Vad gör vi? Del CCVI

Skrev i tjockistråden, men får jag skryta lite? Mitt bs ligger helt perfekt, 3.2 - 3.5 på morgonen. Sedan mellan 5-6 under dagen. Tar sex enheter snabbverkande när jag äter, det går upp till 10-12 men sedan ner igen relativt snabbt. Långverkande har jag kunnat dra ner på väldigt mycket :up:

Vilket också har den fördelen att den förbaskade mätaren inte tjuter fullt lika ofta.

Musikhjälpen står på och Give Me Your Love med Fame spelas som önskelåt, fortfarande himla bra! Glömmer inte när Peder Fredricson och Malin Baryard-Johnson skulle sjunga den när artisterna blir inledda på varsin häst på SIHS från maskeradehoppningen för så pass länge sen att Jan Svanlund "svanis" och Lars Lasse Parmler kommenterar Peder sedan med "han rider bättre än han sjunger du! Det här är mycket bättre: rytmisk sång och rytmisk ridning". Lite granna nostalgi 😍

Haft samma bekymmer. Orörda eller länsade fällor. OCH en halvgalen krafsande gnällande hund :meh:

Imorse hade en fälla på köksgolvet slagit och tagit en RÅTTA. Fet och blank
Tände i vedpannan i köket och kremerade den.
En delseger.
Ni som är förvånade - varför? :) Jag bor med skog på två sidor och skog tvärs över vägen.

Möss och råttor är förväntade. Men jag trodde seriöst att det i år bara var möss som krafsade under kyl och möbler. :(

Kremeringen kändes naturlig. Tanken att slänga råttlik i soptunnan eller komposten kändes motbjudande,

Skrev i tjockistråden, men får jag skryta lite? Mitt bs ligger helt perfekt, 3.2 - 3.5 på morgonen. Sedan mellan 5-6 under dagen. Tar sex enheter snabbverkande när jag äter, det går upp till 10-12 men sedan ner igen relativt snabbt. Långverkande har jag kunnat dra ner på väldigt mycket :up:

Vilket också har den fördelen att den förbaskade mätaren inte tjuter fullt lika ofta.
:banana:

Ni som är förvånade - varför? :) Jag bor med skog på två sidor och skog tvärs över vägen.

Möss och råttor är förväntade. Men jag trodde seriöst att det i år bara var möss som krafsade under kyl och möbler. :(

Kremeringen kändes naturlig. Tanken att slänga råttlik i soptunnan eller komposten kändes motbjudande,
Vi hittade en äckel råtta typ mitt på golvet och fanns nygjorda spår sedan igår på jobbet. Där spåren är finns inte fällor.

Lämnat in uppsägningspapprena och skrivit på nya anställningsavtalet :banana:

Hämtat en bok till kursen jag går nu och efter det fick jag en energiboost och storstädade badrummet. Tvättade även sängkläderna och sen var det som att någon stängde av min energi helt så jag slocknade på soffan :sleep:

Ser på både Nobelbanketten och innebandy. Ska till detta äta kvällsmat: linguine med en sås på bacon, brysselkål och parmesan.
Sen ska jag tvätta håret. Har packat till morgondagens jobb så det är iaf klart :)

Testar min nya mugg/glashållare :love:

1733856255573.webp

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 035
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 249
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 418
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
288
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka