Uppdateringstråd 31

Har du möjlighet att ha en större frys?
Själv har jag bara halvfrys till min & sambons mat + hundmaten, men jag har ju fördelen att jag jobbar i djuraffär och kan köpa med mig en 5kg-korv från jobbet... Och eftersom det går åt så fort kan jag lätt ha ca 1kg i matlåda i kylen, sedan resten i matlådor i frysen några dagar. Behöver således bara offra den minsta lådan till hundmaten.
Nej det finns ingen plats tyvärr och jag bor utanför staden och på fel sida av staden och massor av trafik och jag tycker inte om att köra där. Varenda djuraffär i stan har samlats på samma ställe :banghead: Men får försöka köpa lite mindre mängder men blir det massor av resor fram och tillbaka. Tar ca 1,5 timme bara för att köpa det och det blir ju många gånger. Men jag ska bara köpa 2 påsar till Milou. Måste ju få plats med min mat också liksom.

Ditt sätt verkar mycket enklare.

4efbbe22e133b34fd43569f8a0c5d681.webp

Trassel är trött, först var vi ute länge på förmiddagen, blandade att låta honom nosa runt i långlinan, ta kontakt och träna på att gå lite själv och sen bäras runt av matte i väskan vilket han konstigt nog älskar. Antingen ligger han och tittar omkring sig eller sover. Jag håller alltid min högra hand under hans hals och huvud så han kan vila skönt i min famn.

Blev en bilfärd och som vanligt kräktes han och idag låg själv i kräkset. Bestämde att det fick bli en dusch med schampo, balsam och barnolja. Han var jätte duktig förutom när han flög ur mina händer när försökte hoppa iväg. En kines som är helt naken på kroppen, blöt och täckt av schampo eller balsam är nästan omöjlig att hålla, bokstavligen hal som en ål.

Idag fyller han 10 veckor 🥳

Visa bifogad fil 164622
Trassel är trött, först var vi ute länge på förmiddagen, blandade att låta honom nosa runt i långlinan, ta kontakt och träna på att gå lite själv och sen bäras runt av matte i väskan vilket han konstigt nog älskar. Antingen ligger han och tittar omkring sig eller sover. Jag håller alltid min högra hand under hans hals och huvud så han kan vila skönt i min famn.

Blev en bilfärd och som vanligt kräktes han och idag låg själv i kräkset. Bestämde att det fick bli en dusch med schampo, balsam och barnolja. Han var jätte duktig förutom när han flög ur mina händer när försökte hoppa iväg. En kines som är helt naken på kroppen, blöt och täckt av schampo eller balsam är nästan omöjlig att hålla, bokstavligen hal som en ål.

Idag fyller han 10 veckor 🥳
Jag fick rådet att ge en halv åksjuketablett till min förra. Han kräktes så fort vägen var lite kuvig eller längre. Funkade finfint Han vägde nog ungefär som din?

Jag fick rådet att ge en halv åksjuketablett till min förra. Han kräktes så fort vägen var lite kuvig eller längre. Funkade finfint Han vägde nog ungefär som din?
Aha, det visste jag inte. Tack för tipset. Han väger ca 2 kg. Var det en veterinär som sa det? Jag brukade ta Postafen förr och jag blev jätte trött av den.

Aha, det visste jag inte. Tack för tipset. Han väger ca 2 kg. Var det en veterinär som sa det? Jag brukade ta Postafen förr och jag blev jätte trött av den.
Ja, det var ett veterinärtips. Han vägde nog lika mycket som Trassel och rekommenderades en halv. De hjälpte. Tas ca en kimme innan avfärd.

Ja, det var ett veterinärtips. Han vägde nog lika mycket som Trassel och rekommenderades en halv. De hjälpte. Tas ca en kimme innan avfärd.
Tack, ska köpa det och hoppas det blir bättre. Mina andra vande sig ju snabbt och blev av med åksjukan men Trassel har det jobbigt.

Idag var vi på min väldigt stora altan och där brukar dom leka och det fanns ingen hejd på dom idag. Dom höll på i evigheter. Det går vilt till men Milou är en hjälte och förebild. Alltid snäll men extra varsam med gamla eller sjuka hundar och valpar. Så pedagogisk.
Och äntligen fick jag nytta av min ramp som Trassel kan gå ut och in själv till altanen så han slipper bli lyft hela tiden.

La ut videor på Instagram så att anhöriga skulle kunna se för man kan inte låta bli att skratta lite när man ser dom. Det är härligt att ha två hundar igen och det verkar vi alla tre här hemma vara överens om

När Torsten blev lite äldre försvann åksjukan helt.
Så håll ut :)
Ja jag hoppas också det, kan inte vara skönt att ligga i sitt eget kräks men han är ändå så till freds om jag lämnar bilen för han ligger alltid lugnt kvar så han är inte så brydd av det för det finns plats i buren för honom att inte ligga just där han kräkts

Jag gav Emma-Sue aksjuketablett, men hon kraktes I alla fall. Da fick jag recept pa en annan aksjuketablett ... som inte heller hjalpte. Sa jag tog helt enkelt med tillrackligt med handdukar, trasor, hushallspapper, varmt vatten och vad som kunde tankas behovas for att stada, och filtar och grejor for henne att vara pa, samt sop-plast-sackar sa jag kunde knyta in nedkraksta filtar och annat och slapp lukten I bilen.
Aksjukan gick over nar hon var 6 manader och numera har hon inga problem alls.

Jag gav Emma-Sue aksjuketablett, men hon kraktes I alla fall. Da fick jag recept pa en annan aksjuketablett ... som inte heller hjalpte. Sa jag tog helt enkelt med tillrackligt med handdukar, trasor, hushallspapper, varmt vatten och vad som kunde tankas behovas for att stada, och filtar och grejor for henne att vara pa, samt sop-plast-sackar sa jag kunde knyta in nedkraksta filtar och annat och slapp lukten I bilen.
Aksjukan gick over nar hon var 6 manader och numera har hon inga problem alls.
Så gjorde jag med min råtta oxå, det gick över efter en bilresa mellan stockholm o Norge för utställning,då var hon 9 mån

Gladare kan inga vara än Spock och Tay ute i fårhagen ❤️. Förmiddagen bjöd på sol och vacker väder idag och nu är vi alla nöjda.

20250329_114843.webp

Imorgon ska jag tävla rally med Spock, få se hur det går då vi inte tränat så himla många gånger.. På nåt sätt drar fårhagen mer och däremellan klämmer man in lite agility men men.. Friskt vågat, hälften vunnet 😀.

IMG_3004.webp

Här är det bus nästan hela tiden,gud vad dom leker! Ni skulle se, det är så otroligt roligt och dom kan hålla på i en evighet. Och dom respekterar varandras gränser. Det är fint att Trassel är så trygg i sin bädd under bordet i vardagsrummet. Först förstod jag inte var han hade tagit vägen och fick panik för vi var alla på altanen och sen hittade jag honom i sin bädd där han låg och sov. Han sover fortfarande 1,5 timme senare och lär sova ett bra tag.

Jag gick ut ensam med Trassel och hade honom lös. Han gick på riktigt exakt som i fotgående. Tränade på att sitta, att stanna och inkallningar. Han visade inga tecken på att vilja springa iväg så jag ska ha honom lös utan Milou varje dag för Milou är snäll och glad och vill vara med och det är jätte fint men han blir för energisk och skapar kaos. Jag är så stolt över båda.

IMG_3035.webp

Dom är så snälla mot varandra. Det kan se galet ut men det är bara på lek allting. Jag älskar att dom kommer så bra överens. Kineser vill helst vara i grupp och jag är glad att Milou fått en kompis och att det är en liten fantastisk Trassel :heart

Visa bifogad fil 164669
Dom är så snälla mot varandra. Det kan se galet ut men det är bara på lek allting. Jag älskar att dom kommer så bra överens. Kineser vill helst vara i grupp och jag är glad att Milou fått en kompis och att det är en liten fantastisk Trassel :heart

"Over here" kallar vi det dar "teeth cuddling" nar hundarna ligger nara och liksom gapar mot/pa varandras mun.

Arrangerar en kurs i rottweilerns utveckling och uppfostran via rasklubben, med en mentaldomare och en mentalbeskrivare som kursledare. Passar på att testa läxan som deltagarna har till nästa gång, olika varianter av ”inte röra”. Bella är duktig på att vänta på varsågod, så även om det är såååå frestande med våffla med en klick grädde så vet hon att hålla sig. Skadar aldrig att repetera basic grunder!

IMG_9020.webp

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 227
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 086
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 168
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 494
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka