Uppdateringstråd 31

Fick åka på husses coachgrupp då han är dunderförkyld. Jag var jättetrött efter en rörig dag på praktik där jag missade att ta rast och dessutom varit vaken sen tjugo över fyra på morgonen.
Banan kändes alldeles för svår för oss och de andra ekipagen var superduktiga, men jag tänkte att det bara att försöka. Starten som jag var så bekymrad över var absolut inga problem, corgi-prinsessan var suverän ❤️. Överlag gick det mesta mycket bättre än jag trodde, hade jag lyckats komma ihåg banan hade det varit super 😆.
Väldigt glad nu efteråt och kvitto på atr vi faktiskt klarar mer än vad jag tror, nu blir det några timmars sömn!

20250315_162112.webp

Vi råkade få hem en 4 kilos betongkloss av färskfoder istället för den mindre :o:o får väl stå som ett fån och såga loss bitar, han äter inte ens 100g om dagen
Jag råkade beställa hem 15 kg färskfoder :rofl: Fast i bollar, men jag fick tömma hela frysen, har en så där halv frys, och slänga all min mat som jag inte hann äta upp så nu har jag ett litet fack för typ grönsaker och lite smått ätbart resten är Trassels och Milous mat. Kommer definitivt inte köpa hem så här mycket igen. Men trots all mat måste jag köpa mer för dom där 15 är valpmat och på tok för mycket kalorier för Milou så han har sin egna. Den räcker några dagar till så får köpa mer efter helgen. Det är nackdelen när man har så liten frys. Att få plats med både sin mat och hundarnas.

Jag råkade beställa hem 15 kg färskfoder :rofl: Fast i bollar, men jag fick tömma hela frysen, har en så där halv frys, och slänga all min mat som jag inte hann äta upp så nu har jag ett litet fack för typ grönsaker och lite smått ätbart resten är Trassels och Milous mat. Kommer definitivt inte köpa hem så här mycket igen. Men trots all mat måste jag köpa mer för dom där 15 är valpmat och på tok för mycket kalorier för Milou så han har sin egna. Den räcker några dagar till så får köpa mer efter helgen. Det är nackdelen när man har så liten frys. Att få plats med både sin mat och hundarnas.
Har du möjlighet att ha en större frys?
Själv har jag bara halvfrys till min & sambons mat + hundmaten, men jag har ju fördelen att jag jobbar i djuraffär och kan köpa med mig en 5kg-korv från jobbet... Och eftersom det går åt så fort kan jag lätt ha ca 1kg i matlåda i kylen, sedan resten i matlådor i frysen några dagar. Behöver således bara offra den minsta lådan till hundmaten.

Det borde finnas hundtvätt där en bokar en timmas tvätt av hund i ett upphöjt badkar och där det finns fön mm 🙂
Så en slipper the chaos hemma med hår, hår, blöta handdukar, hår 😂

Sett de finns i andra länder men aldrig sett det finns nått i sverige?
Det finns! I Malmö gick jag tidigare till ett suveränt litet ställe som tyvärr försvunnit, men Dogman har i vissa av sina butiker. Med två pälsiga hundar är det främst fönen som jag är ute efter men det är nice med badkar i arbetshöjd och att slippa klogga igen avloppet med päls hemma.

Det borde finnas hundtvätt där en bokar en timmas tvätt av hund i ett upphöjt badkar och där det finns fön mm 🙂

Vi har det på mitt jobb precis norr om Sthlm. Finns i de flesta Dogman-butiker. Supersmidigt.

Såhär ser det ut på mitt jobb:
1000081177.webp

Finns lite överallt i Sverige med ,prova att googla :)

Finns flera i Stockholm, brukar kallas typ Wash and Go ☺️

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 224
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 084
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 047
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 486
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka