Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Havreknäckemacka är jättegott, de är mina favoriter faktiskt! Inser nu att när jag var i affären tidigare borde jag ha köpt något pålägg att ha på mina knäckemackor, mjukosten jag har är snart slut! Nåja, en annan dag får det bli! Måndag tex.Är så sugen på lussekatter.
Men men
Istället blir det en knäckemacka.
Om du nu behöver baka sötsaker - så förstår jag inte varför du inte helt enkelt köper en påse mandelmjöl i affären?Är det 2 dl hela mandlar som menas? Hur mycket blir det i mandelmjöl?
Om du nu behöver baka sötsaker - så förstår jag inte varför du inte helt enkelt köper en påse mandelmjöl i affären?
Ja, det är 2 dl hela mandlar. Ingen aning hur mycket det blir i mandelmjöl.Är det 2 dl hela mandlar som menas? Hur mycket blir det i mandelmjöl?
Väg! Vad väger 2 dl mandlarJa, det är 2 dl hela mandlar. Ingen aning hur mycket det blir i mandelmjöl.
Men jag behöver inte veta detta. Det är ju @MJLee som undrar.Väg! Vad väger 2 dl mandlar
Den sista idioten är inte född än.Kör som om det vore halt! Jag har upptäckt att folk i allmänhet känns rätt lugna på vägarna på morgonen i år. Det är hiskeligt svårt att veta om det är halt eller blött ibland och hastigheten på 80-vägen ligger ofta på 60-70 vid knepiga väglag denna vinter. Tacksam ! Men så finns ju såklart idioterna.... Som igår eftermiddag på vägen hem när det körde en skolbuss framför oss. Den stannande regelbundet och släppte av barn, och vid 3de avsläppet fick idioten som låg närmast bussen nog och skulle tvunget köra om bussen. Och fick såklart möte. Tur att mötet lyckades rädda situationen, säger jag bara... Hur kan man ens få för sig att köra om en skolbuss som stannar och släpper av barn ?!
Jag brukar hävda att jag är 25. Men min dotter fyller 24 nästa gång.Sambon hävdar att han fyller 22 varje år. Trots barn som snart passerar den åldern
Det är konstigt det där...Jag brukar hävda att jag är 25. Men min dotter fyller 24 nästa gång.
Jag närmar mig det dubbla med stormsteg.
Ber om ursäkt tog bara sista i tråden att svara på.Men jag behöver inte veta detta. Det är ju @MJLee som undrar.
Ja väger alltid mjöl.Väg! Vad väger 2 dl mandlar
Jag vet inte varför det är viktigt, men om det står 2 dl mandlar och man ska mala dem spelar det väl ingen roll hur mycket det väger eller hur många dl själva mandelmjölet sm blir är, tänker jag. Det är ju mandlarna som ska mätas i dl?Ja väger alltid mjöl.
Det går alldeles utmärkt att inte väga, kan jag meddela. Mandelmusslorna blev toppen, och vi var så glada att äntligen få lyckas !Jag vet inte varför det är viktigt, men om det står 2 dl mandlar och man ska mala dem spelar det väl ingen roll hur mycket det väger eller hur många dl själva mandelmjölet sm blir är, tänker jag. Det är ju mandlarna som ska mätas i dl?
2 dl sötmandel, 200 gr smör, 1 dl socker, 5 dl vetemjöl, 1 ägg. Bakas i 175 grader ugn i 12 min.
36 styck enligt receptet. Men det beror ju lite på hur stora formar du har.Hur många blir det?
Vad bra! Gott! Mamma brukade inte väga, hon mäter upp mängden mandlar i dl som det står i receptet så därför blev jag fundersam på varför det behövdes. Tänkte testa att göra det någon dag för första gången i mitt liv och tänkte just att mala mandlar vore den enklare biten av receptetDet går alldeles utmärkt att inte väga, kan jag meddela. Mandelmusslorna blev toppen, och vi var så glada att äntligen få lyckas !