Vad gör vi CXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker jobba, men det är bara att acceptera att så länge sambons nuvarande jobbsamtal pågår kommer det inte att bli något gjort. Håller på att fnissa ihjäl mig här borta i mitt lilla hörn! Samtalet går alltså ut på att de ska presentera ett förslag för en ny fransk kund vars engelskakunskaper är lite tveksamma. Sambon pratar engelska med ganska mycket skotsk dialekt (dock ej Glasgowdialekt, gudskelov), sambons kollega pratar engelska med en så stark irländsk dialekt att till och med jag tappar andan ibland. De gör sitt bästa för att prata lugnt och tydligt, vilket har den effekten att sambon låter som när han försökte kommunicera med min 97-åriga mormor, men det märks ändå hur vansinnigt krystat det är för hela gänget :laugh: Funderar på om jag ska säga till sambon efteråt att de hade behövt en engelsman på det där mötet, men då får jag nog sova i soptunnan i natt tror jag :nailbiting:

Jag skulle kunna byta rum och fortsätta jobba ostört någon annanstans, eller be sambon koppla in sitt headset, men jag har för roligt :D
 
Nu lovar nästan alla appar regn större delen av nästa vecka.
Nåja får se det som en extra vecka med träning inför halvdagsvandringen.
Kommer ju inte gå så mycket längre än jag brukar till vardags men i lite annan terräng.
Regn? Både här o hemma hotar dom med 25-28 grader o solen ska bara vräka ner
 
Efter tre dagar med blåst så började jag morgonen med 20 km välbehövlig paddling och har sedan fixat i trädgården inför bortavistelse: Klippt ner perenner, stenlagt en rabattkant, planterat ner krukade växter i rabatten och lagt en svettslang i densamma. Sedan har jag även planterat en försummad tomat som kag också har bundit upp.

Nu ska jag duscha, äta lunch och sedan städa och gå på långpromenad med hundarna innan jag packar bilen. Slut på rapport!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
558
· Visningar
55 157
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 218
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 311
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 887
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp