Vad gör vi? Del CCV

Tråkar på jobbet. Det är väl bra att det inte larmar mycket. Men det är så segt när man vill göra annat då..
Och nej, idag letar jag inte administrativt extrajobb eftersom det är mitt näst sista pass här :angel:.

Man vet att man är över 40 när man får sitt livs första ryggskott. Anledning: tog på mig strumpor stående. Helvete vad ont det gör, detta var ingen angenäm upplevelse...
Haha, jag tror jag fick mitt första när jag var under 30.. Inte var jag över 40 iaf. Däremot inte pga strumpor :angel:
Det är verkligen inte skönt...

Just kommit in efter en runda till med hundarna. i dag är de lugnare. Jaha, var är snön, verkade de tänka. För min del är jag mest nöjd. Skönt att röra på mig när det inte är så kallt och de inte är så busiga heller, bättre kontakt med dem så det är roligare att göra saker, utöver att helt enkelt låta dem snusa förstås :D

Det är sådana här dagar som det är ganska motigt att komma ut, det känns som om det aldrig blir ljust liksom, men när jag väl kommer ut och rör på mig mår jag bättre (värre när det är svinkallt och det bara liksom är svinkallt rakt igenom och man bara längtar in igen hela tiden och så är det svinkallt inne eftersom man bor i lägenhet och inte kan elda i kamin och sitta framför den :D ), skönt ändå.

Nu ska jag stoppa in mat i ugnen och hoppas att den är klar innan jag ska gå med spionen och hans kompis S samt dennes husse vid 19 i kväll... Men det borde den vara!

Nyss hemkommen från stallet där jag klippt bort isklumpar som bildats i hovskägget på shettisen och fyllt på vatten i hagen. Funderar på om jag orkar krypa ner i badet eller inte, skulle vara skönt att bli genomvarm men lite orolig att halka med foten. Halkskydd till badkaret står på inköpslistan.

Köksfläkten håller på att ge upp. Den är väldigt gammal så det är väl inte så konstigt kanske. Men extremt dålig tajming.
Har dessutom inte en aning om vad vi ska ha. Suck. Orkar inte.

Köksfläkten håller på att ge upp. Den är väldigt gammal så det är väl inte så konstigt kanske. Men extremt dålig tajming.
Har dessutom inte en aning om vad vi ska ha. Suck. Orkar inte.
Jag köpte den billigaste på Elon. Typ 4900 eller något sånt med installation och bortkörning av den gamla.

Vaken till ytterligare en gra regnig dag ... samt en till gra regnig dag i morgon ... MEN sedan har vi 8 dagar med vaxlande sol ☀️ och runt 10 grader varmt.😎

En snabb sväng till stan i fm för att på CG bla köpa isolatordragare meeeen den höll ju inte många stolpar så var den pajkon, dålig skit 😏. Sååå tillbaka till den böjda hovkratsen igen. Konstaterar också att den främre hagen med en del skog, har det vuxit upp en del björksly, var ju längesen jag traskade där uppe....Nåja nu har iaf mor min fått hjälp i helgen så elstaketet (förutom stolpar) är nedplockat så inte fler vilt riskerar att fastna när det ändå varken går hästar eller kor och betar.
Hinner elda en stund med innan jag ska till stallet och fixa box och insläpp, senare tillbaka och fodra 😊 så var det den helgen det. Går fort! Idag är det en månad till julafton 🎀.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 240
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 734
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
263
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka