Vad gör vi? Del CCV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inventerar mitt symönsterförråd. Igen. Det är en hel del :o En full bokhylla och nästan 5000 filer i datorn. Till mitt försvar är en del mönster uppdelade på flera filer. Försökte organisera dem i Airtable ett tag, men gav upp efter ett tag. Glömde bort helt enkelt. Borde ta tag i det igen.

Ute är det regn. Is på trappan och uppfarten, var inte lätt att gå ner till soptunnan.

Väntar svar på ett medeleande, som motagaren har läst. Ska inte klaga för mycket, då jag själv är dålig på att svara. Men idag svarade jag på medelandet så fort jag såg det!

Onödiga, jäkla mildväder! Hade gärna fått fortsätta vara fruset och kallt nu! 😍❄️
Jag känner mig rätt nöjd med mildväder, så kallt med minusgrader ju! Visst, kom hem med en jacka i går som jag trodde kostade 549 men på kontot hade det dragits 999... det är fasen inte lätt att vara halvblind och mer därtill. Hade letat begagnad om jag vetat priset, men behöver jacka tyvärr, den jag har är så sliten dels i tygen och nu också krånglar dragkedjan när jag ska dra upp den och så öppnar den sig när jag stängt den. Jag avskyr att köpa nya kläder känns bara SÅ onödigt. Det Är ju inte det förstås men känns så. Irritationen när jag ovanpå allt kom hem och såg att jag hade ett hål på min strumpa också, ännu en till handlingarna så att säga... använder dem till att ha på hjulen på min skrivbordsstol, så återbruk, men... tja, behöver snart en förpackning nya strumpor igen. Jag vill ha höst och vår hela tiden! Inte vinter och kallt och jobbigt med alla kläder och skor!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
79 80 81
Svar
1 601
· Visningar
43 012
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 461
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
77 272
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 080

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gps tracker för Android?
  • Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat