Mineur
Moderator
Försöker jobba, men det är bara att acceptera att så länge sambons nuvarande jobbsamtal pågår kommer det inte att bli något gjort. Håller på att fnissa ihjäl mig här borta i mitt lilla hörn! Samtalet går alltså ut på att de ska presentera ett förslag för en ny fransk kund vars engelskakunskaper är lite tveksamma. Sambon pratar engelska med ganska mycket skotsk dialekt (dock ej Glasgowdialekt, gudskelov), sambons kollega pratar engelska med en så stark irländsk dialekt att till och med jag tappar andan ibland. De gör sitt bästa för att prata lugnt och tydligt, vilket har den effekten att sambon låter som när han försökte kommunicera med min 97-åriga mormor, men det märks ändå hur vansinnigt krystat det är för hela gänget Funderar på om jag ska säga till sambon efteråt att de hade behövt en engelsman på det där mötet, men då får jag nog sova i soptunnan i natt tror jag
Jag skulle kunna byta rum och fortsätta jobba ostört någon annanstans, eller be sambon koppla in sitt headset, men jag har för roligt
Jag skulle kunna byta rum och fortsätta jobba ostört någon annanstans, eller be sambon koppla in sitt headset, men jag har för roligt