Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har också kikat på en sådan, men bakluckan känns hemskt liten, får man plats med två mellanstora i den? Tror att man får måttbeställa bur till den bilen. (Tror min lilla Clio Sport tourer har liknande utrymme och hade inte fått plats med två burar i den, har en stor bur i dagsläget i bakluckan där dom i nödfall kan klämma ihop sig och en bur i baksätet.)Tittar på ny bil - en xc40 men har svårt att hitta bur till hundarna. Någon som har en och vad har ni då för bur?
Behöver en dubbelbur för mellanstora hundar.
Har inte själv xc40, men vet en annan springerägare som har en MIM-dubbelbur. Hon hade xc60 innan men har flyttat över buren i nya bilen. Har inte inspekterat närmare utan noterade bara att det var samma bur när hon hade bakluckan öppen.
Dottern har en XC40, väldigt trevlig bil att köra men bagagen är rätt liten? Jag hade nog tittat på bur från alftaburen, jag har ifrån dom i min V90 och tycker de utnyttjar utrymmet bra. Går du upp till en XC60 får du ett bra mycket större bagage.
Ja, precis. MIMs burar är väl ställbara på djupet så man kanske inte kan ha den fullt utdragen.Förstår inte riktigt -har hon en xc40 nu menar du som hon flyttat över gamla buren i?
Nej det räknar jag inte med men är även orolig för bredden på buren.Ja, precis. MIMs burar är väl ställbara på djupet så man kanske inte kan ha den fullt utdragen.
Har du MIM bur idag? På deras hemsida har jag för mig att det är ganska lätt att kolla om bilmodell och bur passar.Nej det räknar jag inte med men är även orolig för bredden på buren.
Men, vi får helt enkelt prova när vi ska titta närmare på bilen![]()
Har du MIM bur idag? På deras hemsida har jag för mig att det är ganska lätt att kolla om bilmodell och bur passar.
Om du kikar på Robusts sida på fb och söker på xc40, så hittar du lite bilder. Här är en bild.Tittar på ny bil - en xc40 men har svårt att hitta bur till hundarna. Någon som har en och vad har ni då för bur?
Behöver en dubbelbur för mellanstora hundar.
Om du kikar på Robusts sida på fb och söker på xc40, så hittar du lite bilder. Här är en bild.
Hundarna har inte så stor chans till överlevnad om det smäller med en Mim heller, det handlar mer om att de inte ska flyga runt i bilen så människor skadas.Då kommer vi till nästa fundering ang hundburar - vad händer med hundarna om det smäller och de sitter i den typen av bur istället för tex en Mim? Jag ser framför mej en nåldyna eller liknande, att de blir spetsade?