R
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men ja! Det var verkligen inget bra upplägg. Fattar inte hur de tänkte där.
Men jag är väl en av alla som inte har något liv
Ska försöka somna nu
Du får trösta dig med att ni inte är släkt på riktigt, för den sidan av familjen verkar ju vara otroligt korkad och taktlös.Igår skulle vi egentligen haft släktkalas till pappas tjej men det blev idag istället. Alla berömde bebisen för att vara så lugn och fin, enkel, nöjd och snäll. Sen råkade någon tappa något och bebisen reagerade inte ens, då säger en släkting "ja han är ju inte autistisk i alla fall". En annan instämmer med "nej verkligen inte, jag har hört att det är en mardröm för föräldrar som har autistiska barn. Tur att man inte har några sånna barn. Då ångrar man väl sitt föräldraskap".
Ja men tack för den då!
(Dessa personer vet fortfarande om min diagnos)
Sen var det prat om vem som är en "riktig" släkting och inte. En av pappas tjejs syskon har två barn, hen ser båda som hens barn, men den andra har en annan förälder. Så jag säger då att det är ju hen som är äldst och då säger en av pappas tjejs syskon "nej, hen är ingen riktig /deras efternamn/. Hen är inte blodigt släkt med oss så det räknas inte". Det måste ju vara svinkul att ha sin ena förälder på andra sidan jorden, inte få ha samma efternamn som resterande familjemedlemmar (hens ena förälder och mindre syskon har samma efternamn som ovan nämnda namn...) och inte anses som fullgodig familjemedlem! Kunde inte drömma om något roligare...
Verkligen!Du får trösta dig med att ni inte är släkt på riktigt, för den sidan av familjen verkar ju vara otroligt korkad och taktlös.
Jag blir riktigt irriterad på din pappa faktiskt, jag tycker han som förälder och vuxen är den som borde säga ifrån när hennes släkt, och hon med för den delen, kränker er. Hur kan han låta dem prata så om och till er?Verkligen!
Det förvånar mig att jag ens blir förvånad över deras idioti längre. De är fan inte kloka, alltså
Sen har några av dem dragit igång en övertalningskampanj för att få oss att flytta till den hålan. Ehum, nej tack! Nu har de fått med min bror på det (jag VET att han skulle vantrivas där!) och det är alltså bara jag som fortfarande är blankt nej till en flytt dit. Så nu skyller alla på mig för att vi inte flyttar dit. Men det skulle inte fungera att bo där.
Det är inte mitt fel att jag är fullt realistisk och inte inbillar mig i att bussen kör dubbelt så snabbt vad den gör. Eller att bensinkostnaderna inte blir högre av att behöva pendla 7mil per dag jämfört med att inte ens behöva köra bilen varje dag. Eller att det är lika dyrt med tätorts-kort som regionen-runt (kollektivtrafiken). Men det tror ju dessa släktingar, så var klagar vi på? Det är bara att flytta ut i skogen! Mycket billigare boende och mycket mer praktiskt
(Obs: sista meningen var starkt ironisk)
De sista två styckena var inte riktade till dig @Mia_R, kunde bara inte sluta skriva
Stor stor styrkekram Den där släkten verkar så korkade, taktlösa och själviskaVerkligen!
Det förvånar mig att jag ens blir förvånad över deras idioti längre. De är fan inte kloka, alltså
Sen har några av dem dragit igång en övertalningskampanj för att få oss att flytta till den hålan. Ehum, nej tack! Nu har de fått med min bror på det (jag VET att han skulle vantrivas där!) och det är alltså bara jag som fortfarande är blankt nej till en flytt dit. Så nu skyller alla på mig för att vi inte flyttar dit. Men det skulle inte fungera att bo där.
Det är inte mitt fel att jag är fullt realistisk och inte inbillar mig i att bussen kör dubbelt så snabbt vad den gör. Eller att bensinkostnaderna inte blir högre av att behöva pendla 7mil per dag jämfört med att inte ens behöva köra bilen varje dag. Eller att det är lika dyrt med tätorts-kort som regionen-runt (kollektivtrafiken). Men det tror ju dessa släktingar, så var klagar vi på? Det är bara att flytta ut i skogen! Mycket billigare boende och mycket mer praktiskt
(Obs: sista meningen var starkt ironisk)
De sista två styckena var inte riktade till dig @Mia_R, kunde bara inte sluta skriva