Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är man borta typ en halv vecka från Buke och så har forumet plötsligt uppdaterats och förnyat sig med omgjorda rubriker. Lätt omskakande för mig såhär på söndagmorgon, något PMS:ig och i väntan på morgonte.

Inte mycket händer i det Lagerska hemmet i övrigt, utöver en hel del jobb. För en gångs skull ligger jag före både arbete och studier, och ska ta en hel söndag utan varken kurslitt., smygtittande på jobbdatorn, eller andra dumheter under vilodagen. Dessutom såg jag en stor marabou-oreo i skafferiet, ovanligt att såna överlever särskilt länge här, och planerar redan in dödsstöten för den under eftermiddagen. Kanske tillsammans med några avsnitt av The Good Fight på HBO.
 
Har varit hos hästen som står i liten hage och satt på täcke, det regnar. Andra hästen (som nu går ensam) kom galopperandes, hon vet att hon får godis :)
Borstade lite på Dream, hon reagerade mer nu:( och att borsta huvudet var läskigt, men jag fick klappa på stjärnen är hon fick morot :heart
Sitter nu och klappar kurrande katt, ska ta med henne till köket :)
 
Precis avklarat söndagens plättbrunch :). Nu smälta maten lite innan jag hittar på ngt att göra, vädret är väldigt växlande mellan regn och inte.

7AE11681-3371-40B6-81E6-33C5B3B4EC27.webp
 
Yngsta dottern sov hos kusinen i natt så vi hade bara äldsta hemma i natt. Vi tog en skogspromenad med hunden och shettisen och sen blev det film och chips :) Sovmorgon idag och vi har nyss ätit scones till frukost:d Eller brunch kanske det heter när det är så sent?😅
Regnar ute så vi ska passa på att storstäda huset. Tråkigt men det behövs verkligen...
 
Har druckit två koppar kaffe och kikar på första avsnittet av Ragnarök.
Igår kväll (/natt) satt jag och snackade med en kompis över zoom. Under 3-4 timmar han vi avverka mönsterkonstruktion, vad vi anser ingå i begreppet "kulturarvsfilosofi", om och i så fall ragnarök redan hänt och kulturarvsrätt, så nu är jag lite mör i hjärnan. Fasiken vad jag saknar att inte bo i samma stad!
 
Förundras över unghunden påhittighet och smarthet. Han har nu lärt sig att skruva av locket på en syltburk! Han har funderat och provat ett tag att komma åt Frolicen där i och är snabb som bara den för han vet att han inte får så han passar på när jag lämnar rummet. Idag hörde jag lite klirr när jag var i badrummet och han låg glatt och tuffade i sig Frolic. Visste inte att hundar kan skruva av lock förrän jag fick den här krabaten :p
 
Skulle rida idag, men såg att något inte stämde bör jag skulle hämta hästen i hagen. Ringde ägaren direkt. "Han har inte ätit upp sitt hö!" Hon förstod direkt allvaret, han måste vara dödssjuk. Dock visade sig att den som skulle ta in igår kväll hade glömt det och tagit in hästarna typ 03. Så diagnosen blev "sömnig". Jag longerade en stund, sen fick han gå in i boxen och sova några timmar :laugh:
 
Vaknar till ösregn för några timmar sen och det ösregnar fortfarande!
Sitter med min tekopp och undrar hur många sådana man kan dricka idag :idea: många känns det som...

Håret blev faktiskt helt ok, lite för ljust kanske så en toning får gå i när jag varit och handlat senare i veckan, jag har visserligen blå färg hemma men känner mig inte blå just nu :p
 
Det luktar blöt hund.
Visste inte att en liten papillon kunde lukta så mycket :eek:

Vi promenerade i duggregnet och när vi kom hem släppte jag honom och gick till pannrummet. Det gjorde han också. Han fick ett tokryck och gnuggade huvudet på golvet där och rullade. Efter det var han inte längre vit och röd. Sean drog han järnet ut i trädgårdslandet och körde några varv.

Han fick besöka duschen. Nu ligger det en trött blöt hög i köket och sover.
 
Det luktar blöt hund.
Visste inte att en liten papillon kunde lukta så mycket :eek:

Vi promenerade i duggregnet och när vi kom hem släppte jag honom och gick till pannrummet. Det gjorde han också. Han fick ett tokryck och gnuggade huvudet på golvet där och rullade. Efter det var han inte längre vit och röd. Sean drog han järnet ut i trädgårdslandet och körde några varv.

Han fick besöka duschen. Nu ligger det en trött blöt hög i köket och sover.
Visst var det det där hundlivet du såg fram emot :angel::laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 367
· Visningar
37 994
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 269
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp