Vad gör vi? Del CCVI

Katten har börjat läcka urin där han ligger.

Åkte till grannbyn för att rådgöra.De trodde inte på något sederande eftersom man måste stoppa det i munnen. Viket ju inte går.

Men jag fick låna deras bur som man kan fixera katten med. De behöver den på tisdag så det är tiden jag har på mig. Den buren är liten och smidig. Ska försöka få till handskar så han inte kan skada mig.
Skitskitskit

Katten har börjat läcka urin där han ligger.

Åkte till grannbyn för att rådgöra.De trodde inte på något sederande eftersom man måste stoppa det i munnen. Viket ju inte går.

Men jag fick låna deras bur som man kan fixera katten med. De behöver den på tisdag så det är tiden jag har på mig. Den buren är liten och smidig. Ska försöka få till handskar så han inte kan skada mig.
Skitskitskit

Hoppas att du lyckas få in honom :(:heart

Hemma. Matkoma, var på julavslutning och åt fruktansvärt goda meze. Åt alldeles för mycket. Hade nästan glömt vad gott det är med meze.

Katten nosade och slickade lite och nosade igen som en hund för att undersöka var jag varit. Måste luktat av något.

Glömde att ta med min insulinpenna så bs är skyhögt. Så klantigt av mig :meh:

Försöker samla mod för att någon dag prata med grannarna. Misstänker att de tror att huset är väl ljudisolerat, men så är tyvärr inte fallet... Inte nog med att barnen ovanför dundrar runt och låter även sent på kvällen, nu har de även skaffat sig en hund som skäller på ljud i trapphuset. Frågade sambon om han blir störd eller om det är jag som överreagerar, men han påverkas också negativt :(

Grejen är att jag hela livet fått arga kommentarer från alla håll om att jag överdriver och bara fjantar mig just när det gäller att bli störd av ljud. Och jag har löjligt bra hörsel. Och så vill jag inte vara en orimligt gnällig granne som klagar på sådant som är normalt. Har totalt noll självförtroende i sådana här situationer... Hur vet man om man överreagerar eller inte? Skulle vilja ha en "normal" person här på besök som kunde avgöra...

Äter saffransscones och dricker te efter en extremt händelserik ridtur där min häst tydligen, utan att fråga mig, bestämt sig för att idag leker vi leken "hur länge kan ryttaren sitta kvar". Jag satt kvar vid samtliga försök men någon värst harmonisk upplevelse blev det då rakt inte... Bättre lycka nästa gång! Nu ska jag varva ner i någon timme och sedan hoppas jag att få sova gott :)

-8 och sängen försökte hålla mig kvar,
Men jag kom upp och dealade med mitt trötta jag och sprang 3 km.

Nu njuter jag av Musikhjälpen och kan göra det en timme till.
Ska fylla på kaffekoppen.

IMG_2003.webp

Försöker samla mod för att någon dag prata med grannarna. Misstänker att de tror att huset är väl ljudisolerat, men så är tyvärr inte fallet... Inte nog med att barnen ovanför dundrar runt och låter även sent på kvällen, nu har de även skaffat sig en hund som skäller på ljud i trapphuset. Frågade sambon om han blir störd eller om det är jag som överreagerar, men han påverkas också negativt :(

Grejen är att jag hela livet fått arga kommentarer från alla håll om att jag överdriver och bara fjantar mig just när det gäller att bli störd av ljud. Och jag har löjligt bra hörsel. Och så vill jag inte vara en orimligt gnällig granne som klagar på sådant som är normalt. Har totalt noll självförtroende i sådana här situationer... Hur vet man om man överreagerar eller inte? Skulle vilja ha en "normal" person här på besök som kunde avgöra...
Inte riktigt samma men ändå från andra hållet. Dagen efter min farmor flyttat in kom grannen underifrån upp och knackade på. Han ville bara informera om att det är lyhört och att de störts av hennes radio som tydligen stått på hela natten. Hon hade ingen aning om att det hördes så väl så det kan säkert vara fallet för din granne också.

Förstår att det känns jobbigt att säga till men du ska kunna trivas i ditt eget hem.

God morgon! Ska försöka få tag på en uppringningstid på hälsocentralen med start 08. Slår vad om att det kommer vara "våra telefontider är för närvarande slut .." 08:01. :crazy:

Jag fick erbjudandet om tjänsten jag var på intervju för. Det känns otroligt roligt! Jag får gå ner 4000 kr i lön, men det tänker jag att det är värt och det jämnar ut sig med att jag inte kommer behöva hunddagis.

På lite nedsidan och i lite mer närtid så är det stora bekymret just nu att DHL vill leverera ett kylskåp till stugan idag, trots att vi köpte med leverans med specifik dag i nästa vecka. Förhoppningsvis löser det sig så att kylskåpet inte behöver stå och snöa över i dikeskanten i en vecka i väntan på att vi kommer dit. 🙂

Försöker ladda för jobb, idag är det betygsättning! Känns alltid jobbigt, för det är alltid någon som blir besviken. Försöker hålla fast vid känslan av de som blir glatt överraskade istället.

Av en slump fick jag också reda på att jag inte har några lektioner idag på eftermiddagen.. kul när jag lovade eleverna förra veckan att de skulle hinna göra klart idag… :cautious:

Lämnat bilen på verkstaden för oljebyte.
Hänger hos mina föräldrar så länge.

Blir ingen öppen förskola idag, tyvärr. Men imorgon ska vi nog dit och lussa på vårdcentralen.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 040
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 255
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 424
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
290
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka