Olof Lundh om Falsterbo Horse Show: ”Missbedömde motståndet totalt”

För mig är det inte kompext alls. Höga vinstpenngar får inte stå över mänskligarättigheter och speciellt inte i en sport som här är kvinnodominerad så har sponsorer från länder med så vidrig kvinnosyn inte här att göra.
För helt ärligt vad sänder det ut för singlar till tjejer och unga kvinnor när sponsorernas pengar väger mer än deras rättigheter.

Det pratas om kulturutbyte, får jag träffa en "vanlig" kvinna från landet och utbyta kultur med om hur det är att vara ägd av sin pappa och senare sin man? Får jag prata med henne om hur det är att ha så få rättigheter jämfört med männen?
Nä tror inte det, det kulturutbytet handlar nog mer om att höjdarna inom ridsporten minglar och äter gott med ett kungahus och inget annat.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Efter massiv kritik mot samarbetet med Al Shira'aa Stables går nu Falsterbo Horse Show ut med ett omfattande försvar för beslutet. Bland...
Svar
1
· Visningar
288
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Falsterbo Horse Show bryter samarbetet med Al Shira'aa Stables, meddelar man i ett pressmeddelande. – De hat och hot som förekommit har...
Svar
0
· Visningar
65
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsportförbundet välkomnar Falsterbo Horse Shows beslut att avbryta samarbetet med Al Shira'aa Stables, men fördömer hoten och hatet...
Svar
0
· Visningar
54
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Falsterbo Horse Show avslutar samarbetet med Al Shira’aa Stables, skriver de i pressmeddelande under torsdagen.
Svar
0
· Visningar
57
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Hönstråden II