Jag fick erbjudandet om tjänsten jag var på intervju för. Det känns otroligt roligt! Jag får gå ner 4000 kr i lön, men det tänker jag att det är värt och det jämnar ut sig med att jag inte kommer behöva hunddagis.
På lite nedsidan och i lite mer närtid så är det stora bekymret just nu att DHL vill leverera ett kylskåp till stugan idag, trots att vi köpte med leverans med specifik dag i nästa vecka. Förhoppningsvis löser det sig så att kylskåpet inte behöver stå och snöa över i dikeskanten i en vecka i väntan på att vi kommer dit.
Jag har varit i kontakt med en mycket trevlig chaufför som tar tillbaka kylskåpet till DHL:s depå igen. Problemet är därmed avvärjt för stunden.
Han informerade dock om att han kör ut till byn på torsdagar, vilket inte sammanfaller med informationen jag fick från DHL innan jag köpte kylskåpet - då skulle de leverera onsdagar och fredagar. Så kylskåpet får nog levereras nästa torsdag istället och bo någon dygn eller på den allmänna parkeringen innan vi kommer dit. Men det funkar nog!