vad gör ni och era hundar idag?

Sv: vad gör ni och era hundar idag?

Vi började dagen med att stöka iordningen en agilitybana som pudelklubben har = massor med pudelbus för Doris (inklusive en överkåt hane som försökte rida på henne när han kom åt...) i ca 2 timmar. Kan lova att det var en trött valpis i bilen sen! Vi han prova på tunneln också vilket hon fattade och tyckte var ganska kul, något annat hinder blev det inte tid för. Sen åkte vi och satte oss vid älven och åt lunch med min syster och en massa av hennes kompisar. Det var väldigt mysigt i solen och Doris var väldigt populär så hon fick umgås med alla och skötte sig utmärkt. Sen åkte vi hem och ett par timmar senare kom en kompis förbi och vi satt ute och prata i en timme. Nu var Doris så pass slut att hon låg mest och sov brevid oss. Just nu laddar vi för bad och klippning innan sänggående - suck!

*KL*
Vi har i dag tänat lite kontakt med ny hund som störning funkade så där. Efter det så en spår på 300 m kanon duktig kille. Vår nya träningskompis tyckte att vi skulle göra längre spår och kanske lite mer klurigt :laugh:.
Sedan har vi fixat lite i trädgården och varit nere i byn och handlat kvällsmat

*kl*

Har börjat lite mer med klicker. Han verkar fatta att klick = godis.

Så jag har plockat fram en boll som target.

En aktiveringsboll till katterna. Den är liten, rund men svårrullad (mönstrad) och så kan man lägga godis i = han blir intresserad = det går lite snabbare att få honom att förstå att han ska göra något (dvs vi fuskar lite). Jag tror han greppade vad jag var ute efter, ska prova om en stund igen :D Nu ligger han på sängen och sooooover.

kl

Idag har vårt yrväder fått komma nära inpå hästar för första gången. Hästarna går på bete precis utanför huset, så det är bara ett staket som skiljer hagen från gräsmattan.
Kan tala om att det knappt går att få tyst på honom. Han skäller och skäller, rusar fram och tillbaka längs staketet osv. Tur att hästarna inte verkar bry sig, men själv är jag färdig att avliva odjuret... :devil:

Jo han har fattat bollen som target :D

Tänkte lära honom att hämta sitt koppel så småningom. Tror jag. Risken är väl att han släpar runt på det som katteländet gör (hon vill att vi ska kasta det så hon kan apportera det. Katten alltså).

Har varit ute med hela gänget och joggat nu på morgonkvisten, det var sköööönt!!:):)
Sen blir de en simtur med alla vovvarna..!!

Jag har ocksa haft en katt som apporterade. Jatte sott nar hon borjade, men tamligen trottsamt nar hon aldrig gav upp:grin:

Vad vi ska gora i dag? Well ... Min man hade en svar skada pa nacken som maste 'emergency' opereras da hittade man ocksa cancer. Han ar under 'treatment' nu (med en mycket possitiv prognos) men vi har inte tranat sedan December. I helgen kom vi igang igen.:D I dag ska vi jobba med "signal exercise" och ocksa starta "scent discrimination". Det kanns harligt att komma igang igen!

Igår var vi ute och tränade agility, båda grabbarna skötte sig otroligt bra!

Idag när vi var ute och gick körde vi lite spontansök med stora grabben, någonting som vi inte gjort mycket alls, och han skötte sig kanon! Undra vad vi ska hitta på imorgon... :angel:

Vi har inte gjort ett skit på hela dagen. Det har varit typ 22 grader varmt här, Skööönt tycker matte och tröttsamt säger vovve som har legat och latat sig i skuggan på tomten hela långa dagen med några få undantag såsom kissrundor och jaga grannkatten från tomten :grin:

FÖRESTEN! Vi var dock ute på en långrunda nu ikväll när det svalnat av. Vi gick ner till sjön då jag tänkte det skulle blåsa lite där (myggen har kommit och är fördjävliga) och vovve tog sig gladerligen ett dopp. så vi har simmat. Räknas det? :D

KL:

Idag har vi endast gått promenader eftersom det är så varmt här så något annat orkar vi inte :) (ca 30 grader).

Husse gick ut med vovven vid halv sextiden i morse. Kort kissrunda då. Sen kom jag hem halv tio efter nattjobb, återigen en snabb kissning innan jag gick och la mig några timmar. Vid ett tog vi en kort promenad och sen en liten träningsstund. Avbröt efter 20 minuter då både jag och hund var vimsiga av värme och inte var så samspelta idag. Åkte ner till sjön och badade och kastade pinnar istället, mycket omtyckt :D
Till kvällen blir det en långpromenad med husse.

Jag mår dåligt av värmen och det verkar Edwind också göra. Så vi går långt första promenaden (han väcker mig 3 på morgonen) och sen blir det korta promenader på dagen och så får husse gå långt på kvällen.

Önskar min hund kunde väcka mig :( (ser att någon annas gör det) han sover gärna till 12 utan ett knyst om han får välja! Och han ser dessutom så fridfull ut i sömnen så jag bara snoozar efter väckarklockan ringt om jag tittat på honom! :devil:

Annars har vi vart på tur och kollat av fiskevatten och hunden dragit sig trött med sin kätting.
Nu ska vi kampa med dutt och så är det sovis för han sen.

Usch, har nästan ågren över den här veckan, men absolut ingenting har vi gjort :eek:

I måndags levde jag på lavemang, i går opererade jag bort en godartad tumör på tarmen, och idag har jag ont...

Så vi sover mest... eller sitter på tomten och njuter av solen..

Men men, vi får ta nya friska tag imorgon.

Idag är vi på kontoret.

Hjälper matte:

Kontorshund1.jpg

Vilar lite:

Vinter2010%20018.jpg

Igår var jag ute och sprang i fruktodlingar hela dagen, och då var vovven hos närmaste granne och blev ompysslad med lyxmat, mys-stunder och långpromenad.

KL

Imorse efter jobbet gick vi en 3 kilometare i skogen. Standard nu när jag och gamelhunden bantar, men jag måste erkänna att det är jäkligt trevligt :D (Inte att banta, men att gå på morgonen)

Vid 1 gick vi en 1,5h runda.

Nu ska jag iväg och släppa ut en "passhund" och sedan upp till bruks för en kort kissrunda och träning. Sedan hjälpa till på rally-kursen.

KL

Idag har vi mest varit inne för jag har haft mycket plugg att ta tag i.

Viltspårade nyss men det gick inte speciellt bra.. Trist..
Snart ska vi åka iväg och träffa Camaros syster, blir en mysig skogspromenad :)

Långis i skogen vid en härlig sjö igår. Massa inkallningsträning men han verkade inte speciellt taggad i den kvava värmen. Tog en geochache, vovven hjälpte till att leta :).
Innan vi gick hem sprang vov ut i vattnet sen bara stod där jättelänge o svalkade sig.

Senare blev det lite träning i ställande under gång ute och därefter lek med kampdutten. Sen slocknade han för dagen.

Idag ska vi nog gå en timma eller så och sen blir det dragträning och därefter kontaktövningar på parkeringen har jag planerat. Vart vet jag ej ännu men det ger sig :).
Mitt mål för dagen är att han ska dra 20minuter utan backar och orka galopp minst 1/3 av sträckan, 7kg kätting.
Eventuellt blir det till att jag stannar på promenaden och läser nån av mina nya hundböcker som *hoppas* kommer idag och då kan vi vara ute en lååång stund.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 945
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 798
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 252
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 852
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka