Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår hur du menar, men jag vet även att diagnosen inte sattes för att jag stämde in så bra, utan av en annan anledning. Den som jag pratat med innan har sagt att hon inte tror att jag har autism, och att man kan göra om testet.
Det jag undrar över är att den nya tyckte att det var autistiskt att jag sa till den som satt och pratade med sina kompisar. Det var inte på något vis tyst för den sakens skull, men jag ville gärna höra vad läraren försökte säga, det hade varit mer "godkänt" om jag bara pratade med. De gånger det har varit långa raster/ håltimmar och min kompis inte hade rast (vi går i olika klasser) har jag gått runt skolan. För att passa in hade jag suttit och tittat på mobilen, men det såg jag ingen mening med (innan jag blev medlem här :D), men jag har inget mål av att passa in i skolan och vara "som alla andra".

Den nya tyckte också att eftersom att jag bara hade en kompis (kom från klass med 13 elever, då var vi många). Hon verkade inte förstå att man kanske ska ha något gemensamt för att vara vänner och umgås, om jag bara kommer överens med en så är jag bara med den. Nu har jag inga vänner, just för att jag inte är vän med någon för att ha någon att vara med. Men jag kan lika gärna vara med fem andra, om alla trivs med varandra :)

Förstår om du/ andra inte tror på varför diagnosen sattes, men jag och nära släktingar vet det :)
Aha, men om det blivit något fel när diagnosen sattes så ska den så klart bort. Förstår absolut om du inte vill outa hela ditt privatliv här, det har man inte någon skyldighet att göra :)

Det stämmer att man kan göra om utredningen, typ som en omvänd utredning. Då kan det motbevisas att man inte har diagnosen och att den sattes på felaktiga grunder, eller att man "växt ur" den.

Vissa begränsningar som kommer med att ha en NPF diagnos kan man komma undan om diagnosen sattes på felaktiga grunder (vilket borde vara vad som hände dig). Däremot om man "växt ur" diagnosen så att man inte längre uppfyller kraven så finns fortfarande en del begränsningar kvar.
Tex inom det militära kan man få tjänstgöra om en NPF diagnos sattes på felaktiga grunder, men inte om man "växt ur" den.

Jag har tyvärr inga tips på hur/var man kan göra om utredningen för att få en diagnos borttagen.
 
Aha, men om det blivit något fel när diagnosen sattes så ska den så klart bort. Förstår absolut om du inte vill outa hela ditt privatliv här, det har man inte någon skyldighet att göra :)

Det stämmer att man kan göra om utredningen, typ som en omvänd utredning. Då kan det motbevisas att man inte har diagnosen och att den sattes på felaktiga grunder, eller att man "växt ur" den.

Vissa begränsningar som kommer med att ha en NPF diagnos kan man komma undan om diagnosen sattes på felaktiga grunder (vilket borde vara vad som hände dig). Däremot om man "växt ur" diagnosen så att man inte längre uppfyller kraven så finns fortfarande en del begränsningar kvar.
Tex inom det militära kan man få tjänstgöra om en NPF diagnos sattes på felaktiga grunder, men inte om man "växt ur" den.

Jag har tyvärr inga tips på hur/var man kan göra om utredningen för att få en diagnos borttagen.
Jag tror att bup kan svara på var man gör ny utredning, men det får bli när det runt om är mer stabilt :)

Förra gången (när jag fick diagnosen) var det Göteborg, och de på det stället verkade vettiga egentligen :)
 
Maken ringer runt till byggfirmor för att få offert på sin högt efterlängtade maskinhall. Själv köper jag stängsel till min ridbana och planerar för när vi ska åka och köpa stolp och börja sätta staketet så vi kan börja fylla med bärlager sen :p Han kan ringa runt, vår deal är att jag ska ha mina ridbana klar före vi börjar med hans maskinhall oavsett :D
 
De tre små trollen är jag nyfiken på! :laugh:
Nu är de undrande små troll :laugh:
15892855726168669563399393508470.webp
Tillägg: ett rastypiskt troll väger mellan 5-10 kg, har onödigt mycket päls och är ganska lättkränkt. Ibland kan man undra om de är ihopmonterade rätt, vilket det inte finns något svar på :up:
 
Nu är de undrande små troll :laugh:Visa bifogad fil 50658Tillägg: ett rastypiskt troll väger mellan 5-10 kg, har onödigt mycket päls och är ganska lättkränkt. Ibland kan man undra om de är ihopmonterade rätt, vilket det inte finns något svar på :up:
Jag har 500 kg lättkränkt häst. I helgen regnade det, så tänkte att hästen kunde stå inne och äta en stund innan ridturen, men det var tydligen pest och pina. :rofl:
 
Fick lite av en känsla av något övermäktigt när jag bläddrade i kurslitteraturen nu, fuck, det var just den känslan som ledde till passivitet och att jag gav upp förra gången :arghh: och så börjar det nu så här tidigt innan utbildningen ens börjat :banghead:

Det jag är rädd för är väl att det tar sån tid för mig att fatta och komma ihåg att det tar för lång tid :arghh:
 
Jag menade att det funkar precis som i Sverige där svenska medborgare kan knalla in hos polisen, här är det precis samma sak egentligen, alltså inte ett särskilt besvärligt system. Det är ju jag som är undantaget och gör det krångligt. :D
Ja alltså jag menade utländska medborgare och inte de som är medborgare i det landet såklart :D
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Äntligen slut, zoom är bra på många sätt, men 37 personer vissa med urkass uppkoppling så det blev rundgång och man hör inte är otroligt enerverande. Intressant om ledarskapsstrukturer och jämställdhet på arbetsmarknaden (eg fler och högre betalda manliga chefer). Nu ska jag packa och göra köttfärssås om jag bara får lite energi.

@Asko andas och titta inte på allt på samma gång, utan ett steg i taget, en bok i taget. Ett delmål i taget. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 487
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 290
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 756
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp