta ut när det snöade så då finns det inte. Då har det liksom aldrig hänt :D

Hade 2 trötta hundar sm inte alls var taggade för jobb idag. Inte matte heller för den delen :D
96723641_246169919962303_161268398397849600_n.webp


Nu är det mer fullt ös medvetslös här på jobbet. Biter på stolar och gud vet vad.
Igår var min mamma hundvakt när jag var ute på jobb/kundmöte och när jag ringer till henne för att berätta att jag är klar så får jag ett _Tack Gode gud :rofl: Det är tydligen värre att vara hundvakt än att ha barnbarn :rofl:
 
Fint väder och klarblå himmel idag! Men det blåser som vanligt... Har daghunden här idag, längesen nu så det känns kul :) Hade vart gött att ta en skogspromenad med hundarna på lunchen men jag måste vara hemma och ta emot leverans av traktordäck som ska komma någon gång mellan kl 10 och 14 :cautious: Men har jag tur (troligtvis inte) så har dom kommit innan jag tar lunchrast.
 
Ska skriva ihop på engelska om att de är för dyra.

Hur låter detta.

Hello A***
Thank you for this. Coils of 250m is preferred by our entrepreneurs.
Your price is about 25% higher especially on OD 60

Behöver jag lägga till min uträkning på transport? På att det blir ett högre inköpspris? Eller räcker det såhär tror ni?
 
Två grader varmt och marken täckt av snö. Gråmulet är det också.

jag har verkligen inte någon alls lust att gå på längre hundpromenad. Måste dock för skrället ska få vänta i bilen när jag är på ett möte ikväll. Han behöver sin dagliga runda för att inte bli rastlös.

Törs inte lämna honom hemma för då är väl hela huset nedskitet och nedpinkat. Han är ju långt ifrån rumsren.
Ack det ljuva livet med unghund.
 
Har alltid min lilla DSG lös och idag har jag mammas setterhane här med. De var båda lösa och vi mötte en man med en spaniel.
Mina stannar, går ej fram utan kommer till mig så ja kan koppla dem.
Men reaktionerna mot ”en stor hund” blir så mycket mer! Får förklara att han är viltren, kommer på inkallning, skvallrar om vi möter hund/människa och så har vi även en stopsignal han lyssnar på.
Så efter en stund blev mannen trevligare i tonen :)
Förstår iofs att man reagerar! Men den lille fan kommer undan så lätt :angel:
 
Jag vägrade titta ut när det snöade så då finns det inte. Då har det liksom aldrig hänt :D

Hade 2 trötta hundar sm inte alls var taggade för jobb idag. Inte matte heller för den delen :D
Visa bifogad fil 50696

Nu är det mer fullt ös medvetslös här på jobbet. Biter på stolar och gud vet vad.
Igår var min mamma hundvakt när jag var ute på jobb/kundmöte och när jag ringer till henne för att berätta att jag är klar så får jag ett _Tack Gode gud :rofl: Det är tydligen värre att vara hundvakt än att ha barnbarn :rofl:
kan aldrig tänka mig att de två små oskyldiga änglarna skulle ställa till med tumult, man riktigt ser vingarna och glorian på dem där se sover på fotot. 😇😇😇
 
Fick stopp i slasken i köket igår, ringde fastighetskötaren typ kl 19. Idag kl 09 ringer han och frågar om jag är hemma - ja jag är hemma - 20 min senare står han i köket och fixar med proppen. Swish, allt klart, propp borttagen på typ 5 min. OMG vilken smidig service! Tack snälla fastighetsskötaren! :bow::bow::bow:

Lilla Brunett-kisse var framme för att inspektera honom och ge sitt godkännande dessutom. Hon hängde med i hela processen och fick en klapp. :D
 
Man ska ju inte mata vilda djur egentligen och detta blir så självklart i dessa tider....
(Dessa har blivit matade i minst 15 år av turister varje dag)

Alla turister som normalt matar dessa varje dag har ju varit portade sedan flera veckor nu.

Jag tog en promenad för att se "om de fortfarande var hemma" och köpte en liten påse pellets i tobaksaffären som ligger på vägen, ca 250 gram för $2.50

Jisses. Sperd ut pelletsen och satte mig ner och inom 30 sekunder allstå....
Verkade vara såå hungriga

Rock wallabies
Dom äter ur handen på dig om du vill men jag är nojig för löss, sjukdomar och fästingar så jag gör inte det om det inte är typ en morot eller selleri jag har...

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 427
· Visningar
40 041
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 300
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 759
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Valet i USA
  • Skaffa barn eller inte

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp