Vad gör vi? Del CCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
250 grader. :eek: :eek: :eek: det låter högt för stek. Min stek idag var inne i 125 grader.
150 i en timme 250 i 25 minuter.

Jag har aldrig haft så högt, brukar ha typ 200 grader under hela tiden, därför det brukar vara ätbart, klart och spröda svål, men kanske inte perfekt stek. Ännu mindre perfekt nu för svålen är sega, steken är nog god dock............ Ingen dansk fläskestek utan spröda svål dock.....

Nu har jag gjort nåt oväntat
Blir nästan nervös
Nåja jobb imorgon, tänk om man kunde få gå hem vid jobbslut, nåja kort fackligt möte bara så.
Onsdag och torsdag blir det Karlstad

Oops! Hoppas det gått bra att få loss skotrarna. Lite läskigt med myrar och ofrusen mark väl?
Med ett vajerspel och stark granne lyckades dom efter några timmar 😁 vi vet att det är en myr där och trodde nöjt att vi var över. Det visade sig att vi fortfarande var i kanten 🤭 hade vi fastnat mitt på hade det varit djupare, men det hade gått fint att krypa iväg ovanpå snön ändå. 😊

Med ett vajerspel och stark granne lyckades dom efter några timmar 😁 vi vet att det är en myr där och trodde nöjt att vi var över. Det visade sig att vi fortfarande var i kanten 🤭 hade vi fastnat mitt på hade det varit djupare, men det hade gått fint att krypa iväg ovanpå snön ändå. 😊
Bra med granne som kunde hjälpa till.
Var tvungen att googla vajerspel (:angel:) även om jag direkt förstod att det måste vara nåt slags vinsch.
Saktade ni in för att ni trodde myren var slut och så sjönk ni alltså?
Bra för bärgningen av skotrarna att ni inte bar i mitten gissar jag?

Mvh Sörlänning

Bra med granne som kunde hjälpa till.
Var tvungen att googla vajerspel (:angel:) även om jag direkt förstod att det måste vara nåt slags vinsch.
Saktade ni in för att ni trodde myren var slut och så sjönk ni alltså?
Bra för bärgningen av skotrarna att ni inte bar i mitten gissar jag?

Mvh Sörlänning
Vi trodde vi var över, stannade och pratade och var nöjda över oss själva. Sjönk inte alls, men när vi skulle iväg fick skotrarna inte grepp, utan grävde ner sig och DÅ satt vi fast. 😂

I mitten hade nog killarna haft vatten upp till midjan så det hade varit fruktansvärt, nu blev dom blöta men hanterbart!

Vi trodde vi var över, stannade och pratade och var nöjda över oss själva. Sjönk inte alls, men när vi skulle iväg fick skotrarna inte grepp, utan grävde ner sig och DÅ satt vi fast. 😂

I mitten hade nog killarna haft vatten upp till midjan så det hade varit fruktansvärt, nu blev dom blöta men hanterbart!
Kan se framför mig hur de grävde ned sig när ni skulle igång igen då. Även om jag åkt väldigt lite skoter i mina dagar. Går bra så länge man har fart säg 😅.

Kanske kör lite mer säkerhetsmarginal innan ni stannar nästa gång då ni åker där då :D.

Kan se framför mig hur de grävde ned sig när ni skulle igång igen då. Även om jag åkt väldigt lite skoter i mina dagar. Går bra så länge man har fart säg 😅.

Kanske kör lite mer säkerhetsmarginal innan ni stannar nästa gång då ni åker där då :D.
Jo, vi håller farten lite längre nästa gång 😁
+ @Unafraid

När det är så lite snö att marken skadas får man inte ens köra skoter. Så skulle inte kalla det läskigt.
Det är cirka 40 cm snö, så det är lugnt. Problemet är om man misslyckas och kör fast, men det försöker vi undvika såklart. Jag körde fast i ett dike jag missade också, men då fick jag mig lös utan att gräva ner mig. 😊

+ @Unafraid

När det är så lite snö att marken skadas får man inte ens köra skoter. Så skulle inte kalla det läskigt.
Säg ut att vara några dm snö där.
Ts verkar bo långt norrut. Så tror inte snömängden är orsaken utan just ofruset under.
Tror inte man kan kalla det skadad mark i en myr på det viset heller. Allt som stannar på en myr sjunker ju? inkl älgar.
Så misstaget var väl att stanna.

Myser och njuter av tystnaden efter att ha varit social nästan non-stop i typ 24 timmar. Vi var på en av mina närmaste vänners bröllop i Yorkshire igår och hade så otroligt trevligt, men det känns som att det gick alldeles för fort alltsammans! Hann inte alls mingla med alla jag ville hinna mingla med och var lite snopen när klockan slog midnatt och det var dags att gå upp på rummet och lägga sig. Ja ja, bättre att det är på det hållet än att det blev en massa dötid! Nu hemma, nyduschad i renbäddad säng och hyfsat redo för en ny arbetsvecka imorgon 😊

Har sett dagens vintersport, lagat två maträtter, kört tvätt- och diskmaskin och fixat lite annat.
Nu ska jag se på ett par avsnitt av Young Sheldon och sen sova.

Varit på bio såg Heretic med bland annat Hugh Grant. Tyvärr gillade jag inte filmen jättemycket ger den två av fem
. Skulle vara skräckfilm men tycker vissa delar blev mer komiska än skräck iallafall.

Gillar iallafall charmen och autenciteten på biografen. Den är byggd 1940 i funkisstil, väldigt väl bevarad och har två fantastiska väggmålningar i salongen. Alltid kul att välja bort SF till förmån för mindre oberoende biograf tycker jag.

IMG_20241124_200134932.webp

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
79 80 81
Svar
1 614
· Visningar
43 411
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 461
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
77 272
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 080

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka