Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kommer inte in i köket eftersom allting jag dragit ut ur garderoben ligger i vägen. Frågan är om jag bara ska kasta tillbaka allt igen eller försöka städa lite i det. Tror inte jag orkar göra det utan bara hivar allting. Garderober är bra. :up:

Lämnade ungen hos sin far och gick kvällspromenad med hunden, bara han och jag. Han studsade lyckligt när han insåg att det bara var vi som skulle gå :).
3 km på 45 min känns ok, med tanke på att det är det längsta jag kunnat gå på de senaste 2-3 månaderna.
Får nog bli en vana några kvällar i veckan, gjorde gott i själen på mig och hunden och pappan fick egentid med sonen (även om han sov). Pappan säger själv att han känner sig lite osäker fortfarande men att det kändes mycket bättre efter en stund bara.

Lite låg. En vän messade och undrade hur jag har det och jag kan inte svara ärligt. Folk orkar inte höra. Jag vet inte var jag ska kunna bo. Jag vill tillbaka till Stockholm, men utan 30 års kötid så är det ju kört. Och pengar till att köpa har jag inte. Lite för gammal för att börja med andrahandscirkusen. Och hyrorna är ju hysteriskt ocker. Kanske ett lyxproblem, bostäder finns ju om man kan tänka sig att bo 30 mil från Stockholm.

Lite låg. En vän messade och undrade hur jag har det och jag kan inte svara ärligt. Folk orkar inte höra. Jag vet inte var jag ska kunna bo. Jag vill tillbaka till Stockholm, men utan 30 års kötid så är det ju kört. Och pengar till att köpa har jag inte. Lite för gammal för att börja med andrahandscirkusen. Och hyrorna är ju hysteriskt ocker. Kanske ett lyxproblem, bostäder finns ju om man kan tänka sig att bo 30 mil från Stockholm.

Nu när pendeltåget går till Uppsala kanske du kan hitta något i ex Knivsta? Beroende på var du jobbar är pendlingen lång men inte omöjlig. Inte världens roligaste områden men så länge det ligger inom pendlingsavstånd....

Är det just Sthlm du vill bo i eller vill du flytta nära stockholm och folk som bor där?
Jag bor i en liten stad ca 1 h från Sthlm(I Sörmland). Här finns absolut billiga bostäder(för köp och uthyres). Och billiga stallplatser(om du har häst.. det vet jag inte).

Är det just Sthlm du vill bo i eller vill du flytta nära stockholm och folk som bor där?
Jag bor i en liten stad ca 1 h från Sthlm(I Sörmland). Här finns absolut billiga bostäder(för köp och uthyres). Och billiga stallplatser(om du har häst.. det vet jag inte).

Finns det små radhus där?

Ja, det tycker jag mig sett på fler ställen. Jag bor utanfför stan(på landet) och är sällan i stan. Men jo, det finns nog rätt gott om såna hus.

Skulle gärna flytta till någon liknande plats när man blir pensionär men problemet är väl att man inte kan ta lån utan måste hosta upp hela priset kontant.

Hur mår du?
Jag satsar på stensovapiller i natt och att må bättre imorgon.
Jag har haft bättre dagar, högerbenet värker från rygg och ner till underbenet och revbenen gör ont så fort man rör sig :cry:.
Jag lär ta några såna också innan jag går till sängs. Har tagit nån propavan för nån timme sen men vid sängdax tar jag 2 zolpidem och hoppas jag somnar ovaggad. :sneaky:.
Måste ställa klockan på 8.00 för jag lovade min bästa vän att jag skulle ringa honom och väcka, för säkerhetsskull. Han har myelom (blodcancer) och ska till Uppsala för en sista kontroll innan han ska få stamcellstransplantation (för andra gången) och han har beställt färdtjänst.
Så det finns alltid någon som har det jävligare, tyvärr. :crazy:

Haha, ingen vet nått mer än våra två vittnen som blev tillfrågade i sista stund. Det är inget romantiskt alls. Praktiskt och simpelt på Rådhuset utan tjoho. Jag kommer inte ens byta efternamn.

Men det kommer ta hus i helvete hos svärmor när hon får veta, därför håller vi tyst tills det är klart. Det är väldigt viktigt med traditioner, heeeela släkten och sånt blaj som jag är anti mot.

1 Juni är det tänkt :)
Men grattis raring!!! :love: Nu bölar jag lite här... Men jag tycker fortfarande vi träffas för sällan :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 110
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 675
Senast: Mineur
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 316
Svar
1 999
· Visningar
56 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur