Vad gör vi? Del CCVI

Jahopp. För nästan sex år sedan fick jag diagnosen depression och drygt fem år senare (tidigare i år) avskrev min psykiater den diagnosen. Vi hade pratat om det och han höll med mig om att diagnosen var fel och sa att jag troligtvis varit både feldiagnosticerad och felmedicinerad under de fem åren :crazy: Och nu, nästan sex år efter den första gången, har jag fått diagnosen depression igen. Enda skillnaden är att diagnosen faktiskt är korrekt denna gången. Och nu har min läkare dessutom börjat prata om sjukhuset som ett alternativ. Jag som är närmare livrädd för psykiatrin här (pga hur de behandlat mig tidigare) :nailbiting: :(

Men det ska väl förhoppningsvis inte behövas något sjukhus, hoppas jag. Ska börja med att höja den ena antidepressiva medicinen i alla fall. Det känns som ett rimligt första steg så nu är det bara att hoppas att det hjälper också. Jag har ju inte riktigt fått någon effekt på måendet med någon av alla antidepressiva jag testat, men det skulle kanske kunna bero på att jag inte hade en depression då. Så kanske funkar det bättre nu, när diagnosen faktiskt stämmer. Hoppas det!

Nu tänkte jag lägga mig, hoppas på att få med mig någon av katterna som sällskap. Eller kanske till och med båda två 😻

Jahopp. För nästan sex år sedan fick jag diagnosen depression och drygt fem år senare (tidigare i år) avskrev min psykiater den diagnosen. Vi hade pratat om det och han höll med mig om att diagnosen var fel och sa att jag troligtvis varit både feldiagnosticerad och felmedicinerad under de fem åren :crazy: Och nu, nästan sex år efter den första gången, har jag fått diagnosen depression igen. Enda skillnaden är att diagnosen faktiskt är korrekt denna gången. Och nu har min läkare dessutom börjat prata om sjukhuset som ett alternativ. Jag som är närmare livrädd för psykiatrin här (pga hur de behandlat mig tidigare) :nailbiting: :(

Men det ska väl förhoppningsvis inte behövas något sjukhus, hoppas jag. Ska börja med att höja den ena antidepressiva medicinen i alla fall. Det känns som ett rimligt första steg så nu är det bara att hoppas att det hjälper också. Jag har ju inte riktigt fått någon effekt på måendet med någon av alla antidepressiva jag testat, men det skulle kanske kunna bero på att jag inte hade en depression då. Så kanske funkar det bättre nu, när diagnosen faktiskt stämmer. Hoppas det!

Nu tänkte jag lägga mig, hoppas på att få med mig någon av katterna som sällskap. Eller kanske till och med båda två 😻

En katt, eller två, är aldrig fel 😻

Vaken med Marodören och inser att han behöver sova mer men han är inte alls överens om det.
1000001812.webp

Se bildbevis på trött unge...

Jag är också uppe med barn, men han är pigg som en spigg och kryper runt runt runt murstocken (kök, matsal, vardagsrum, hall, kök.... Runt runt runt).

Själv har jag sovit som en kratta. Men det får gå med lite mer kaffe.

I den bästa av världar är en styrelse en grupp som gemensamt jobbar för föreningens bästa.
En ordförande ska inte vara den som bestämmer. Det gör styrelsen tillsammans.

Jag skulle bara bli glad om jag blir motsagd om jag har fel. Då fungerar demokratin. Styrelsen bestämmer gemensamt. Inte ordföranden

/tanten - föreningsräv

Problemet är att hen säger vad hen tycker mycket tydligt innan det frågas nån annan och då är det underförstått att det ska hållas med eftersom hen redan bestämt det. Nu la jag fram mina åsikter samt varför jag tycker så och då upprepas bara vad ordförande sa från början, jag va väldigt glad när jag tillfrågades om att va med men nu blir det nog att jag går ur styrelsen, känns ändå som dom bara vill ha dom som håller med

Problemet är att hen säger vad hen tycker mycket tydligt innan det frågas nån annan och då är det underförstått att det ska hållas med eftersom hen redan bestämt det. Nu la jag fram mina åsikter samt varför jag tycker så och då upprepas bara vad ordförande sa från början, jag va väldigt glad när jag tillfrågades om att va med men nu blir det nog att jag går ur styrelsen, känns ändå som dom bara vill ha dom som håller med
Men fy. Gräsligt.

Men det krånglar till det om du vill lämna. Styrelse väljs på årsmöte. Har du ett eller två års mandatperiod? Vad säger stadgarna om styrelsen?

Det är rätt drastiskt att lämna under pågående verksamhetsår. Det du absolut ska göra är att reservera dig mot beslut som du anser fel. Annars är det fäst i protokollet att du deltog i beslutet. Att du tyckte det var bra.

(skulle det handla om pengar så är alla i styrelsen lika ansvariga.
Varit med om det när en ordförande gjort saker på eget bevåg. Fick kalla in riksförbundet för att klara mig från att betala många tio tusen spänn)

Samlar kraft för att ta tag i att dammsuga mattan. Efter att ha sorterat täcken före och efter tvätt så behövs det verkligen 🙈 den är snygg min matta, men den är hemsk på att dra åt sig allt.

Men fy. Gräsligt.

Men det krånglar till det om du vill lämna. Styrelse väljs på årsmöte. Har du ett eller två års mandatperiod? Vad säger stadgarna om styrelsen?

Det är rätt drastiskt att lämna under pågående verksamhetsår. Det du absolut ska göra är att reservera dig mot beslut som du anser fel. Annars är det fäst i protokollet att du deltog i beslutet. Att du tyckte det var bra.

(skulle det handla om pengar så är alla i styrelsen lika ansvariga.
Varit med om det när en ordförande gjort saker på eget bevåg. Fick kalla in riksförbundet för att klara mig från att betala många tio tusen spänn)
Årsmötet är i februari, jag är vald på 2 år,

Det är inget stort beslut och har inget med pengar att göra, föreningen har bra ekonomi. Det handlar mer om att jag inte känner mig uppskattad alls och att jag inte har lust att va den enda som orkar säga emot heller. Hela styrelsen är 30 år äldre än jag och jag får känslan av att dom tycker jag inte har erfarenhet och därför inte säga emot utan mest ska sitta för att lära mig att göra som dom gör liksom.

I det läget jag är nu kommer det antagligen tittas snett på mig oavsett hur jag gör

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 035
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 249
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 419
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
288
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka