Vad gör vi? Del CCV

När Isis kommer in nu är hon ännu mer högljudd än vanligt och talar om att det är SNÖ och KALLT ute :rofl:
Min häst har stått i hagen och sett ut som Ove ur ”En man som heter Ove” blandat med att gå en repa för att få ur sig sur-energin över att han ska TORTERAS ute i sånt väder. Höjden av surhet uppnåddes när grannhästen och hans ponny-undersåte togs IN. FÖRE HONOM! 🤯 Trots att det var långt före intagstid för att de skulle ridas. Han bryr sig noll om att bli själv om det inte snöregnar. 😅

Moppade golv så jag skjuter upp dammsugningen till i morgon istället! :sneaky: Tvättmaskinen och torktumlaren pep nyss och är klara så får ösa ur torra kläder och in med blöta lakan. :) Sängen ska renbäddas. i dag SKA jag göra det före jag ska lägga mig och inte NÄR jag ska lägga mig, man blir liksom så besviken när man kommer på att man glömt renbädda men dragit av allt och slängt in i tvätten....

Mat i ugnen så ska slänga igång potatisen. Promenad vid 19. Det känns som om det varit kväll jättelänge redan och så är det inte ens riktig kväll ännu.

Planerar allt jag sk göra på min lediga dag imorgon. Att jag sedan vet att inte hälften kommer bli gjort är skit samma. :laugh:

Eftersom vi ska ha busväder hela dagen imorgon tänker jag inte gå utanför Sören på hela dagen. Förutom att gå ut med hunden då.

Jag köpte den billigaste på Elon. Typ 4900 eller något sånt med installation och bortkörning av den gamla.
Det låter ju bra! Ska kolla om vårt Elon erbjuder den tjänsten.

Annars är vi inne på att be min svåger (han är snickare) om hjälp. Vi har ju som sagt ingen aning om vad vi har och vad som behövs.

Det låter ju bra! Ska kolla om vårt Elon erbjuder den tjänsten.

Annars är vi inne på att be min svåger (han är snickare) om hjälp. Vi har ju som sagt ingen aning om vad vi har och vad som behövs.
Har inte träffat på någon vitvarubutik som inte mot betalning monterar och fraktar bort skrotet.

Har gått till Coop två ggr eftersom att när jag skulle scanna varorna i kassan upptäckte jag att jag glömt tfn med betalkorten hemma … så fick ställa korgen i en bemannad kassa och gå hem och hämta tfn+kort.
Nåja, lite extra motion skadar inte.

Sitter i soffan och tittar på en film.
Vet att det kommer bli en intensiv vecka då det är nationella prov så jag kommer få ta en del lektioner. (Man är inte tvingad men självklart hjälps man åt)
Men jag ska försöka ta en dag i taget.
Ska hämta julpyntet hos mamma och pappa också ngn dag.
Lite trött på mig själv då jag är ångestig och lite låg trots att jag har det väldigt bra.

Försöker att inte få igång brandvarnaren. Faktiskt.
468213325_10161008359188877_1247209606323006420_n.webp

Försöker RIKTIGT MYCKET. Har altandörren öppen plus köksfönster och fläkt och öppnar inte ugnen i onödan. Hoppas det hjälper :D

För jag når inte upp till varnare ;)

Nej, jag är ingen kock :angel1: :rofl:🤣

Jag och sambon var ute med skotrarna för första gången för säsongen. Det var maaagisk lössnö, tills vi körde fast båda skotrarna på en myr 😂 vi fick krypa 300 meter i djupsnön innan vi lyckades komma upp på skoterspåren som ändå bar hyfsat. Promenera en kilometer till närmaste väg där en kompis hämtade oss. Sambon gör ett nytt försök att få lös skotrarna imorgon 🤭
Visa bifogad fil 157261
Oops! Hoppas det gått bra att få loss skotrarna. Lite läskigt med myrar och ofrusen mark väl?

Vad har du i ugnen som osar så? 😅
En stek. och så skulle man höja värmen i slutet för att få hårda svål... till 250 grader. Nåja, svålen är inte hårda.... och brandvarnaren är nedplockad, spionen tjöt i takt med den och jag fick flytta en lämplig byrå och en kista för att nå....

:o :nailbiting:

Jag vill servera detta till sonen när han kommer på julafton, brukar inte ha problem med svålen utan mer att den blir ...eh för mörk. Nu följde jag råd som stod på den, vilket innebar ingen färg i 1 timme och rök i ugnen i en halvtimme.................

En stek. och så skulle man höja värmen i slutet för att få hårda svål... till 250 grader. Nåja, svålen är inte hårda.... och brandvarnaren är nedplockad, spionen tjöt i takt med den och jag fick flytta en lämplig byrå och en kista för att nå....

:o :nailbiting:

Jag vill servera detta till sonen när han kommer på julafton, brukar inte ha problem med svålen utan mer att den blir ...eh för mörk. Nu följde jag råd som stod på den, vilket innebar ingen färg i 1 timme och rök i ugnen i en halvtimme.................
250 grader. :eek: :eek: :eek: det låter högt för stek. Min stek idag var inne i 125 grader.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 240
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 735
Hemmet Jag överväger att köpa en sån textiltvättsmaskin. Sett några ploppa upp på sociala medier och det ser ju extremt smidigt ut. Vill dels...
Svar
7
· Visningar
263
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
57 856

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka