Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Råkade få in en kvist i ögat igår och idag har jag rejält ont och ögat är igensvullet. Plus att jag bet mig rejält i tungan och det gör ont idag med. Dagen börjar strålande.

Om jag hittar min arbetslust i den här värmen ska jag ta tag i jordfräsen. Har inte fått igång den än..... Nu blir det torkning av tändstiftet på kokplattan och massor av startgas. Den gick nästan, nästan på startgas igår, men sedan orkade jag inte dra mer i startsnöret.

Gräsklipparen har elstart. Tänk om det fanns sådan på min jordfräs också...... (kan ju iofs bero på att jordfräsen är typ 15 år gammal och gräsklipparen ny :grin:).

Sa jag att jag hatar värmen?

Att jag aldrig lär mig :rofl:
Vaaaarför skulle jag installera nya routern igår, en vecka innan tävling :banghead::banghead:
Nu fungerar inte internet upp till domartornet :arghh:
Bra Cewe, se till skaffa dig lite extra jobb. Du har ju inget att göra så här veckan innan :cool:

Är det just Sthlm du vill bo i eller vill du flytta nära stockholm och folk som bor där?
Jag bor i en liten stad ca 1 h från Sthlm(I Sörmland). Här finns absolut billiga bostäder(för köp och uthyres). Och billiga stallplatser(om du har häst.. det vet jag inte).
Häst har jag inte längre. En timme från Stockholm känns ju centralt! Jag trodde som sagt att det handlar om 30 mil i bästa fall. Körkort och bil har jag ju. Ingen av mina vänner bor heller centralt utan det handlar om förorter.

Nu när pendeltåget går till Uppsala kanske du kan hitta något i ex Knivsta? Beroende på var du jobbar är pendlingen lång men inte omöjlig. Inte världens roligaste områden men så länge det ligger inom pendlingsavstånd....
Jag vill inte bo innanför tullarna och jag kan pendla, bara det är rimligt avstånd. 1-1,5 timme kan jag leva med. Förut hade jag jobb vid Tegeluddsvägen och pendlade med bil och restiden var runt en timme i rusningstrafik.

Jag får kolla upp Knivsta. Trodde att det hållet var svårt pga av alla studenter i Uppsala.

Råkade få in en kvist i ögat igår och idag har jag rejält ont och ögat är igensvullet. Plus att jag bet mig rejält i tungan och det gör ont idag med. Dagen börjar strålande.

Om jag hittar min arbetslust i den här värmen ska jag ta tag i jordfräsen. Har inte fått igång den än..... Nu blir det torkning av tändstiftet på kokplattan och massor av startgas. Den gick nästan, nästan på startgas igår, men sedan orkade jag inte dra mer i startsnöret.

Gräsklipparen har elstart. Tänk om det fanns sådan på min jordfräs också...... (kan ju iofs bero på att jordfräsen är typ 15 år gammal och gräsklipparen ny :grin:).

Sa jag att jag hatar värmen?
Hallå där, du ska vara rädd om dina ögon! Marsch iväg och få ögat kollat så att det inte sitter skräp kvar och ställer till större besvär! Ögon är känsliga grejer! :heart

Jag vill inte bo innanför tullarna och jag kan pendla, bara det är rimligt avstånd. 1-1,5 timme kan jag leva med. Förut hade jag jobb vid Tegeluddsvägen och pendlade med bil och restiden var runt en timme i rusningstrafik.

Jag får kolla upp Knivsta. Trodde att det hållet var svårt pga av alla studenter i Uppsala.
Kolla även Enköping och Västerås, det tar 55 min med tåg från Västerås till Stockholm, Enköping är ännu närmare. Jag har inte riktigt koll på prisnivåerna på boende men det finns lite åtminstone. Sala kan även vara värt att titta på, lite längre tågresa men i gengäld närmare till Uppsala. :D

Har ätit frukost och som vanligt kladdat ner mig...jag kan tydligen inte äta något utan att spilla på mig. Pinsamt på jobbet där jag alltid har salladsdressing på tröjan efter rasten. Här hemma kan jag ju byta, men på jobbet inte. Eller jag ska kanske ta med ombyte, som man gör till småbarn?

Kolla även Enköping och Västerås, det tar 55 min med tåg från Västerås till Stockholm, Enköping är ännu närmare. Jag har inte riktigt koll på prisnivåerna på boende men det finns lite åtminstone. Sala kan även vara värt att titta på, lite längre tågresa men i gengäld närmare till Uppsala. :D
Ja, Västerås är jag uppvuxen i och det är en helt ok stad. Det går ju att ta sig till vännerna därifrån med. Men kan man ställa sig i bostadskö när man bor utomlands?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 110
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 675
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 635
Svar
1 999
· Visningar
56 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur