Vad gör vi? Del CCVI

Har stängt av hjärnan och varit lite kreativ ett tag. Skönt och trevligt sätt att umgås med dottern :heart
20241210_205517.webp

Surar över innebandyn. Nu ska jag koncentrera mig på handboll och Nobelbanketten.
Jag surar över att mina julgransljus ligger i en låda som nog fortfarande står i förrådet. Vad fan! Så granen står här uppackat och klar men utan något i. och jag vill inte gå ut och rumstera om i förrådet igen, trodde jag hade fått med mig allt ju. Känns så sjukt irriterande, för vilken låda är det i ens?!

Blev lite inspirerad när jag hjälpte sambon att klippa håret (dvs, raka av allt) att jag nu klippt håret på mig själv också framför badrumsspegeln. Helt utan någon plan mer än att få det kortare :p Högst osäkert om det blev bra. Jag borde ha tänkt på att det blir som bäst när jag klipper det en dag efter att jag tvättat det, inte samma dag. Men nu är det gjort och jag får se huruvida jag vågar gå till jobbet imorgon eller inte :rofl:

Är med i styrelsen för en lite förening och idag fick jag säga emot ordförande eftersom jag tycker hen har helt fel, och nu väntar jag på att se om alla ska hålla med hen eller nån står på min sida. Har ont i magen och vill inte va med mer :(
I den bästa av världar är en styrelse en grupp som gemensamt jobbar för föreningens bästa.
En ordförande ska inte vara den som bestämmer. Det gör styrelsen tillsammans.

Jag skulle bara bli glad om jag blir motsagd om jag har fel. Då fungerar demokratin. Styrelsen bestämmer gemensamt. Inte ordföranden

/tanten - föreningsräv

I den bästa av världar är en styrelse en grupp som gemensamt jobbar för föreningens bästa.
En ordförande ska inte vara den som bestämmer. Det gör styrelsen tillsammans.

Jag skulle bara bli glad om jag blir motsagd om jag har fel. Då fungerar demokratin. Styrelsen bestämmer gemensamt. Inte ordföranden

/tanten - föreningsräv

Instämmer i det du skriver. Själva poängen med en styrelse är, att olika åsikter och erfarenheter bryts mot varandra. Ibland får man stöd för sin uppfattning, och ibland blir man nedröstad; det är så det ska vara.

Min hjärna fungerar inte. Doshöjningen av min ena epilepsimedicin hade biverkningar som tex att hjärnan inte kopplade och fokuserade, så när jag gick igenom mina julsaker till advent så "såg" jag inte kartongen med mina julgransljus i en av jullådorna jag har. I dag när jag tog fram lite mer pynt SÅ LIGGER DEN SÅ FINT I EN LÅDA! Många fula svordomar över skallen. Tur jag är åter till normal dos och har börjat fungera igen... Nåväl, fler saker är framme nu i kväll, bordet har fått julduk, så ock kistan som agerar soffbord igen, granen står framför balkongdörren. Lite julbyar har kommit upp också. Granen kläs en annan dag.

Nu ska jag äta en macka med kokt medwurst, första maten i dag, migrän slår ut mig alldeles när det gäller mat och några bett på ett torrt salt kex i förmiddags när jag trodde det var lugnt visade sig ... inte vara det. På tal om att kräkas av andra orsaker än magsjuka.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 035
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 249
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 419
Senast: Krålus
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
288
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka