Vad gör vi? Del CCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det drar ihop sig till lunch. Det är inte jättekul att ge sig ut på stan för att käka lunch själv alla dagar. Särskilt inte de här dagarna som i sig själva inte inbjuder till utevistelse. "Du kan väl ta med dig en matlåda", säger då vän av ordning. Jo men om jag nu inte har packat en sådan så får man vackert äta på stan.

Det är ju långt från alla kräkningar som är smittsamma. Själv hade jag nog inte reflekterat över att jag skulle åka hem om jag kände mig frisk i övrigt och kunde härleda det till något påtagligt som inte är smittsamt då jag tycks höra till de som är immuna mot vinterkräksjukan.
Allt som skrivits här kan jag utesluta.

Det drar ihop sig till lunch. Det är inte jättekul att ge sig ut på stan för att käka lunch själv alla dagar. Särskilt inte de här dagarna som i sig själva inte inbjuder till utevistelse. "Du kan väl ta med dig en matlåda", säger då vän av ordning. Jo men om jag nu inte har packat en sådan så får man vackert äta på stan.
Eller köpa en matlåda! För de som inte har med sig matlåda hemifrån här är det en vanlig åtgärd för att kunna äta med kolleger. Finns ett par restauranger och några food trucks (beroende på dag).

Här måste jag spendera nästan hela lunchrasten i bilen om jag ska kunna köpa någon mat. Så matlåda är typ ett måste.

Hemma, ska ut och handla julmust som var slut - alltså de fyra i en förpackning på Willys. Sedan kommer jag att drunkna i (sockerfri) julmust men det är så förbaskat gott. Köpte även ett nytt paket annas pepparkakor så nu kommer jag säkert hitta det jag köpte tidigare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 160
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 834
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 165
Tjatter Har ni någon/några traditioner ni vill göra på födelsedagen?
2 3
Svar
50
· Visningar
1 289
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI