Vad gör vi? Del CCVI

Är så sugen på lussekatter.
Men men
Istället blir det en knäckemacka.
Havreknäckemacka är jättegott, de är mina favoriter faktiskt! Inser nu att när jag var i affären tidigare borde jag ha köpt något pålägg att ha på mina knäckemackor, mjukosten jag har är snart slut! Nåja, en annan dag får det bli! Måndag tex.

Kör som om det vore halt! Jag har upptäckt att folk i allmänhet känns rätt lugna på vägarna på morgonen i år. Det är hiskeligt svårt att veta om det är halt eller blött ibland och hastigheten på 80-vägen ligger ofta på 60-70 vid knepiga väglag denna vinter. Tacksam 👍! Men så finns ju såklart idioterna.... Som igår eftermiddag på vägen hem när det körde en skolbuss framför oss. Den stannande regelbundet och släppte av barn, och vid 3de avsläppet fick idioten som låg närmast bussen nog och skulle tvunget köra om bussen. Och fick såklart möte. Tur att mötet lyckades rädda situationen, säger jag bara... Hur kan man ens få för sig att köra om en skolbuss som stannar och släpper av barn :rage:?!
Den sista idioten är inte född än. :rage:

Väglaget i morse var helt ok, värre var det hemåt då det börjat frysa på. Men jag kom både till jobbet och hem igen utan incidenter.

Jag vet inte varför det är viktigt, men om det står 2 dl mandlar och man ska mala dem spelar det väl ingen roll hur mycket det väger eller hur många dl själva mandelmjölet sm blir är, tänker jag. Det är ju mandlarna som ska mätas i dl?
Det går alldeles utmärkt att inte väga, kan jag meddela. Mandelmusslorna blev toppen, och vi var så glada att äntligen få lyckas :) !

Mjölk, smör, ost, margarin osv står på trappan. I sådana där mjuka kylväskor. Men det kanske de inte skulle göra om man vill att den kalla luften ska ta sig in? Eller, det borde den väl göra ändå :confused: ? Jag vet inte riktigt annars vad jag skulle stoppa maten i som är djursäkert. Kylväskorna har ju dragkedja så det känns mycket säkrare än att bara ställa ut maten i en kartong eller i en påse...

Det går alldeles utmärkt att inte väga, kan jag meddela. Mandelmusslorna blev toppen, och vi var så glada att äntligen få lyckas :) !
Vad bra! Gott! :) Mamma brukade inte väga, hon mäter upp mängden mandlar i dl som det står i receptet så därför blev jag fundersam på varför det behövdes. Tänkte testa att göra det någon dag för första gången i mitt liv och tänkte just att mala mandlar vore den enklare biten av receptet :D

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 042
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 255
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 424
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
290
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka