Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade jag kunnat flytta utomlands hade Australien varit ett av mina förstahandsval :love: (Tyvärr svårt för dottern som har tre helger per månad hos sin pappa :cautious: )

Påminner mig om min senaste resa till Sverige när jag och sambo hamnade bredvid en snubbe (på flyget tillbakatill Aus) som just flugit sina två tvillingdröttrar för att lämna hos sin svenska mamma.
Han hade 4-5 h stopp på Arlanda för att sedan återvända 28h flyg till Aus....
 
Kaffe dags, samt lite peppande musik för att försöka hinna renskriva referenslistan på 20 min. Jag anar att det inte lär gå då den är på nästan 2 sidor :cautious:
 
Puuuuuuh! Provet är över, det var mera matte än vad jag hade trott :nailbiting: hade inte skadat att fräscha upp mitt minne innan provet. Men jag tror att jag klarade det ganska bra.
Kanske.
:cautious:
Blev lite nervöst där, känns inte så självklart med resultatet. Tur att jag kom tänka på att ta med papper och penna för anteckningar!
Det står dock inget datum om när man får svar eller veta om man kommit in :cautious: Så jag får väl plågas ovetandes...
 
Jahapp. Skitkul. Jag fick just mail från Svenska ambassaden i London.
Jag hade ju kämpat i flera månader för att få en tid iordning så att jag skulle kunna åka ned och förnya mitt pass. Jag hade tid den 23:e Mars Fredagen den 20:e ringde de för att meddela mig om att de skulle stänga ned och att de skulle hålla vid alla inbokade möten och att vi som inte kunnat komma skulle få förtur när de väl öppnade igen. Jättebra! Inga problem.

Nu skriver de under rubriken "Brådskande!" att de börjat öppna upp för de inbokade tiderna igen och jag får en länk med de tider jag har att välja på. Det de inte tar hänsyn till är det faktum att jag Inte Får Åka Till London! :cautious: Inte för att jag har råd med nya tågbiljetter just nu heller i och för sig och inte för att det direkt Går några tåg heller.
 
Jahapp. Skitkul. Jag fick just mail från Svenska ambassaden i London.
Jag hade ju kämpat i flera månader för att få en tid iordning så att jag skulle kunna åka ned och förnya mitt pass. Jag hade tid den 23:e Mars Fredagen den 20:e ringde de för att meddela mig om att de skulle stänga ned och att de skulle hålla vid alla inbokade möten och att vi som inte kunnat komma skulle få förtur när de väl öppnade igen. Jättebra! Inga problem.

Nu skriver de under rubriken "Brådskande!" att de börjat öppna upp för de inbokade tiderna igen och jag får en länk med de tider jag har att välja på. Det de inte tar hänsyn till är det faktum att jag Inte Får Åka Till London! :cautious: Inte för att jag har råd med nya tågbiljetter just nu heller i och för sig och inte för att det direkt Går några tåg heller.
De borde erbjuda Skype möten tänker jag, det är ju en särskild sorts situation nu. Och i Skype kan man ju se ansikte mot ansikte.
Och om de tvekar över att skicka något med posten så borde det att göras via bud...
 
De borde erbjuda Skype möten tänker jag, det är ju en särskild sorts situation nu. Och i Skype kan man ju se ansikte mot ansikte.
Och om de tvekar över att skicka något med posten så borde det att göras via bud...

Det är ju för att jag måste identifiera mig som jag måste vara där i person, precis som i Sverige för att få pass. :) Nu lär det inte vara lika brådskande med all administration runt Brexit hur som helst, det var bara så surt, det var assvårt stt få den där tiden.
Nåja, jag ska logga in och se hur långt i framtiden jag kan välja ny tid. 😅
 
Det är ju för att jag måste identifiera mig som jag måste vara där i person, precis som i Sverige för att få pass. :) Nu lär det inte vara lika brådskande med all administration runt Brexit hur som helst, det var bara så surt, det var assvårt stt få den där tiden.
Nåja, jag ska logga in och se hur långt i framtiden jag kan välja ny tid. 😅
Jo men det är ju inte som att gå in på närmsta polisstation här i Sverige :cautious:
Hoppas att de har överseende med tiden dock!
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 454
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 286
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 753
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp