Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gräddkalvar. :heart

1589133421177.webp
 
En gång hade vi strömavbrott två gånger 🙄😂 mitt på dagen när jag skulle göra lunch blev det strömavbrott idag, tack och lov för att jag ändå hade planerat för att grilla även om det ösregnade. Mindre bra gick det för maken och röris som försökte gå igenom bjälkar för att dra avlopp. Det tar väldigt mycket längre tid utan elverktyg. Sen kom strömmen tillbaka, vi slet på tills vi var hungriga igen och åkte hem. Kliver innanför dörren och allt blir mörkt. Så vi packade in oss i bilen och åkte till MAX. ;)
 
Tanken igår om idag: "jag slutar ju tidigt så kan ju rida hästen ordentligt på ridbanan" Verkligheten idag när jag kom till stallet efter jobbet var snarare: Ååååhhh så skönt att koppla av en stund och bara vara! Men så SEG jag blev. Näääästan så hästen undrade om jag tvekade på att rida när jag långsammare än vanligt (ångesten började såklart rabbla upp tänkvärda scenarios på vad som kan hända om man rider när man är trött 😝) drog sadelgjorden på hoppsadeln 😄. Trotsade tröttheten men bestämde att perfektionisten fan fick backa; för trött för att ett ordentligt ridpass skulle ge oss något så valde att skritta ut en sväng och klättra lite (fick energi 😍) men slutade ändå med att jag blev sugen på att rida igenom pållan på ridbanan i trav och galopp några minuter innan vi slutade, så nöjd med mig själv så ni anar inte! ❤. Nu efter ett skönt bad kommer jag somna ovaggad! ☺.
 
Idag har verkligen produktiviteten varit på noll.. Har sett de 6 tillgängliga avsnitten av Ragnarök på Netflix, druckit hinkvis med te och lagat middag typ. Lyckades även plocka ihop en plastlåda med vinterkläder till källaren och sortera bland mina tyger så lite duktig har jag varit.
Nu sitter jag och sorterar och rensar min Pinterest, mycket viktigt göra!
 
Nu ska jag gå upp på övervåningen och lägga mig. Klockan drog iväg men så kan det bli :p

Jag kan iaf bidra med två bilder. Den ena visar min tjusiga bula på armen :rofl: (Nej, bilen är inte igång. Ja, jag får bulor, inte bara blåmärken.)
Den andra visar hur fint katten satte fast sin klo på dottern. Så kan det gå när katten inte vill bli bortlyft från toalettlocket :cautious:
 

Bifogade filer

  • IMG_20200510_165644.webp
    IMG_20200510_165644.webp
    99 KB · Visningar: 108
Eftersom jag är ute i så g... ehem... sent, så har jag ett prov imorgon och ett till eventuellt prov imorgon och jag är så klart inte förberedd för något av dem. Så, planen är att strax sova och sen gå upp vid första alarmet imorgon och börja plugga. Allt för att utnyttja tiden till max.

Jag vet att jag inte mår bra av att göra så här, men jag har verkligen inte orkat (eller hunnit) göra något i helgen alls. Så det råkade bli så här nu... igen. Men resten av veckan borde bli lugn(are). Planerar dock att börja redan nu inför ett matteprov om två veckor, för att inte skjuta up allt på de sista dagarna :)
 
I dag var det 30*C har. Klockan ar nastan 8 pa kvallen och det ar fortfarande over 25*C. Nu ar dock solen pa vag ner och det blir svalara fort. Vi kor just nu AC for att dra ner temperaturen innan det ar sang dags. Tack och lov sa blir det betydligt svalare i morgon och resten av veckan sa vi kan sova med oppet fonster igen.

I dag nar jag korde till stallet konstaterade jag att det i allafall ar forsommar har nu. Forsythian blommar i alla diken (vaxer vilt har) och rhododendron och Azalea blommar overallt (Rhododendron traden aldeles sarskilt). Det ar himla fint har sa har ars.
 
I dag var det 30*C har. Klockan ar nastan 8 pa kvallen och det ar fortfarande over 25*C. Nu ar dock solen pa vag ner och det blir svalara fort. Vi kor just nu AC for att dra ner temperaturen innan det ar sang dags. Tack och lov sa blir det betydligt svalare i morgon och resten av veckan sa vi kan sova med oppet fonster igen.

I dag nar jag korde till stallet konstaterade jag att det i allafall ar forsommar har nu. Forsythian blommar i alla diken (vaxer vilt har) och rhododendron och Azalea blommar overallt (Rhododendron traden aldeles sarskilt). Det ar himla fint har sa har ars.
Hur olika det kan vara...... Idag tänkte jag ta vinterjackan igen. Det är KALLT, och jag ska vara ute som rastvärd en halvtimme idag. Ikväll lär vi få försöka komma ihåg att täcka känsliga växter igen, för det ska (enligt prognos) bli nere på nollan i natt. Fast då blir det nästan säkert några minusgrader här...... :wtf:🥶

"Kylig vårvecka
Kallare luft har nu förts ner över så gott som hela landet. Regn kan fortsatt under morgonen beröra södra och östra Götaland innan det drar vidare österut.

Idag väntas lite kyligare väder med temperatur under det normala för årstiden." (smhi)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 377
· Visningar
38 441
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 277
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 748
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp