Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på folk som ska kolla på lägenheten, det är total kaos här och naturligtvis lyckades jag spilla en flaska soja på köksgolvet som jag moppade upp så nu är det verkligen snorhalt. Får säga till dem att inte gå in i köket, tror inte att det skulle vara en bra början om de bröt benet eller skallen :crazy:

Trött som en mycket, mycket trött sak, men efter att de gått ska jag packa ner en bokhylla till.
 
Nr jag sprang hem var det nog ungefär 3-4 grader, blåste, ösregnade, haglade och var allmänt otrevligt. Kom hem och kände mig som en istapp, händerna var helt stelfrusna (skulle tagit mina vattentåliga ridhandskar i stället för löparhandskarna).

Det blev bad med en mycket trevlig badbomb, och jag lyckades få vattnet så där perfekt varmt :love:
Låg där i en timma och njöt. Lyckades dock somna en gång :nailbiting:
Som tur är, har jag en katt som är m y c k e t orolig när matte badar. När jag precis hade somnat fick jag en smäll i fejset :up:

Nu ska jag hitta på någon mat.
 
Män... :up:
rNgYeej.jpg
x1bxDDa.jpg
 
Nr jag sprang hem var det nog ungefär 3-4 grader, blåste, ösregnade, haglade och var allmänt otrevligt. Kom hem och kände mig som en istapp, händerna var helt stelfrusna (skulle tagit mina vattentåliga ridhandskar i stället för löparhandskarna).

Det blev bad med en mycket trevlig badbomb, och jag lyckades få vattnet så där perfekt varmt :love:
Låg där i en timma och njöt. Lyckades dock somna en gång :nailbiting:
Som tur är, har jag en katt som är m y c k e t orolig när matte badar. När jag precis hade somnat fick jag en smäll i fejset :up:

Nu ska jag hitta på någon mat.
Haha, somnar i badet gör jag titt som tätt..... :D Dock har jag ett väldigt litet sittbadkar. När man väl sitt-ligger i det så går det inte att röra sig särskilt mycket, så jag är inte speciellt orolig för att hamna under vattnet av misstag......... :p

Badbomber är LYX, tror att jag måste shoppa lite........
 
Fastighetsskötaren: ”Jag ska mäta hur mkt vatten som läcker från röret”.
Jag bara ”ja alltså det är ju ett stort hål i hinken”. Han ba ”jo men det gör inte så mkt”.

464BCDBA-4236-4E8D-8802-8194473F1699.webp


Skönt att genier sköter huset....
 
Sitter ute i solen. Grannen och jag har laborerat lite med en flaska sött bubbel. Trots lime och div utspädningsmatterial så blev det bara "drickbart". Försökte snygga till det med några "drinkblad" på rosor (minns ej hur den burken hamnade här)
Det var iaf lika kul med gammalt rosenbös i drinken som om det blåst ner skräp i den. Fastnade i svalget. Fick pilla ur skiten.
Nu har jag bytt till hederligt rödvin :)
IMG_20200513_175649_224.webp
 
Sitter ute i solen. Grannen och jag har laborerat lite med en flaska sött bubbel. Trots lime och div utspädningsmatterial så blev det bara "drickbart". Försökte snygga till det med några "drinkblad" på rosor (minns ej hur den burken hamnade här)
Det var iaf lika kul med gammalt rosenbös i drinken som om det blåst ner skräp i den. Fastnade i svalget. Fick pilla ur skiten.
Nu har jag bytt till hederligt rödvin :)
Visa bifogad fil 50747
Ni fick iallafall en Instagram vänlig bild av det hela :rofl:
 
Bjudit mamma på kebab :)

Är det inte häftigt att ha en egen bil och kunna åka vart man vill när man vill? De är iaf frihet för mig

Idag har jag åkt med min egna bil till verkstaden och efter att ha promenerat och hämtat den åkte jag med de trasiga däcken till mitt eget släp till en annan verkstad för att få dem bytta... :cautious:


(När sedan både bil och släp fungerade igen gjorde jag något så spännande som att lasta dem fulla och åka en sväng till återvinningscentralen! :up: )
 
Vi har ju bara handlat i lokala butiken med lite trist sortiment nu länge pga Corona. Idag handlade sambon på Ica Max igen. Han kom hem med 6 pappåsar mat. Vi är 2 st..
Vi klarar oss nog ett tag nu. 😂
Nu luktar det gudomligt av spare ribs i ungen! Så gott med lite roligare mat!
 
Jag har handlat lokala jordgubbar nastan varje dag i tva veckor nu. De ar super sota och goda aven om de ar ganska sma fortfarande ... men i dag har jag inga. :cautious: Inte har jag nagot annat gott att ata heller sa jag maste nog ge mig ut och kopa jordgubbar. :o Jag ar omattligt sugen pa godis, jordgubbar eller vad jag kan fa tag pa.:d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
70 71 72
Svar
1 434
· Visningar
40 212
Senast: tanten
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
567
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 301
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp