Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Måste bara fråga @Bulldoozer om det är två av dina hundar som syns på bild på den lille hunden från julkalenderns Instagram?
Tycker att corgin och MASen ser väldigt bekanta ut
A och B är fritt och hos hovawart får vi endast avla på fria höfter. Något index har vi inte. Men vi röntgar om om 6 månader och skickar till nordiska panelen för ett 2:a utlåtande och ser om vi kan få igenom den ändå. Går att skicka till SKK också för omläsning men det finns det ingen anledning för tycker jag. Oavsett kommer jag inte ”spara” på henne utan vi fortsätter köra på som tidigare och skulle hon få problem så tar vi det då. Men det är surt när hon är en sån himla bra hund. Arbetsmässigt är hon allt vi önskade med ”bäst före kombinationen” och det är inte så att vi har ett överflöd på hoffar med den arbetsmotorn och sammarbetsviljan.
För andra raser finns HD-index utan krav, där får C-höft användas i avel men det är önskvärt att kombinationen når minst 100 i index (dvs att C-hunden har ett bra index trots sin egen höft och paras med en hund med index över 100). Än så länge (vad jag vet) finns ingen ras som infört krav på HD-index över 100 för parning, men jag vet att det har diskuterats i flera raser.
Kul med en schipperke som är assistanshund! GratulerarViktor har blivit godkänt att börja jobba som assistanshund i utbildningstäcket Förhoppningsvis blir även han certifierad assistanshund så småningom.
Visa bifogad fil 61291
Kul med en schipperke som är assistanshund! Gratulerar
Är den borta nu?Jag har haft en jakthund cirkulerandes runt gården sen åtta imorse. Börja tröttna något på skällandet.
Det är klurigt med vikten på hundar, Alvin och Milou är exakt 34 cm höga båda två och det skiljer bara 1 cm på längden. Ändå skiljer det ca 1,5 kg mellan dom och båda har fått beröm från flera veterinärer för att dom är i så fint hull och dom är jätte fina. Dom är bara helt olika byggda. Milou är ett muskelknippe, synliga och tydliga och kännbara muskler. Mormor och morfar har en hund i samma kroppstyp som Milou och dom väger ungefär lika och han är för tjock.Hoppla...
Dags för vaccination. Så vi for till kliniken i byn. Väl framme drar han mot dörren. Jag hade tänkt att han skulle vara tveksam eftersom senast vi var där var efter schäferattacken och han mådde pyton. Men icke. Glad och viftande när J dök upp. Inga trista minnen kvar.
Vägde honom och han vägde 5 (FEM!!) kg. Jösses. Frågade om hans hull och han får högst bantas ett hg - sedan är han perfekt.
Det är mycket för en papillon. Han var tydligen minst i kullen som liten men det har han tagit igen med råge.