Uppdateringstråd 31

Instämmer. Nu går jag ju inte kurser på brukshundklubbarna, men jag går ofta promenader förbi klubbarna när det hålls kurser där. De enda gångerna det är högljutt är när de håller på med agility, och då är det ju sällan schäfrar med utan mest diverse övertaggade småhundar. Vid alla övriga tillfällen då jag passerat (diverse kurser och tävlingar) så har det varit tyst vid parkeringarna, oavsett om det varit brukshundar eller "sällskapshundar" i bilarna. Och ja, jag har sett att det är hundar i bilarna, så det är inte tyst pga tomma bilar heller :p

Våra bc ligger tysta i bilen vid agility träning och även den lilla corgin. Corgin kan för övrigt ligga och sova mitt i tävlingsmiljön fast det stojjigt 😜. Hon ser ut som en filbunke ända till man går in på planen och ska köra och det är skönt tycker jag..

Våra bc ligger tysta i bilen vid agility träning och även den lilla corgin. Corgin kan för övrigt ligga och sova mitt i tävlingsmiljön fast det stojjigt 😜. Hon ser ut som en filbunke ända till man går in på planen och ska köra och det är skönt tycker jag..
Sådant är skönt! Mina ligger tysta i bilen och sover vid lure coursing, men så fort det är deras tur att springa så blir de vilda :D De vet också skillnaden på om jag bara rastar dem eller om de faktiskt ska starta, så största delen av tiden på fälten är det väldigt behagligt.

Men jag ska ju vara utomhus på min stora tomt utan staket och vill inte lämna Trassel inne. Vi tränar ju rally, freestyle och agility utomhus. Med tanken att tävla med båda. Det är ju tillåtet enligt lagen. Jag kollade upp det för länge sen

Men lös det med en kompostgallerhage då? Eller kör på en bra bur om du vill. Det är bara info, ingen kan tvinga dig att göra något alls.

Jag antar att du sockrar uttalandet här? Känner inte alls igen att det skulle vara såhär det ser ut när man tränar/tävlar hund, och då rör jag mig ändå på många klubbar. Det är ju väldigt synd om folk avskräcks från att prova åka iväg på tex allmänlydnadskurser, för att man tror att det innebär att hunden ska sitta bland ”19 vrålande schäfrar” medan man själv har teori 🤔
Ja jag var lite ironisk ❤️
Men nog kan det låta ett mindre krig på parkeringen en onsdag kl 19 i maj 😅

Ja, själv ser jag väldigt sällan fäfer ute på klubbarna vare sig på tävling eller träning så att råka ut för 19 stycken känns för mig helt osannolikt om man typ inte är på en rasträff??
Det var ironi :)
Instämmer. Nu går jag ju inte kurser på brukshundklubbarna, men jag går ofta promenader förbi klubbarna när det hålls kurser där. De enda gångerna det är högljutt är när de håller på med agility, och då är det ju sällan schäfrar med utan mest diverse övertaggade småhundar. Vid alla övriga tillfällen då jag passerat (diverse kurser och tävlingar) så har det varit tyst vid parkeringarna, oavsett om det varit brukshundar eller "sällskapshundar" i bilarna. Och ja, jag har sett att det är hundar i bilarna, så det är inte tyst pga tomma bilar heller :p
Många gånger ligger stora brukshundar i bilarna med öppen baklucka och parkerar man eller går förbi blir det ett väldigt liv på dom.
Annars är det mest agilityhundar som håller låda som du säger 😅

Sådant är skönt! Mina ligger tysta i bilen och sover vid lure coursing, men så fort det är deras tur att springa så blir de vilda :D De vet också skillnaden på om jag bara rastar dem eller om de faktiskt ska starta, så största delen av tiden på fälten är det väldigt behagligt.

Jag gillar hundar som kan slå av och på :)
Skulle en gå med jakthundar på prov och de laddar/skäller/stressar i bilen blir det ohållbart i längden. För resultat och främst för hunden tycker jag.

En lös schnauzer sprang fram till oss på morgonkissen. Den ville bara leka men valpis blev rädd ändå när den rusade fram och skulle rätt upp i ansiktet på honom. Schnauzerns husse kom runt hörnet först när han hörde hur min vavva gick upp i falsett… :meh: När den började gå iväg var allt OK och roligt igen, så det var väl mest överraskningen som var läskig.

Oskar börjar lägga på sig hull. Lite mer än jag vill.

Jag minskade fodret efter kastrerngen men tror att han är mindre aktiv numera. Han sover mycket mer.

Det är svårt att lära sig efter att ha haft svårfödda hundar. Får minska ännu mer. Trots hans protester. När maten är slut tigger han mer

På tal om kastrering..

Någon som har märkt någon skillnad på sin tik efter kastrering? Jag börjar tro att de lurade mig på djursjukhuset och bara skar upp ett hål i magen på henne utan att göra något för jag märker ingen skillnad alls. 😅

Nu har det gått snart ett år och hon är exakt som vanligt. Hade hoppats få ordning på hennes kisseri men det är lika ”illa” som innan. 🤷🏼‍♀️

På tal om kastrering..

Någon som har märkt någon skillnad på sin tik efter kastrering? Jag börjar tro att de lurade mig på djursjukhuset och bara skar upp ett hål i magen på henne utan att göra något för jag märker ingen skillnad alls. 😅

Nu har det gått snart ett år och hon är exakt som vanligt. Hade hoppats få ordning på hennes kisseri men det är lika ”illa” som innan. 🤷🏼‍♀️
På Busa var det bara pälsen och att hon blev sjukt mycket hungrigare och lättare tjock. Annars var hon likadan som innan och det tror jag hon är än!

På tal om kastrering..

Enda jag märkt har varit mer hunger, trots att hungern var stor redan innan 😅

Oskar börjar lägga på sig hull. Lite mer än jag vill.

Jag minskade fodret efter kastrerngen men tror att han är mindre aktiv numera. Han sover mycket mer.

Det är svårt att lära sig efter att ha haft svårfödda hundar. Får minska ännu mer. Trots hans protester. När maten är slut tigger han mer
Byt till ett mer fiberrikt foder så han håller sig mätt längre och får i sig alla näringsämnen.
Min ena får bantningsfoder för att hon ska vara mätt längre och få äta en ordentlig portion istället för pyttelite som med ett vanligt foder.

<snip>
Många gånger ligger stora brukshundar i bilarna med öppen baklucka och parkerar man eller går förbi blir det ett väldigt liv på dom.
Annars är det mest agilityhundar som håller låda som du säger 😅

Bade mina rottisar och Malle skaller och varnar om nagon kommer mot en oppen baklucka och tittar pa dem, men om manniskorna inte tar ogonkontakt (inte tittar pa dem alls) sa skaller de valdigt "random". Jag mistanker att det har mest handlat om ifall personen ser ut att ha "purpose" och gar emot bilen.

Bade mina rottisar och Malle skaller och varnar om nagon kommer mot en oppen baklucka och tittar pa dem, men om manniskorna inte tar ogonkontakt (inte tittar pa dem alls) sa skaller de valdigt "random". Jag mistanker att det har mest handlat om ifall personen ser ut att ha "purpose" och gar emot bilen.
Ja det är nog lite olika men jag tror framförallt på min klubb att dom drar igång varandra när dom står parkerade nära varandra med öppna burar och det kommer ny bil och ska parkera eller någon går för nära en bil.

Sen är det ju en hundklubb det är väl ändå okej att hundar skäller där jag menar bara att jag inte vill sätta mina småhundar mitt ibland detta :)
Då tar jag hellre med dom ner på plan där brukshundarna bara har ögon för sina förare .)

Det är ju schysst om bilen kan få vara trygg, dvs att ingen kommer gå förbi nära när bakluckan är öppen. Såklart kan det bli så ändå på trånga parkeringar under varma dagar, men ibland får man påminna folk om att ta ut avståndet.

Tog en tripp in till samhället för en promenad och lite häng på tågstationen. Lantisarna måste ju få se något annat ibland :D
1743093361987.webp

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 224
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 084
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 047
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 486
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka