Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jodå. De blev inte så tokiga..... 🙂
20200510_130232.webp
 
Jag har en ganska lugn dag utan måsten. Sov länge hos särbon - minst 9h, kommer inte ens ihåg när jag lyckades med det sist. Har städat av hemma (städade ordentligt i fredags, men så skönt att inte behöva städa imorgon efter jobbet. Måndagar är tunga dagar för mitt huvud..). Nu skämmer jag bort fejset med en sheetmask, när den är av har jag lovat stora katten bus.
 
Det luktar blöt hund.
Visste inte att en liten papillon kunde lukta så mycket :eek:

Vi promenerade i duggregnet och när vi kom hem släppte jag honom och gick till pannrummet. Det gjorde han också. Han fick ett tokryck och gnuggade huvudet på golvet där och rullade. Efter det var han inte längre vit och röd. Sean drog han järnet ut i trädgårdslandet och körde några varv.

Han fick besöka duschen. Nu ligger det en trött blöt hög i köket och sover.

What? Jag är jättekänslig mot hundlukt. Jag tycker det är en mkt motbjudande lukt. Ingen av mina har luktat hund.

Torking med pappirally känns dock igen. De är så söta när de fräser runt! ❤️
 
Jobbat på kontoret och fick se när en mamma hoppade ner från trädet utanför och unge efter unge efter :love:!!

Lite svårt att koncentrera sig efter det och jag fick filmat färden (något mödosamt pga var tvungen att hålla i Jinns som verkade vilja hoppa ut genom fönstret).

Sååå små och snattriga :love:

Vad heter de? Svart huvud. Påminner om änder men de är någonting annat.

De gjorde min dag verkligen!
 
What? Jag är jättekänslig mot hundlukt. Jag tycker det är en mkt motbjudande lukt. Ingen av mina har luktat hund.

Toking med pappirally känns dock igen. De är så söta när de fräser runt! ❤
Hela hunden luktar illa.
När han kom luktade han väldigt mycket hundskit. Antagligen för att han vistats inomhus med ett tjog kompisar i en vanlig enplansvilla. Det blev bättre när jag schamponerat honom. Men fortfarande luktar han illa.

Jag antar att det kommer från fodret? Men han äter det uppfödaren rekommenderade (Royal Canin Puppy Mini) och får äta upp den förpackningen och så får vi byta sedan. Han fiser illa också :D

Nu är han torr och luktar inte så mycket längre. Men har man honom i knäet så luktar han obehagligt. Så har ingen av mina stora hundar luktat.

När han fräser runt som värst med svansen mellan benen ser han mest ut som ett marsvin på speed :rofl:
 
What? Jag är jättekänslig mot hundlukt. Jag tycker det är en mkt motbjudande lukt. Ingen av mina har luktat hund.

Torking med pappirally känns dock igen. De är så söta när de fräser runt! ❤
Enda gångerna Professorn luktade illa var om han rullat sig i något najsigt.
Annars väldigt angenäm doft. Verkar som papilloner överlag luktar gott?
 
Jobbat på kontoret och fick se när en mamma hoppade ner från trädet utanför och unge efter unge efter :love:!!

Lite svårt att koncentrera sig efter det och jag fick filmat färden (något mödosamt pga var tvungen att hålla i Jinns som verkade vilja hoppa ut genom fönstret).

Sååå små och snattriga :love:

Vad heter de? Svart huvud. Påminner om änder men de är någonting annat.

De gjorde min dag verkligen!
Hur du skriver män'cha :cautious:

Jag trodde att jag läste om en människomamma med tillhörande barn ända till jag kom till meningen "Vad heter de?" och hinner tänka Vaddå???
Läser vidare och inser att du skriver om fåglar... :rofl::rofl::rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 367
· Visningar
37 994
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 269
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp