Vad gör vi? Del CCVI

vad kostar elen per kwh? Vore intressant att jamfora med var vi betalar har.
Screenshot_2024-12-12-16-01-51-05_68fab289a0a8e823d195cc859dc5bd62.webp

Område fyra

Plockat ihop möbelskydd och tagit bort några trasmattor för tvätt. Några håriga och kattkissluktande fleecefiltar är också på väg till källaren och tvättmaskinen. Har tömt en kattlåda i en rishög i skogen. två kattlådor till återstår och de får nog fara till återvinningsstationen. Första gången utan katt sedan okt 2012.
Vemod och lättnad

Har beställt medicin från Apotea och letade som tusan efter ena astmamedicinen. Fick inse att jag faktiskt glömt förnya den. Nu står jag inte på bar backe, men jag blev helt paff eftersom jag ändå brukar försöka ha koll på medicinerna så pass. Fick efter lite funderande inse att jag har haft koll tack vare att läkarna har haft koll och förnyat på mina besök vid behov. Ny vårdcentral och där har man ingen som helst koll, trots ett besök i september. Fick påminna om att förnya mediciner och glömde att påminna om astmamedicinerna. Har inte ens varit hos astmasköterska här ännu... Jag har tydligen bäst koll på att hämta ut medicin i tid men tja, här blev det visst fel. Resten påstås i alla fall komma på lördag, får se om det blir så. Bra det i alla fall.

Awardmiddag på jobbet om en timme. Det är inte så fancy egentligen, men vi vann bästa team i början på året och middagen blir äntligen av ikväll... jag har sett fram emot det men nu när jag duschat och måste börja göra mig klar vill jag bara stanna hemma. Orka.

Ser på innebandy på plattan och på fotboll på TV:n. Vissa dagar är tuffare än andra :p
Har i övrigt idag varit i stallet, handlat mat, tvättat två omgångar, bäddat om, tömt diskmaskinen, gått PW, duschat, sett tre julkalendrar och ätit mat.
Nu ska jag ta lite fika: Häagen-Dazs Red velvet cheesecake.

Har suttit i skolan hela dagen och jobbat med grupparbete. Vi tyckte allihop att vår presentation ser otroligt proffsig ut :up: ☺️ Hemma nu och ätit, städat kök och dammsugit av lite. Lilltroll nattat och tvätten hängd. Nu blir det soffhäng resten av kvällen

vad kostar elen per kwh? Vore intressant att jamfora med var vi betalar har.

Jag har Falupriset, en mix mellan fast och rörligt (80% fast, 20% rörligt). Just nu är det 80öre i fast pris och det lär väl landa på totalt 110-130öre i december skulle jag tro. I november var priset 95,55öre men då var grundpriset 64öre. Förra december var totalpriset 112,58öre.

Allt ovanstående är plus nätavgiften.

Ser på innebandy på plattan och på fotboll på TV:n. Vissa dagar är tuffare än andra :p
Har i övrigt idag varit i stallet, handlat mat, tvättat två omgångar, bäddat om, tömt diskmaskinen, gått PW, duschat, sett tre julkalendrar och ätit mat.
Nu ska jag ta lite fika: Häagen-Dazs Red velvet cheesecake.
Bor inte din dotter hos dig längre? Jag läser ofta om övertid och ditt fullspäckade schema, men har svårt att se hur det fungerar som ensamstående?

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 042
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 255
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 424
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
290
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka