Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittat ett perfekt hus. Allt är bra och det talar liksom till mig. Men jag har inte 4,2 miljoner till övers :(
Avkomman hittade också deet perfekta stället. Ligger vacker och i en bra by.
Men det visade sig att huset var amatörrenoverat. Badrummet inte ens i närheten av proffsgjort. Plus att halva huset var tillbyggt och ställt på plintar som börjat ge med sig.
En gång var det ett alldeles ljuvligt ställe. Nu inte direkt så nej.
 
Det blev succé! Min ständige assistent K och hans pojkvän roddade allt tungt så att jag kunde stå och peka. Mina ungdomliga kollegor dukade och stylade. Min fabulösa kompis E (såklart iklädd nån slags fluffig more is more outfit) serverade bubbel.
Det var en skön blandning mellan grannar, pensionärer, modefolk och kulturtanter.
Tant L var Corona-polis och hojtade då och då ”spriiiid ut eeeeeer”! 😆
Efteråt drog ett väldigt brokigt gäng på krogrunda i kvarteret.
Nu är min lägenhet överröst av av blommor!

Låter helt fantastiskt! Blir glad bara av att höra om det! :D
 
Är så taggad på denna hysteriska pjäs (trots fel säsong och att jag troligen skulle se ut som en rumpnisse i den pga fel form osv)

acne.jpg
 
Nu kraschar jag för dagen, tror jag...... :)

Har kört några intensiva timmar med gräsklippning och (pytte-)lite ogräsrensning (fick en blåsa i handen :meh: ) samt att jag har plockat ut ännu ett stallfönster som ska renoveras. Jag har tvättat, skrapat och oljat det hittills. Det behöver kittas om på en liten bit, samt såklart grundmålas och färdigstrykas. Men det är mindre - och i bättre skick - än det andra, så det jag tror att det kommer att gå rätt snabbt :up: . Det som mest hindrar är väl att man måste vänta mellan varje sak så det kan torka....... Sedan har jag bara ett stallfönster kvar, som jag egentligen inte riktigt vet vad jag ska göra med. Det är inte vitmålat som de andra två, utan (förmodligen) laserat/betsat på något vis eftersom det är någon mörkbrun färg på både det och ramen det sitter i. Det är inte heller kittat, men ser ändå ut att ha klarat sig bättre än de andra två.
 
Bröt just av min ena favoritspade (Fiskars) när jag grävde upp en av rosorna O_o Min trädgård är tuff :D

Tur nog köpte jag en likadan på rea förra året så det är bara att fortsätta gräva :laugh: Den andra har varit runt på moränprovtagning i typ halva landet sedan 2008 så den har blivit rejält misshandlad.

Nu ska jag ner till gamla slakteriet och se om jag kan hitta lite sten. Det borde gå bra... :angel:
 
Vi har precis kommit hem efter ett besök hos våra vänner som precis köpt hus i utkanten av stan. Har nu fått ett sug efter att köpa hus :angel::D.

Ska ha en onlinedejt med en vän snart och sen ska det tillverkas pesto som ska ätas med gnocchi och halloumi :d.

Allmänt bra lördag :up:.
 
Kom precis hem efter en timmes skogspromenad. Är så mycket folk på de stora stigarna i skogen nu, så jag drog på mig mina barfotaskor och klampade rätt ut i obanad terräng.
När jag går i mina barfotaskor hörs jag inte, så jag lyckades förvåna ett rådjur :D Hon märkte mig inte förrän jag stod 3 meter från, tittade förvånat upp och bobbade upp och ner med huvudet ett par gånger. Undrar om det betydde "håll dig borta" eller om hon bara ville kolla in den konstiga ljudlösa tvåbeningen 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 347
· Visningar
37 464
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 263
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 747
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp