Ber om ursäkt på förhand om jag låter arg men ditt inlägg att skita i hundens välmående och säkerhet i bilen provocerar mig nåt så in i norden
Ihopfällbara burar blir en dödsfälla för hunden i bilen om du skulle krocka. Buren är inte gjord för att stå i bil buren viker sig och gallret lossnar i fogarna och hunden blir spetsad vid en krock
skulle verkligen rekommera att du väljer en annan bur. Att hästarna transporteras i en svag konstruktion som du ger som orsak till att hunden också ska göra det tycker jag är riktigt oschysst syn på din hunds säkerhet
varför skulle hunden åka dåligt för det? Lite som att säga att hästransporter är osäkra så då ska jag inte ha bälte på mig.
Mim burarna (som ett exempel) skjuts ihop vilket gör att om bilen inte är helt mosad kan hunden klara sig. Burar som inte har någon form av tänk kring påkörning bakifrån riskerar att släppa fogarna så att pinnarna sticker in (precis som den buren du pratar om) och ha ihjäl hunden som kanske annars skulle överlevt.
Ska du ta med hunden i bilen så köp en krocktestad bur som ger hunden en hyfsad chans att klara sig. Det är inte dyrt om du slår ut det på antal år du kan använda buren.
❤