Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har omedvetet visslat på gårdskarlarna, flera gånger om dessutom:angel:

Hunden har vissling som uppmärksamhets-kommando, så när han ville gå iväg till gårdskarlarna så visslade jag för uppmärksamhet innan det valda kommandot. Fick gårdskarlarna att vänta sig om väldigt många gånger men hoppas att de insåg till slut att det var hundens uppmärksamhet jag ville ha :o:rofl:

För övrigt känner jag såhär :banghead::banghead: efter att ha studerat matte i 2 timmar för att inse att det kapitlet är flyttat till senare.

Lämnade 9 rör senast. Det fick inte plats på vaggan och dessutom är jag rejält svårstucken. (blöder som tusan om jag slår mig men visa en nål så drar varenda blodkärl ihop sig) Jag har inte ont av det, det måste ju göras men får alltid några finfina blåmärken efteråt.

Med 9 rör kände jag mig lite sjuk faktiskt. Speciellt eftersom de var 3 som skulle hjälpa till vid stickning. En som stack, en som bytte rör och den tredje fick ta emot och sen stå och vända provrören :rofl:

Har aldrig behövt ta nio! rör på samma gång! Däremot var det ett tillfälle när jag åkte direkt från fem rör på SöS till fyra eller fem på Huddinge eftersom de tydligen inte kunde ta alla prover på en gång om det var från två olika sjukhus :meh: Är relativt svårstucken så inte det roligaste jag varit med om. Dessutom som två prover minst var för exakt samma sak. Ren idioti.

Jag vill inte bo innanför tullarna och jag kan pendla, bara det är rimligt avstånd. 1-1,5 timme kan jag leva med. Förut hade jag jobb vid Tegeluddsvägen och pendlade med bil och restiden var runt en timme i rusningstrafik.

Jag får kolla upp Knivsta. Trodde att det hållet var svårt pga av alla studenter i Uppsala.
Vad är din budget?
Eller tänkte du hyra?

Har aldrig behövt ta nio! rör på samma gång! Däremot var det ett tillfälle när jag åkte direkt från fem rör på SöS till fyra eller fem på Huddinge eftersom de tydligen inte kunde ta alla prover på en gång om det var från två olika sjukhus :meh: Är relativt svårstucken så inte det roligaste jag varit med om. Dessutom som två prover minst var för exakt samma sak. Ren idioti.
Labbråttorna vill ju ha lite jobb att pyssla med :D

Mao så ska vi våldgästa dig innan valparna :idea::p

Haha, fast då är jag inte hemma :D
Åker till Prag den 25:e och sen är jag bara hemma i knappt 2 v innan jag drar till Italien. Är tiken dräktig så ska hon hämtas 2 dagar efter vi kommer hem. Lite thigt planering :o Men sen blir jag ju hemma hela sommaren.

Blir det inga valpar så har jag rätt mycket överflödig tid :grin:

Ja, Västerås är jag uppvuxen i och det är en helt ok stad. Det går ju att ta sig till vännerna därifrån med. Men kan man ställa sig i bostadskö när man bor utomlands?

Tror det, har för mig att andra bukefalister har gjort det. Det enda du antagligen behöver är någon slags svenska adress.

Slökollar lite på hockey VM finland-usa. Har ingen aning om vad Finland håller på med, fick stryk av Danmark och Tyskland, tvålade till Kanada riktigt ordentligt med 5-1 och leder nu mot USA 2-0. :cautious:

Det är bara för varmt. Har alla persiennerna neddragna och vädringsfönster öppna kan inte ha balkongdörren öppen pga katten. Ska kanske gå och låsa ut henne från sovrummet. Så idiotiskt. Det är oftast varmare i Nairobi där jag bodde i tio år men där är husen konstruerade för att hålla ute värmen inte in den som i Sverige. Stora glasfönster finns bara inte. Och svala tegelgolv.

Edit: Oj, 3-0 nu.

Jag håller på att bli tokig jag.... :banghead: Försöka fokusera på engelsk text med mycket inslag av arabiska eftersom det är ord som inte går att översätta, dottern terrar om hur hemskt det är med hajk, på sms och svarar jag inte så ringer hon :banghead: sen ringde sonen och hade ont i magen, fan vet vad han har fått i sig den här gången :( Men bilen är hämtad på service och det enda utöver servicen var nya vindrutetorkare så det känns rätt skönt! Snart ska jag åka och hämta dottern, de skulle komma hem halv fyra och jag har lovat att hon ska slippa ta bussen om hon slutar att gnälla. :angel:

Jahapp, där sket sig planerna för de närmaste dagarna... jag ska tydligen åka och jobba imorgon (vilket iofs är bra) :meh:

Men framförhållning är bevisligen inte något som drabbar mig i någon större omfattning :grin:

Nä men det var ju kul, två hål under gamla lagningarna á 2970 kr. Får väl vara glad det upptäcktes medans jag fortfarande har fullt tandvårdsbidrag

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 110
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 680
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 778
Svar
1 999
· Visningar
56 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur