Kul!!Beställde för 400 kr på drakfrukt, tack ska spara och göra rätten när det kommit!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul!!Beställde för 400 kr på drakfrukt, tack ska spara och göra rätten när det kommit!
Tål du mangold?Kanske ni har tips! Jag är (eller har blivit, älskar det ) allergisk mot spenat, vad kan jag ersätta det med?
Hampafrön! Kan se dyrt ut men jag lägger en matsked eller så i gröten ibland, funkar bra i såser, bullar, pajer mm också.Tål du mangold?
Men beror ju på vad du ska ha det till. Jag gillar inte spenat så mycket, men gillar vad spenat innehåller och bidrar till min kost. Brukar äta svart- och grönkål istället för spenat, liknande mineralvärden.
Är just nu i jakt på järnrika livsmedel då jag äter en medicin som gett mig järnbrist och järntabletter ställer till det för min mage. Så försöker hitta mat som innehåller mycket järn som inte är spenat.
Ursäkta svammel.
Tack för tipset!Hampafrön! Kan se dyrt ut men jag lägger en matsked eller så i gröten ibland, funkar bra i såser, bullar, pajer mm också.
Beror lite på hur du använder spenaten.Kanske ni har tips! Jag är (eller har blivit, älskar det ) allergisk mot spenat, vad kan jag ersätta det med?
Jag vet inte… tänker att det är ganska lika men det kanske det inte är? Kål borde ju vara en annan sak tycker jag! TackTål du mangold?
Men beror ju på vad du ska ha det till. Jag gillar inte spenat så mycket, men gillar vad spenat innehåller och bidrar till min kost. Brukar äta svart- och grönkål istället för spenat, liknande mineralvärden.
Är just nu i jakt på järnrika livsmedel då jag äter en medicin som gett mig järnbrist och järntabletter ställer till det för min mage. Så försöker hitta mat som innehåller mycket järn som inte är spenat.
Ursäkta svammel.
Tack för tips! Främst i tex pasta eller någon stekt mat eller röra. Sällan färsk som den är.Beror lite på hur du använder spenaten.
I sallad kan man ha ruccola eller mangold istället. Gillar du stuvad spenat kan du stuva mangold eller grönkål.
Istället för spenatsoppa kan man göra nässelsoppa, jag tycker det smakar liknande.
Vi gör ofta pasta med grönkål eller svartkål istället för spenat, supergott! Har i den mot slutet så att den får gå med en stund, gillar inte kålen helt rå. Men mangold fungerar också mycket bra till det!Tack för tips! Främst i tex pasta eller någon stekt mat eller röra. Sällan färsk som den är.
Då ska jag testa det någon gångVi gör ofta pasta med grönkål eller svartkål istället för spenat, supergott! Har i den mot slutet så att den får gå med en stund, gillar inte kålen helt rå. Men mangold fungerar också mycket bra till det!
Ett nödvändigt projekt dock, oliver går inte att äta..Projekt pilla bort alla oliver.
Visa bifogad fil 69616
Ett nödvändigt projekt dock, oliver går inte att äta..