Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har haft bättre dagar, högerbenet värker från rygg och ner till underbenet och revbenen gör ont så fort man rör sig :cry:.
Jag lär ta några såna också innan jag går till sängs. Har tagit nån propavan för nån timme sen men vid sängdax tar jag 2 zolpidem och hoppas jag somnar ovaggad. :sneaky:.
Måste ställa klockan på 8.00 för jag lovade min bästa vän att jag skulle ringa honom och väcka, för säkerhetsskull. Han har myelom (blodcancer) och ska till Uppsala för en sista kontroll innan han ska få stamcellstransplantation (för andra gången) och han har beställt färdtjänst.
Så det finns alltid någon som har det jävligare, tyvärr. :crazy:
Helvetet har olika grader men jag hoppas att både du och din vän piggar på er :heart

Jävlar, lyckades just trampa på något vasst och fick ett sår just under hälen. Precis värsta stället. :arghh:

@Marita73 @dobbis @Tranan (och alla andra som jag just nu inte får fram i skallen) Hur som helst ni som har det tufft med "värmen" :o
Ni får skicka överskott till mig, tack @Tranan jag har lagt en del av det på lagring till imorgon, mmm lagrad värme lyx:up:
Annars finns en annan tanke som jag kom på. Lägg det i en plastpåse så värmen är väl försluten och packa ner i en kartong ,se till att skydda den väl med bubbelplast osv. så inte påsen spricker. Att lägga energi på emballaget är viktigt för sen skickar ni iväg kartongen med lämpligt företag så lär det försvinna men skydda påsen noga så den inte spricker i eran närhet av ovarsam hantering som kan uppkomma ibland.
Beroende på vilket företag ni anlitar så adresserar ni olika, skriv inte Göteborgsområdet/hallonsaft om ni tidigare haft paket som snurrat lite fel utan då kanske "långtbortinorr jordgubbssaft" fungerar så det hamnar hos mig.
Stort lycka till :up:
/hallonsaft som kan sponsra med portokostnaderna litegrann om det behövs.

Nu ska jag sova och japp! sova lär jag göra, sovastenpillret är intaget så Herr JB behöver inte ens komma hit utan jag borde få en stekpanna i skallen om en stund. Hoppas det blir minst 2-3 timmar som minst. Risken är väl att jag vaknar av att fastighetsbolaget ringer på dörren och delger mig klagomål p.g.a. snarkningar men det är det garanterat värt för nu är gränsen nådd :o

Eftersom jag ändå måste städa upp kaoset passade jag faktiskt på att ta fram alla sommarsandaler och stoppa in alla vinterskor/stövlar. Suck, två av mina favoritskor behöver sulas och klackas om och ett par klackas om. Vet inte om ett av paren kan räddas. Men hoppas att skomakaren kan göra det. Det är antagligen billigare att köpa nya men det är inte så lätt att hitta skor man trivs med.

Nu ska jag sova och japp! sova lär jag göra, sovastenpillret är intaget så Herr JB behöver inte ens komma hit utan jag borde få en stekpanna i skallen om en stund. Hoppas det blir minst 2-3 timmar som minst. Risken är väl att jag vaknar av att fastighetsbolaget ringer på dörren och delger mig klagomål p.g.a. snarkningar men det är det garanterat värt för nu är gränsen nådd :o

Vilket är ditt sovastenpiller? (Förhoppningsvis svarar du imorgon eftersom du sover just nu :up:)

Sovit riktigt uruselt. Det är alldeles för varmt inne och jag har mens vilket gör att jag blir ännu varmare. Tur att båda sakerna är övergående :up:

Om en timme ska hästarna skos, när de är klara ska jag över till granne L och hjälpa henne med hennes hästar som också ska skos/verkas. Min kollega Anneli ligger och sover i gästrummet och snart kommer M för att börja jobba med väggen som ska fixas. Full fart!

God morgon. Själv är jag superseg och vill inte alls starta dagen (2 läkarbesök idag varav den ena är förberedelser inför op.) och jag VILL VERKLINGEN INTE!!

Hunden min är däremot superpigg och far runt som ett jehu och kräver min uppmärksamhets med diverse leksaker.

God morgon. Själv är jag superseg och vill inte alls starta dagen (2 läkarbesök idag varav den ena är förberedelser inför op.) och jag VILL VERKLINGEN INTE!!

Hunden min är däremot superpigg och far runt som ett jehu och kräver min uppmärksamhets med diverse leksaker.

Det låter inte alls pepp :( Förutom hunden då, som säkert gör sitt bästa för att lätta upp stämningen. Min katt väckte mig istället halv sju för att det var dags att torka kräks :angel: Men lika bra kanske, måste ändå upp rätt tidig och ta blodprover innan mitt dropp på fredag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 110
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 675
Senast: Mineur
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 455
Svar
1 999
· Visningar
56 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur