Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland skulle man nästan tro att det är E4 eller autoban med tanke på vilken hastighet dom håller,det är 4 km raksträcka ,skylten säger 80,men dom som kör det är lätträknade,dom som kör över 110 är mååååååååååååååånga fler.
Jotack, när jag bodde hemma hade vi en 70- väg utanför huset. Vi som bodde vid vägen var mestadels barnfamiljer med små barn och alla familjer skickade in frågan om de kunde sänka till 50 till vägverket, men fick som svar (lite annorlunda formulerat) att ingen dödsolycka skett på sträckan och det var upp till var och en att anpassa hastigheten till miljön :meh: mamma har kvar pappret och får visa de som inte tror att de svarade så. Det var faktiskt ett barn som blev påkört några år senare men det var inget som fick vv att ändra sig.

Edit: Glömde ju skriva att ingen höll 70, snarare det dubbla... men det kanske var underförstått :D

Klockan ar nastan 11 pa formiddagen och jag har inte riktigt skakat igang annu. Jag var ute pa en dryg 2 timmars hundtraning pa morgonen. Nu ar det runt 30*C och varken jag eller hundar kanner for att utveckla allt for mycket energi. Eller atminstone inte jag.:p
Hundarna skulle nog fortsatta hur garna som helst trots temperaturen, :cautious: men nu galler det for dem att ta det lungt i ACn en stund. Jag ska ut och stada bilen innan jag tar den till tvatt sedan galler stadning av RVn ... innan jag duschar och gor mig redo att mota folk i dag. :grin:

Jag har ocksa en hel hog med pappersarbete att ta i tu med. Hu sa jag ogillar det, men da jag rostat och betalat alla rakningar ar det dags att se till att pengar kommer in ocksa.:angel:

Ja Det är väl så :p sate vad ont det gör! :rofl:
För många år sen när min största systerdotter var typ 3 skulle vi kramas när jag satt ner. För att nå så lutar jag mig framåt, men kiddot skulle tydligen upp i famnen och HOPPAR upp. Rakt in i min haka! Då försyod jag uttrycket "att se stjärnor" :crazy: och det var tur att jag inte hade tungan mellan tänderna för den hade jag bitit av isf...

Var med min KP upp till Stordammen för att kolla om det fanns mygglarver där. Hittade inga där, men det berodde nog på att hen hade så bråttom iväg...
Gick sedan till "min" pizzeria för att äta middag där. Vilket jag inte skulle ha gjort... :devil:

Halloumisallad till kvällsmat!
DSC_0564.webp

Jotack, när jag bodde hemma hade vi en 70- väg utanför huset. Vi som bodde vid vägen var mestadels barnfamiljer med små barn och alla familjer skickade in frågan om de kunde sänka till 50 till vägverket, men fick som svar (lite annorlunda formulerat) att ingen dödsolycka skett på sträckan och det var upp till var och en att anpassa hastigheten till miljön :meh: mamma har kvar pappret och får visa de som inte tror att de svarade så. Det var faktiskt ett barn som blev påkört några år senare men det var inget som fick vv att ändra sig.

Edit: Glömde ju skriva att ingen höll 70, snarare det dubbla... men det kanske var underförstått :D
Jag erbjöd farbror blå o staten att låna min infart för att tjäna skjortan o byxorna + samla på sig ett gäng körkort (tur att jag vet att dom står där då :o:angel:)

För många år sen när min största systerdotter var typ 3 skulle vi kramas när jag satt ner. För att nå så lutar jag mig framåt, men kiddot skulle tydligen upp i famnen och HOPPAR upp. Rakt in i min haka! Då försyod jag uttrycket "att se stjärnor" :crazy: och det var tur att jag inte hade tungan mellan tänderna för den hade jag bitit av isf...
Haha! Ja det är mycket som smärtar. Maken spanade in såret nyss. Metallclipsen har tydligen bytt position :nailbiting::nailbiting: men allt under såg ok ut. Gissar på att metallclipsen blev lite tilltryckta och att det var anledningen till att det blev tokigt. Hoppas jag :rofl: känns lite knas i skallen, lite ont och sådär men det ger sig väl. Gud vad jag längtar tills jag blir av med dem! :p

Visa bifogad fil 14870

Utsikten ifrån den varma verandan (har göta kanal bakom huset)

Passerade väl förbi dig igen när jag åkte och parade tiken. Skäms för att jag bara åker förbi men det hinner bli så förbaskat sent varje gång.
Bor du nära bron över kanalen där det är längre raksträcka med vägräcken?

Passerade väl förbi dig igen när jag åkte och parade tiken. Skäms för att jag bara åker förbi men det hinner bli så förbaskat sent varje gång.
Bor du nära bron över kanalen där det är längre raksträcka med vägräcken?
Bor några 100m från kanalslussen Hajstorp,tror du passerar vid Lyrestad.
Och sent är inte ett problem för mig som du vet :D

Bor några 100m från kanalslussen Hajstorp,tror du passerar vid Lyrestad.
Och sent är inte ett problem för mig som du vet :D

Ja Lyrestad stod det nog på skylten ja.
Jag ville hem innan sonen la sig och så skulle jag upp och jobba nästa dag. Bättre att jag tar en egen tripp baaaaara till dig :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 110
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 675
Senast: Mineur
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
98 99 100
Svar
1 990
· Visningar
53 937
Svar
1 999
· Visningar
56 283

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur