Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
De inom turismen kunde ju göra en insats nu tills turismen kommer i gång igen?

Man tycker det, men det prioriteras knappast och jag skulle tro att många resorter och liknande är helt igenbommade. Flera länder är ju dessutom i en sådan situation att folk faktiskt inte får gå ut och hjälpa oavsett om viljan skulle finnas eller inte.

Fast nu blir det kanske lite väl mycket coronasnack här i tråden! :)
 
Försöker rita mitt genogram.
Det är jättesvårt.
Många personer jag vill ha med och andra som inte är så viktiga idag men som ändå är relevanta. Tillkommer personer varje gång jag börjar tänka.
 
Försöker rita mitt genogram.
Det är jättesvårt.
Många personer jag vill ha med och andra som inte är så viktiga idag men som ändå är relevanta. Tillkommer personer varje gång jag börjar tänka.
oj! vad roligt. tänkt göra det någon gång. till min släktsida på fb men har inte huggit tag i det
 
Huu har gått och skjutit på en uppgift i två månader och imorgon ska den in :crazy: Plus en mindre uppgift som jag inte heller har börjat på. Jag tror inte att distansundervisningen i sig är så dålig för mig, men att bara gå hemma i flera veckor med någon enstaka "utflykt" till veterinär har gjort mig jättedeppig.
 
Ska jag googla eller kan du snabbt sammanfatta historien bakom? :angel:

Klicka på andra filmen så får du hela berättelsen på en kvart. Det var en man som frivilligt blev internerad i Auschwitz för att dokumentera vad som pågick. Han tog sig sedan därifrån och slog larm. Ingen brydde sig... och efter kriget blev han till slut avrättad efter en skenrättegång, för förräderi.

Edit: Finns engelska undertexter.

Edit 2: Sabaton brukar tacka sångarens historielärare på skivomslaget :love:
 
Nu har jag tagit helg :D
Hamnade på kaffe i grannens trädgård men vi kom på att vi skiter i det där kaffet och tar en vinkväll istället. Ska bara äta lite och sova nån timme först.
Vädret är najs här så vi tar vinet på min altan. Grannen hade dessutom tagit min hund på 1,5 timmes promenad medans jag jobbade så nu kan jag bara njuta och slappa ikväll. Love min granne :love:
 
Trött, så trött. Ska plocka ihop tvätten - ska tvätta klösmöbeldynor, kuddar/täcke och ytterkläder (de som används = hänger framme) nu ikväll. Och göra rent ugnen. Så går det när sjukgymnasten går och blir sjuk när jag skulle dit.. Sista arbetsdagen för veckan är iaf gjord, skönt!!
 
Ett spännande paket kom idag
Selma måste kolla in det
20200513_155109.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 435
· Visningar
40 212
Senast: dobbis
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
567
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 301
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp