Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ätit frukost och som vanligt kladdat ner mig...jag kan tydligen inte äta något utan att spilla på mig. Pinsamt på jobbet där jag alltid har salladsdressing på tröjan efter rasten. Här hemma kan jag ju byta, men på jobbet inte. Eller jag ska kanske ta med ombyte, som man gör till småbarn?

Jag kör med "haklapp" på lunchen på jobbet, stoppar ner en eller ett par bitar papper eller servetter i halslinningen om jag ska äta soppa eller något annat som är lättspillt. Ser säkert roligt ut men hellre det än att behöva gå omkring fläckig tycker jag :)

Ja, Västerås är jag uppvuxen i och det är en helt ok stad. Det går ju att ta sig till vännerna därifrån med. Men kan man ställa sig i bostadskö när man bor utomlands?
Det enklaste är nog att ta kontakt med bostadsbolagen och kolla, Mimer är nog de största i Västerås, men det finns nog fler. :D

Började dagen med en tidig morgonpromenad med vovven innan det blivit varmt ute. Utnyttjade att maken skulle senare till jobbet idag så han fick skicka dom två stora till skolan. Nu är han iväg på något seminarie tills imorgon så blir väl mest att ta det lugnt. Går ju tyvärr inte göra så mycket pga sonen. Sen Mall of Skandinavia fick spärra sina utgångar då han drog iväg en gång när vi var där så vill jag inte bege mig på äventyr med alla tre barnen själv igen :crazy:

Lämnat mini på förskolan. Dom ska ha sommarfest idag :)
Käkat frukost och ska bege mig iväg och ta ett simpass. Ansökningarna till hösten öppnade igår så måste klura ut vilken kurs jag vill gå härnäst. Inte det enklaste. Finns så mycket att välja på. Skönt ändå när man känner att man har svårt att bestämma sig för att det finns många intressanta än att ta den som verkar minst jobbig :up:

Häst har jag inte längre. En timme från Stockholm känns ju centralt! Jag trodde som sagt att det handlar om 30 mil i bästa fall. Körkort och bil har jag ju. Ingen av mina vänner bor heller centralt utan det handlar om förorter.
Hjälp!

Tro inte så mycket. Ta reda på. :up:

Risken finns att de största hindren bara finns i ditt huvud. Om du bestämmer dig för att det är svårt så blir det svårt.

I min lilla kommun finns hus långt under miljonen och det är pendlingsbart med tåg. Du kan bo mycket närmare. Alla som jobbar i city bor inte i Stockholm.

Västerås har tät tågtrafik till centralen. Enköping är en pendlarort. Med flera!

Men grattis raring!!! :love: Nu bölar jag lite här... Men jag tycker fortfarande vi träffas för sällan :D

Ja vi träffas på tok för sällan. Du kan få komma och hålla mig och sonen sällskap nån dag eller två v 30 när sambon ska på Norgevandring. Jag sitter hemma med jyckarna den veckan och har semester.
Lite grillat och bubbel på altanen?:)

En privatlektion vid niotiden.
Hovslagare här och skor mina hästar. Tömkört en häst. Mockat färdigt och gjort alla påsar som behövs. Nu lunch innan jag tar nästa häst och sen efter det gå med grästrimmern och sedan göra i ordning på återvinningen för väntar leverans idag eller imorgon, de kunde inte säga vilken dag :meh:
Två lektioner i kväll och senare idag rida ut på fröken.
Juste håller även på att plantera ut pelargonierna och sätter två buskar framför bastuhuset.
Ska sätta ihop tre hyllor från jula ska bli skönt att få bättre ordning bland sakerna :)

Jag vill oxå hälsa pååååå!

(Kanske en helg när skägget är på kollo? Så kan Jarla och Ammo köra slut på varandra och vi kan dricka vin :angel:)

Du är alltid välkommen du med. Men förhoppningsvis blir det ju valpar här i sommar så då kommer inga utsocknens hundar in här, så Ammo får vara hemma denna gången. Jarla kommer hänga med till Norge så jag får lite semester :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 110
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 675
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 772
Svar
1 999
· Visningar
56 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur