Hundägare som stressar en på promenader

Ja, här har jag åsikter på ett öppet diskussionsforum men det är ju inget jag går runt och luftar ute på hundpromenaderna. Så länge andra låter mig vara ifred så gör jag det samma.
Men det måste vara ytterst få som gör det irl 🙈
Är främst på nätet folk gör det.

Men det måste vara ytterst få som gör det irl 🙈
Är främst på nätet folk gör det.
Men om någon står och skrapar med benet i gruset otåligt och inte ämnar gå förbi med sin hund medan min står upptagen med att lukta runt i dikeskanten så hade jag undrat hur det står till egentligen. Samma om någon okänd hade krävt någonting av mig så som att jag skulle gå undan eller vad som helst så hade jag talat om ett och annat. Om någon ber mig snällt och respektfullt så hade jag dock varit behjälplig.

Men om någon står och skrapar med benet i gruset otåligt och inte ämnar gå förbi med sin hund medan min står upptagen med att lukta runt i dikeskanten så hade jag undrat hur det står till egentligen. Samma om någon okänd hade krävt någonting av mig så som att jag skulle gå undan eller vad som helst så hade jag talat om ett och annat. Om någon ber mig snällt och respektfullt så hade jag dock varit behjälplig.
Ja det är svenskar i ett nötskal 🙈

Ja, det kanske. Det är väl den anständiga vägen att gå eller hur skulle du själv bete dig? Eller hur beter sig människor från övriga världen i liknande situation menar du?
Ja världen är ju rätt stor så beror ju på vilka länder du syftar på men alla har ju lite olika typ av social koder men få länder har så mycket problem med hundmöten som vi är min gissning.
Bara åka en liten bit ner i Europa så märker man stor skillnad.

Jag möter nästan aldrig andra hundar på mina promenader men dom vi möter har jag ingen yttre stress emot iaf 🙈

Liknande trådar

Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
420
Senast: chimichanga
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 109
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 692
Senast: Rugge
·
Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 213
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka