Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gudars ja :love: :d men inte de kremerade i affären, de är oftast alldeles för hårt rökta. Det går att röka i en klotgrill om man trixar lite.

Det finns ett antal Bukefalister som kan intyga att rökta räkor är helt ok :angel: :laugh:

Edit: Jag bestämde mig för rökta räkor eftersom jag har nybakt surdegsbröd, det blir fantastiskt tillsammans. Och för att jag har slitit i trädgården hela dagen och ansåg att jag förtjänade något gott...
När coronan är över så hoppas jag att du bjuder på räkor!
 
Små palettblad på G
20200509_202650.webp
 
Tittar på en ambitiös och kul streamad konsertkväll (på Facebook) från Vinyl Factory / Spinroad studios i Mölnlycke, med bl a The Darkness of typ femton andra blandade akter från singer/songwriter till melodiös hårdrock.

Gott om streamade konserter i dessa dagar, sen håller inte allting högsta kvalitet. Det är stor skillnad mellan att producera livekonserter och att göra TV, både ifråga om ljus, ljud och bild... :angel:

Till showen avnjuter jag en extrastark panengkyckling från lokal thaitakeaway och sköljer ner med diverse svensk craft beer, företrädesvis åt det syrliga hållet. Kunde ha det sämre. :)
 
Det fanns förresten GRYMT många olika distanskurser hos Studieförbundet Vuxenskolan just nu - inom vitt skilda områden. Det fanns t.ex. yoga, mindfulness, matlagning, språk, handarbete, data, sociala medier, osv osv osv som man kunde anmäla sig till. Väldigt bra priser också - från 0 kr..... :)
 
Vin, chips och fångarna på fortet efter en aktiv dag med gräsklippning med den gamla putta-metoden, kort löpning och en skogspromenad med hundarna så barnen kunde cykla. Imorgon väntar en lika intensiv dag för hundarna gillade inte sommarkorna som kom idag. Äldsta hunden brukar släppa det efter några dagar men den yngre hunden är inte van vid kor alls. Och det skiljer endast ett staket emellan korna och vår trädgård.
 
Exet är sjuk i covid och jag är orolig för hur han kommer klara det tillsammans med sin annars tunga medicinering. Är på väg att möta upp hans mamma nu för att lämna min nyckel till hans lägenhet så hon kan komma in om det krisar (vi delar hund därav nycklar till varandra).
 
Idag har jag funderat på följande:
Jag har märkt att min armsvett har börjat lukta annorlunda och mer. Är inte mer svettig men luktar mer.
Funderar på om det kan bero på om jag
-börjar komma in i klimakteriet
-beror på att jag tex satt i hormonspiral för något år sedan.
- eller något annat.
 
Försöker sitta uppe en stund till, så jag kan sova lite längre än till 4.55... :D Känns lite onödigt att gå upp då... liksom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 356
· Visningar
37 712
Senast: Soffan74
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 267
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp