Vad gör vi? Del CCV

250 grader. :eek: :eek: :eek: det låter högt för stek. Min stek idag var inne i 125 grader.
150 i en timme 250 i 25 minuter.

Jag har aldrig haft så högt, brukar ha typ 200 grader under hela tiden, därför det brukar vara ätbart, klart och spröda svål, men kanske inte perfekt stek. Ännu mindre perfekt nu för svålen är sega, steken är nog god dock............ Ingen dansk fläskestek utan spröda svål dock.....

Nu har jag gjort nåt oväntat
Blir nästan nervös
Nåja jobb imorgon, tänk om man kunde få gå hem vid jobbslut, nåja kort fackligt möte bara så.
Onsdag och torsdag blir det Karlstad

Oops! Hoppas det gått bra att få loss skotrarna. Lite läskigt med myrar och ofrusen mark väl?
Med ett vajerspel och stark granne lyckades dom efter några timmar 😁 vi vet att det är en myr där och trodde nöjt att vi var över. Det visade sig att vi fortfarande var i kanten 🤭 hade vi fastnat mitt på hade det varit djupare, men det hade gått fint att krypa iväg ovanpå snön ändå. 😊

Med ett vajerspel och stark granne lyckades dom efter några timmar 😁 vi vet att det är en myr där och trodde nöjt att vi var över. Det visade sig att vi fortfarande var i kanten 🤭 hade vi fastnat mitt på hade det varit djupare, men det hade gått fint att krypa iväg ovanpå snön ändå. 😊
Bra med granne som kunde hjälpa till.
Var tvungen att googla vajerspel (:angel:) även om jag direkt förstod att det måste vara nåt slags vinsch.
Saktade ni in för att ni trodde myren var slut och så sjönk ni alltså?
Bra för bärgningen av skotrarna att ni inte bar i mitten gissar jag?

Mvh Sörlänning

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 240
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 735
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
263
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 856

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka