Perfekt bastuväder. Kanske ska sätta på den senare idag. Brukar vara mysigt att höra regnet mot taket och sen springa ut halvt nakenfis.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hela hunden luktar illa.
När han kom luktade han väldigt mycket hundskit. Antagligen för att han vistats inomhus med ett tjog kompisar i en vanlig enplansvilla. Det blev bättre när jag schamponerat honom. Men fortfarande luktar han illa.
Jag antar att det kommer från fodret? Men han äter det uppfödaren rekommenderade (Royal Canin Puppy Mini) och får äta upp den förpackningen och så får vi byta sedan. Han fiser illa också
Nu är han torr och luktar inte så mycket längre. Men har man honom i knäet så luktar han obehagligt. Så har ingen av mina stora hundar luktat.
När han fräser runt som värst med svansen mellan benen ser han mest ut som ett marsvin på speed
Enda gångerna Professorn luktade illa var om han rullat sig i något najsigt.
Annars väldigt angenäm doft. Verkar som papilloner överlag luktar gott?
Inte alla hundar luktar "hund". Jag har haft en blandrastik som alltid luktade frisk såpa i pälsen/huden.... Nä, jag tvättade henne väldigt sällan, och aldrig med såpa.Ja, jag tycker det är enorm skillnad mot de flesta raser.
Det är ofta det kommenteras, att de ju inte luktat hund.
Sen är det många vi känner som är hundallergiker och inte blivit dåliga av mina Pappisar.
Vet inte vad för slutsats man kan dra av det riktigt. Men känns ju som ngt är lite annorlunda än många andra raser.
Min kollegas farmor och farfar byggde mitt hus Fördelen med att jobba och bo i en liten byEn dam (i 70-års-åldern) vars morföräldrar har bott i vårt hus stannade till här idag. Hon berättade om saker hon minns från när hon var här som barn. Kul !
Små kalvarna har varit just framför vårt hus halva dagen. De är så gulliga så man smäller av! Så mkt att ta in, vara nyfiken på och så mkt behov av sömn.
Man vill bara ut och sno en!
Meeeen!