Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hela hunden luktar illa.
När han kom luktade han väldigt mycket hundskit. Antagligen för att han vistats inomhus med ett tjog kompisar i en vanlig enplansvilla. Det blev bättre när jag schamponerat honom. Men fortfarande luktar han illa.

Jag antar att det kommer från fodret? Men han äter det uppfödaren rekommenderade (Royal Canin Puppy Mini) och får äta upp den förpackningen och så får vi byta sedan. Han fiser illa också :D

Nu är han torr och luktar inte så mycket längre. Men har man honom i knäet så luktar han obehagligt. Så har ingen av mina stora hundar luktat.

När han fräser runt som värst med svansen mellan benen ser han mest ut som ett marsvin på speed :rofl:

Vad konstigt med lukten! Flera av mina har ätit RC och inte luktat eller fisit. De har liksom luktat samma oavsett hundfoder.
Ja de ser så roliga ut med sänkt bakdel, öronen infällda och framben som ser helt spastiska ut. 😂❤️
 
Enda gångerna Professorn luktade illa var om han rullat sig i något najsigt.
Annars väldigt angenäm doft. Verkar som papilloner överlag luktar gott?

Ja, jag tycker det är enorm skillnad mot de flesta raser.
Det är ofta det kommenteras, att de ju inte luktat hund.
Sen är det många vi känner som är hundallergiker och inte blivit dåliga av mina Pappisar.
Vet inte vad för slutsats man kan dra av det riktigt. Men känns ju som ngt är lite annorlunda än många andra raser.
 
Ja, jag tycker det är enorm skillnad mot de flesta raser.
Det är ofta det kommenteras, att de ju inte luktat hund.
Sen är det många vi känner som är hundallergiker och inte blivit dåliga av mina Pappisar.
Vet inte vad för slutsats man kan dra av det riktigt. Men känns ju som ngt är lite annorlunda än många andra raser.
Inte alla hundar luktar "hund". Jag har haft en blandrastik som alltid luktade frisk såpa i pälsen/huden.... :) Nä, jag tvättade henne väldigt sällan, och aldrig med såpa.
 
Måste sluta gräva mig in i internetfenomen. Har snöat in på Terry A Davis, som byggde ett helt operativsystem kallat TempleOS. Ett operativsystem han trodde att han byggde tillsammans med gud som visade vad han skulle göra.
Operativsystemet blev klart 2017, och han skapade till och med sitt eget programspråk till det. Där fanns till exempel ett orakel som kunde "prata" med användaren, massa bibliska spel, och bibliska teckningar.

Han fick galet mycket skit från folk som trakasserade honom, ringde honom och allmänt var dumma i huvudet. Terry var bipolär, och hade ganska svår schizofreni, och jag gissar att han hade fler mentala diagnoser än så. Det finns hundratals timmar av videos från hans streams och videos när han visar sitt operativsystem. Nästan hela hans liv syns där, och hela hans resa när hans hälsa långsamt blir värre.

Han blev till slut hemlös, men fortsatte lägga upp videos och texter på sociala medier. I dessa kan man se hur hans mentala hälsa försämras drastiskt. I de sista videos han lägger upp går det knappt att förstå vad han säger, och han pratar i en mental telefon med Elon Musk.

Terry dog i augusti 2018 när han blev påkörd av ett tåg. Helt otrolig människa som skrev ett helt operativsystem själv :eek: det är liksom inget man bara gör sådär. Funderar på att ladda ner hans operativsystem och se hur det är byggt.
Helt plötsligt har timmar gått? Och det här fenomenet är som ett kaninhål utan dess like, men jag måste nog ta mig ur det nu :D
 
Har precis handlat, matat hundar och ätit mat själv. Nu ska jag förbereda mig lite inför morgondagens medarbetarsamtal och sedan klättra. Har fått höra från flera i bekantskapskretsen nu att jag ska "akta mig för att vara för mycket", "inte vara för jobbig" och liknande på det där samtalet. Herregud vad jag är less på att förväntas vara "liten, snäll och gullig" :meh: Frågar någon mig vad jag tycker om något, då får de ett rakt och ärligt svar också, vilket gör att jag faktiskt ser fram emot det där samtalet. Jag och chefen brukar hamna i långa, intressanta diskussioner om allt inom företaget. Därav att jag vill vara väl förberedd också. Det kan bli en intressant morgondag :)
 
Unghästen har haft ryttare på ryggen för första gången och i regnet påväg hem plockade jag denna 🥰
09375E63-5A95-4CFA-8547-62A83727B629.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 373
· Visningar
38 260
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 271
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp