På det bra eller dåliga sättet...?Försöker vakna till liv med kaffe. Helt vimmelkantig av nattens drömmar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På det bra eller dåliga sättet...?Försöker vakna till liv med kaffe. Helt vimmelkantig av nattens drömmar.
@athena_arabians Japp men tyvärr blir den överröstad av Bo-Ko just nu.. får inte bort helvetet och nu nynnar till och med kollegan på den
Det dåliga tror jag? Jag drömde att jag var sjuk och skulle opereras. Jag var lixom tvungen att tänka till både en och två gånger när jag vaknade om det var sant eller inte.På det bra eller dåliga sättet...?
Tidig?
De som börjar vid fyra börjar tidigtEh ja, i vanliga fall hade jag varit mer eller mindre död nu, men ljuset gör att jag faktiskt tog mig upp
Sitter nu och dricker kaffe på NK Franska cafet och låtsasjobbar lite
Vad sägs om...?@athena_arabians Japp men tyvärr blir den överröstad av Bo-Ko just nu.. får inte bort helvetet och nu nynnar till och med kollegan på den
Häst har jag inte längre. En timme från Stockholm känns ju centralt! Jag trodde som sagt att det handlar om 30 mil i bästa fall. Körkort och bil har jag ju. Ingen av mina vänner bor heller centralt utan det handlar om förorter.Är det just Sthlm du vill bo i eller vill du flytta nära stockholm och folk som bor där?
Jag bor i en liten stad ca 1 h från Sthlm(I Sörmland). Här finns absolut billiga bostäder(för köp och uthyres). Och billiga stallplatser(om du har häst.. det vet jag inte).
Jag vill inte bo innanför tullarna och jag kan pendla, bara det är rimligt avstånd. 1-1,5 timme kan jag leva med. Förut hade jag jobb vid Tegeluddsvägen och pendlade med bil och restiden var runt en timme i rusningstrafik.Nu när pendeltåget går till Uppsala kanske du kan hitta något i ex Knivsta? Beroende på var du jobbar är pendlingen lång men inte omöjlig. Inte världens roligaste områden men så länge det ligger inom pendlingsavstånd....
Hallå där, du ska vara rädd om dina ögon! Marsch iväg och få ögat kollat så att det inte sitter skräp kvar och ställer till större besvär! Ögon är känsliga grejer!Råkade få in en kvist i ögat igår och idag har jag rejält ont och ögat är igensvullet. Plus att jag bet mig rejält i tungan och det gör ont idag med. Dagen börjar strålande.
Om jag hittar min arbetslust i den här värmen ska jag ta tag i jordfräsen. Har inte fått igång den än..... Nu blir det torkning av tändstiftet på kokplattan och massor av startgas. Den gick nästan, nästan på startgas igår, men sedan orkade jag inte dra mer i startsnöret.
Gräsklipparen har elstart. Tänk om det fanns sådan på min jordfräs också...... (kan ju iofs bero på att jordfräsen är typ 15 år gammal och gräsklipparen ny ).
Sa jag att jag hatar värmen?
Kolla även Enköping och Västerås, det tar 55 min med tåg från Västerås till Stockholm, Enköping är ännu närmare. Jag har inte riktigt koll på prisnivåerna på boende men det finns lite åtminstone. Sala kan även vara värt att titta på, lite längre tågresa men i gengäld närmare till Uppsala.Jag vill inte bo innanför tullarna och jag kan pendla, bara det är rimligt avstånd. 1-1,5 timme kan jag leva med. Förut hade jag jobb vid Tegeluddsvägen och pendlade med bil och restiden var runt en timme i rusningstrafik.
Jag får kolla upp Knivsta. Trodde att det hållet var svårt pga av alla studenter i Uppsala.
Vad sägs om...?
Ja, Västerås är jag uppvuxen i och det är en helt ok stad. Det går ju att ta sig till vännerna därifrån med. Men kan man ställa sig i bostadskö när man bor utomlands?Kolla även Enköping och Västerås, det tar 55 min med tåg från Västerås till Stockholm, Enköping är ännu närmare. Jag har inte riktigt koll på prisnivåerna på boende men det finns lite åtminstone. Sala kan även vara värt att titta på, lite längre tågresa men i gengäld närmare till Uppsala.