Allt om bur till bilen

Jag har en Caddy Maxi Life, 4WD, och burar från WT-metall i den. En dubbelbur bak (110x110) och så har jag plockat ut dubbelsätet i baksätet där jag har en enkelbur (70x80 kanske?). Har lastfack ovanpå alla burarna.
Tycker att denna lösningen är perfekt när man har flera hundar 🙏🏼

Jag har en Caddy Maxi Life, 4WD, och burar från WT-metall i den. En dubbelbur bak (110x110) och så har jag plockat ut dubbelsätet i baksätet där jag har en enkelbur (70x80 kanske?). Har lastfack ovanpå alla burarna.
Tycker att denna lösningen är perfekt när man har flera hundar 🙏🏼
Ja det är ju drömmen att ha en skåpbil :love: men vi behöver tyvärr kombon en bra familjebil och bra hundbil.

Ja det är ju drömmen att ha en skåpbil :love: men vi behöver tyvärr kombon en bra familjebil och bra hundbil.

Caddy Maxi life. Där har du en bra kombo av familjebil och hundbil. Ett annat alternativ är Touran.

Eller, om ekonomin tillåter, mercedes v-klass.

Jag hade nyss en Kia Ceed som hyrbil. Inte en chans att jag fått plats med mina två hundar i bagaget och då är det två små Schäfertikar.

I övrigt håller jag med de som nämnt WT Metall. Mycket bra burar.

Caddy Maxi life. Där har du en bra kombo av familjebil och hundbil. Ett annat alternativ är Touran.

Eller, om ekonomin tillåter, mercedes v-klass.

Jag hade nyss en Kia Ceed som hyrbil. Inte en chans att jag fått plats med mina två hundar i bagaget och då är det två små Schäfertikar.

I övrigt håller jag med de som nämnt WT Metall. Mycket bra burar.
Vet inte riktigt hur mycket mindre Ceeden är än min Mondeo men där skulle jag lätt få in en labbe till 🙂 ska kolla på maxi life för det hade ju varit en bra lösning men tror att dom är lite över budget tyvärr.

Det som jag tycker begränsar mest avseende lastutrymme är formen på bilarna. Vill man ha en bur där bak skulle ju luckan helst vara 90grader, som för en begravningsbil 🙈 MiM har hur som helst en funktion på sin hemsida där man kan välja bilmodell och se vilka burar som passar. Även om man inte köper just därifrån kan det ge en fingervisning om hur väl anpassat utrymmet är för att installera bur. Att bara titta på antal liter säger inte så mycket om formen och lämpligheten.
Av denna anledning föredrar vi måttanpassade burar. Både förra buren och den nuvarande (köpt dec 2024) är från robust som då gör måttanpassad burar efter många bilmärken. Måttanpassningen gör att utrymmet där buren är utnyttjas så mkt som möjligt.

Kollade nu. Mondeo 541 liter och Ceeden 625 liter i dom nyare modellerna(från 2018). Så väldigt mycket större snarare 😅
Beror på hur gammal mondeon var/är, den har tidigare leget i topp på storleken, pappas ceed var pytteliten mest pga hjulhusen, med det sagt så älskade jag mondeon tills dom krympte den o lutade bakrutan mera

Beror på hur gammal mondeon var/är, den har tidigare leget i topp på storleken, pappas ceed var pytteliten mest pga hjulhusen, med det sagt så älskade jag mondeon tills dom krympte den o lutade bakrutan mera
Det är en 2007, hade en 2003 innan och den var lite luftigare/rymligare. Hjulhusen kan ju ställa till det med en bur så klart. Får åka och kolla och jämföra lite 🙂

Det är en 2007, hade en 2003 innan och den var lite luftigare/rymligare. Hjulhusen kan ju ställa till det med en bur så klart. Får åka och kolla och jämföra lite 🙂
Min senaste var en 2010, sen gjorde dom om dom, pappas ceed är en 2008 så den kanske har växt sen dess

Jag har en Jeppebur i ena bilen och deras galler i andra. Har en enkelbur från EU-buren som jag älskar, skulle vilja ha en dubbel därifrån. Så smidig att öppna. Har också en trippelbur måttad till caddyn av någon firma. Är lite dålig på att sälja iväg grejer.. Kan vara bra att ha 🤣

Jag har lastgaller och grind i min Kia ceed för att maximera utrymmet för hundarna.
6BXPU8Y.jpeg

Vet typ ingen rymligare familjebil än Caddy Maxi Life :D om du har kvar hela baksätesraden har du ändå plats med en dubbelbur som är 110x110 cm, och utrymme att lasta ovanpå buren. Tar du ur buren är den sjusitsig.
Jag har ett baksäte kvar, så kör utan problem 3-5 hundar och 3 personer bekvämt :)

Tyvärr är den otroligt ful, men dess praktiska egenskaper överväger mycket :D

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
773
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag letar ny bil och hade tänkt ha lastgaller och grindar i den som jag har i min nuvarande. Men egentligen skulle jag helst vilja ha en...
Svar
12
· Visningar
607
Senast: Bison
·
Övr. Hund Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 209
Senast: ako
·
Övr. Hund Vi är i tagen att köpa hundbur till bilen. Har två hundar. En liten golden och en münsterländer. Behöver tips och råd. Vad ska man tänka...
Svar
4
· Visningar
1 027

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka