Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gud vad de där såg gott ut.
Det var gott!Gud vad de där såg gott ut.
Ursäkta om jag låter pretto, jag är bara nöjd att grönsakerna och framför allt de få auberginer jag lyckats odla fram faktiskt hamnade i magen och inte bara möglade i växthuset eller i kylskåpet som de brukar... Vi är ganska kassa på att få tummen ur och faktiskt styra upp maten i det här hushållet. Så när stjärnorna står rätt och allt plötsligt klaffar så mat blir av är jag så sjukt nöjd och skrytig .Eftersom frosten kom häromdagen så skördade jag alla zucchinis även de pyttesmå. Har klurat lite på vad jag ska hitta på med dom, men idag fick det bli ugnsbakade grönsaker; små zucchini (pattypan), aubergine (en långsmal och en vanlig variant), tomater, en mild chili (var faktiskt mild med beaverdam heter den) och hela vitlöksklyftor med skalet på. Olivolja, salt och citrontimjan på det. Sedan rostade jag lite kikärtor som kryddades med röktpaprika, spiskummin, salt, timjan och farinsocker. Couscous och lebneh till samt en bit gurka som fanns kvar i kylen. Alla grönsaker hemodlade inkl vitlöken.
Låter jättegott ju!Ursäkta om jag låter pretto, jag är bara nöjd att grönsakerna och framför allt de få auberginer jag lyckats odla fram faktiskt hamnade i magen och inte bara möglade i växthuset eller i kylskåpet som de brukar... Vi är ganska kassa på att få tummen ur och faktiskt styra upp maten i det här hushållet. Så när stjärnorna står rätt och allt plötsligt klaffar så mat blir av är jag så sjukt nöjd och skrytig .
Eftersom frosten kom häromdagen så skördade jag alla zucchinis även de pyttesmå. Har klurat lite på vad jag ska hitta på med dom, men idag fick det bli ugnsbakade grönsaker; små zucchini (pattypan), aubergine (en långsmal och en vanlig variant), tomater, en mild chili (var faktiskt mild med beaverdam heter den) och hela vitlöksklyftor med skalet på. Olivolja, salt och citrontimjan på det. Sedan rostade jag lite kikärtor som kryddades med röktpaprika, spiskummin, salt, timjan och farinsocker. Couscous och lebneh till samt en bit gurka som fanns kvar i kylen. Alla grönsaker hemodlade inkl vitlöken.
Cacio e pepe!vad är den snabbaste maten ni gör själva? Behöver inte vara nyttig, bara snabb
Koka vatten. Häll över couscous i en bytta (med lock). Häll över frysta ärtor och majs i en annan bytta. Vänta 5 minuter. Tärna mozzarellaost eller annat lämpligt. Blanda.vad är den snabbaste maten ni gör själva? Behöver inte vara nyttig, bara snabb