Jahopp. För nästan sex år sedan fick jag diagnosen depression och drygt fem år senare (tidigare i år) avskrev min psykiater den diagnosen. Vi hade pratat om det och han höll med mig om att diagnosen var fel och sa att jag troligtvis varit både feldiagnosticerad och felmedicinerad under de fem åren Och nu, nästan sex år efter den första gången, har jag fått diagnosen depression igen. Enda skillnaden är att diagnosen faktiskt är korrekt denna gången. Och nu har min läkare dessutom börjat prata om sjukhuset som ett alternativ. Jag som är närmare livrädd för psykiatrin här (pga hur de behandlat mig tidigare)
Men det ska väl förhoppningsvis inte behövas något sjukhus, hoppas jag. Ska börja med att höja den ena antidepressiva medicinen i alla fall. Det känns som ett rimligt första steg så nu är det bara att hoppas att det hjälper också. Jag har ju inte riktigt fått någon effekt på måendet med någon av alla antidepressiva jag testat, men det skulle kanske kunna bero på att jag inte hade en depression då. Så kanske funkar det bättre nu, när diagnosen faktiskt stämmer. Hoppas det!
Nu tänkte jag lägga mig, hoppas på att få med mig någon av katterna som sällskap. Eller kanske till och med båda två
Men det ska väl förhoppningsvis inte behövas något sjukhus, hoppas jag. Ska börja med att höja den ena antidepressiva medicinen i alla fall. Det känns som ett rimligt första steg så nu är det bara att hoppas att det hjälper också. Jag har ju inte riktigt fått någon effekt på måendet med någon av alla antidepressiva jag testat, men det skulle kanske kunna bero på att jag inte hade en depression då. Så kanske funkar det bättre nu, när diagnosen faktiskt stämmer. Hoppas det!
Nu tänkte jag lägga mig, hoppas på att få med mig någon av katterna som sällskap. Eller kanske till och med båda två