Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
E5293D56-840C-4050-B188-FD72BA0E63FC.webp
 

Det känns som att reaktionerna saknar lite perspektiv... Vi är mitt i en pandemi som skjutit hål världens ekonomi. Att inte få höra en låt i sin helhet kanske inte borde generera den här nivån av ilska :rofl:

Edit: Förklaringen från SVT var episk. Jag ser verkligen någon trendig, yngre medieperson som inte insett att man tallar inte på schlagern ostraffat. Det enda jag vet som kommer i närheten var när en studiekompis vikarierade på lokala tidningen och sågade ett av våra pekorala bygdespel. Han trodde inte han skulle våga visa sig här igen :laugh:
 
Målar tånaglarna (sommartecken!) och känner riktigt hur jag blir glad av att bokstavligen talat sätta lite färg på tillvaron. Har inte brytt mig om något sådant på senaste, varken smink eller nagellack och knappt ens vettiga kläder, eftersom jag bara går hemma ändå men den saken kanske jag skulle ändra på... Undrar om jag minns hur man knäpper en blus eller tar på mascara 🤔
 
Igår skulle vi egentligen haft släktkalas till pappas tjej men det blev idag istället. Alla berömde bebisen för att vara så lugn och fin, enkel, nöjd och snäll. Sen råkade någon tappa något och bebisen reagerade inte ens, då säger en släkting "ja han är ju inte autistisk i alla fall". En annan instämmer med "nej verkligen inte, jag har hört att det är en mardröm för föräldrar som har autistiska barn. Tur att man inte har några sånna barn. Då ångrar man väl sitt föräldraskap".

Ja men tack för den då! :up:

(Dessa personer vet fortfarande om min diagnos)

Sen var det prat om vem som är en "riktig" släkting och inte. En av pappas tjejs syskon har två barn, hen ser båda som hens barn, men den andra har en annan förälder. Så jag säger då att det är ju hen som är äldst och då säger en av pappas tjejs syskon "nej, hen är ingen riktig /deras efternamn/. Hen är inte blodigt släkt med oss så det räknas inte". Det måste ju vara svinkul att ha sin ena förälder på andra sidan jorden, inte få ha samma efternamn som resterande familjemedlemmar (hens ena förälder och mindre syskon har samma efternamn som ovan nämnda namn...) och inte anses som fullgodig familjemedlem! Kunde inte drömma om något roligare... 🙄
 
Igår skulle vi egentligen haft släktkalas till pappas tjej men det blev idag istället. Alla berömde bebisen för att vara så lugn och fin, enkel, nöjd och snäll. Sen råkade någon tappa något och bebisen reagerade inte ens, då säger en släkting "ja han är ju inte autistisk i alla fall". En annan instämmer med "nej verkligen inte, jag har hört att det är en mardröm för föräldrar som har autistiska barn. Tur att man inte har några sånna barn. Då ångrar man väl sitt föräldraskap".

Ja men tack för den då! :up:

(Dessa personer vet fortfarande om min diagnos)

Sen var det prat om vem som är en "riktig" släkting och inte. En av pappas tjejs syskon har två barn, hen ser båda som hens barn, men den andra har en annan förälder. Så jag säger då att det är ju hen som är äldst och då säger en av pappas tjejs syskon "nej, hen är ingen riktig /deras efternamn/. Hen är inte blodigt släkt med oss så det räknas inte". Det måste ju vara svinkul att ha sin ena förälder på andra sidan jorden, inte få ha samma efternamn som resterande familjemedlemmar (hens ena förälder och mindre syskon har samma efternamn som ovan nämnda namn...) och inte anses som fullgodig familjemedlem! Kunde inte drömma om något roligare... 🙄
Du får trösta dig med att ni inte är släkt på riktigt, för den sidan av familjen verkar ju vara otroligt korkad och taktlös. :mad:
 
Du får trösta dig med att ni inte är släkt på riktigt, för den sidan av familjen verkar ju vara otroligt korkad och taktlös. :mad:
Verkligen!

Det förvånar mig att jag ens blir förvånad över deras idioti längre. De är fan inte kloka, alltså :cautious:

Sen har några av dem dragit igång en övertalningskampanj för att få oss att flytta till den hålan. Ehum, nej tack! Nu har de fått med min bror på det (jag VET att han skulle vantrivas där!) och det är alltså bara jag som fortfarande är blankt nej till en flytt dit. Så nu skyller alla på mig för att vi inte flyttar dit. Men det skulle inte fungera att bo där.

Det är inte mitt fel att jag är fullt realistisk och inte inbillar mig i att bussen kör dubbelt så snabbt vad den gör. Eller att bensinkostnaderna inte blir högre av att behöva pendla 7mil per dag jämfört med att inte ens behöva köra bilen varje dag. Eller att det är lika dyrt med tätorts-kort som regionen-runt (kollektivtrafiken). Men det tror ju dessa släktingar, så var klagar vi på? Det är bara att flytta ut i skogen! Mycket billigare boende och mycket mer praktiskt :up:
(Obs: sista meningen var starkt ironisk)

De sista två styckena var inte riktade till dig @Mia_R, kunde bara inte sluta skriva :o
 
Verkligen!

Det förvånar mig att jag ens blir förvånad över deras idioti längre. De är fan inte kloka, alltså :cautious:

Sen har några av dem dragit igång en övertalningskampanj för att få oss att flytta till den hålan. Ehum, nej tack! Nu har de fått med min bror på det (jag VET att han skulle vantrivas där!) och det är alltså bara jag som fortfarande är blankt nej till en flytt dit. Så nu skyller alla på mig för att vi inte flyttar dit. Men det skulle inte fungera att bo där.

Det är inte mitt fel att jag är fullt realistisk och inte inbillar mig i att bussen kör dubbelt så snabbt vad den gör. Eller att bensinkostnaderna inte blir högre av att behöva pendla 7mil per dag jämfört med att inte ens behöva köra bilen varje dag. Eller att det är lika dyrt med tätorts-kort som regionen-runt (kollektivtrafiken). Men det tror ju dessa släktingar, så var klagar vi på? Det är bara att flytta ut i skogen! Mycket billigare boende och mycket mer praktiskt :up:
(Obs: sista meningen var starkt ironisk)

De sista två styckena var inte riktade till dig @Mia_R, kunde bara inte sluta skriva :o
Jag blir riktigt irriterad på din pappa faktiskt, jag tycker han som förälder och vuxen är den som borde säga ifrån när hennes släkt, och hon med för den delen, kränker er. Hur kan han låta dem prata så om och till er?
 
Verkligen!

Det förvånar mig att jag ens blir förvånad över deras idioti längre. De är fan inte kloka, alltså :cautious:

Sen har några av dem dragit igång en övertalningskampanj för att få oss att flytta till den hålan. Ehum, nej tack! Nu har de fått med min bror på det (jag VET att han skulle vantrivas där!) och det är alltså bara jag som fortfarande är blankt nej till en flytt dit. Så nu skyller alla på mig för att vi inte flyttar dit. Men det skulle inte fungera att bo där.

Det är inte mitt fel att jag är fullt realistisk och inte inbillar mig i att bussen kör dubbelt så snabbt vad den gör. Eller att bensinkostnaderna inte blir högre av att behöva pendla 7mil per dag jämfört med att inte ens behöva köra bilen varje dag. Eller att det är lika dyrt med tätorts-kort som regionen-runt (kollektivtrafiken). Men det tror ju dessa släktingar, så var klagar vi på? Det är bara att flytta ut i skogen! Mycket billigare boende och mycket mer praktiskt :up:
(Obs: sista meningen var starkt ironisk)

De sista två styckena var inte riktade till dig @Mia_R, kunde bara inte sluta skriva :o
Stor stor styrkekram :heart Den där släkten verkar så korkade, taktlösa och själviska :eek:
Vill typ åka till deras hus, smälla upp dörren och fråga vad i :devil: de håller på med :rage:

Du verkar ha lite distans till det hela i alla fall, hoppas du kan fortsätta ha det. Se dem som en korkad taktlös sketch eller parodi och ta inte åt dig! Det är ju så jag försöker/försökte göra med mitt korkade jobb och det hjälpte mycket, även om det i bland var omöjligt och man bara blev ledsen och frustrerad.

Önskar att din pappa skulle vakna upp och inse hur sjukt otrevliga familjen taktlös är. :meh:
 
Jag somnade gott igår och vaknade inte ens när 26-åringen la sig :rofl: Lite otacksamt att somna så tidigt när han både hade fixat stallet och lagade kvällsmat men sånt är livet :p

Lite piggare idag, tror jag, vilket kan behövas. Tar, som vanligt, semester från 16.00 så jag kör till Röstånga för att hämta dottern. Sen kör vi direkt till stallet. Väl hemma behöver vi inte laga mat för det finns tre sorters rester :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 356
· Visningar
37 712
Senast: Soffan74
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 267
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp