Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fick en kommentar idag om att "jamen du pepp som är vegetarian äter ju mycket sallad"
Jag såg ut såhär och svarade att jag äter i princip samma som ni köttisar, bara att jag byter ut köttet...
Jag är inte ens förtjust i sallad, om det inte innehåller sås eller fetaost
Kom på att jag skulle göra mungbönor men hade för kort blötläggningstid. Tänkte att det går fortare med varmt vatten så hällde på kokande som de sedan fick stå i ett par timmar medan det sakta svalnade under lock. Skulle testa om de verkade dags för kokning. Då var de helt perfekta att äta direkt! Al dente och frisk, krispig smak. Jag som alltid lyckas överkoka dem i vanliga fall. Ska aldrig mer följa det som står i instruktionerna med först kall blötläggning och sedan 10 min kokning.
Har nu rört ner dem i såsen från ett recept på chana masala som det egentligen ska vara kikärtor i.
På gränsen till för mycket chili i (mitt fel, inte receptets), annars bra.
Om man skulle göra det med kikärtor, hur många omgångar och hur mycket kokning efter?Tipsar om du har en mage som ogillar bönor att göra så att du blötlägger i flera omgångar kokande vatten. Dvs, slå på kolande vatten låt stå en timme, byt till nytt kokande vatten osv. Mungbönor, linser mm beger oftast inte kokas efter, samt om du ska göra falafel blir den godare!
Provat Crispy No Chicken? Såå god!
Om man skulle göra det med kikärtor, hur många omgångar och hur mycket kokning efter?
Fick en kommentar idag om att "jamen du pepp som är vegetarian äter ju mycket sallad"
Jag såg ut såhär och svarade att jag äter i princip samma som ni köttisar, bara att jag byter ut köttet...
Jag är inte ens förtjust i sallad, om det inte innehåller sås eller fetaost
I en vegangrupp på Facebook skrev en tjej en gång: "Alla sa att jag bara skulle äta sallad när jag blev vegan. Jag tycker att jag bara äter pommes frites."
Jag saknar också Crispy mexican hos Max, riktigt trist att den försvann.
Haha! Det är så lustigt att folk tror att man äter så himla nyttigt bara för att man är vegetarian/vegan.
Jag äter ju så himla dåligt för det mesta