Om detta är den blonda hanen, så förstår jag mycket väl "ett gott öga". Söt som socker!På begäran
Visa bifogad fil 59836
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om detta är den blonda hanen, så förstår jag mycket väl "ett gott öga". Söt som socker!På begäran
Visa bifogad fil 59836
Han har stuckit ut sen födslen Visserligen inte så konstigt när han är enda blondaOm detta är den blonda hanen, så förstår jag mycket väl "ett gott öga". Söt som socker!
Den perioden brukar vara mellan ca 9-18 mån ålder. SorryKan de få flera spökåldrar?
Jag trodde allt lugnat ner sig efer att han var väldigt hormontinn ett tag.
Men senaste veckan har han gjort inne flera gånger, senast kissade han på badrumsmattan medan jag var i badrummeet. Han skäller på det mesta. Han morrade seriöst på grannen när vi stannade för att prata. I morse bet han mig på allvar när jag skulle borsta honom. Han morrar och nafsar i luften när jag lyfter honom för att gå upp till övervåningen.
Tränade lite inkallning uppe i skogen och han skiter totalt i mig. Jag lockar med godis och han tittar bara på mig och vänder åt andra hållet. Han drar i kopplet åt alla håll. Framåt, kastar sig åt sidan ner i diket och tvärnitar för att lukta.
11 månader nu - när blir han en normal hund?
Tycker inte det där låter som spökålder alls..Kan de få flera spökåldrar?
Men senaste veckan har han gjort inne flera gånger, senast kissade han på badrumsmattan medan jag var i badrummeet. Han skäller på det mesta. Han morrade seriöst på grannen när vi stannade för att prata. I morse bet han mig på allvar när jag skulle borsta honom. Han morrar och nafsar i luften när jag lyfter honom för att gå upp till övervåningen.
Tränade lite inkallning uppe i skogen och han skiter totalt i mig. Jag lockar med godis och han tittar bara på mig och vänder åt andra hållet. Han drar i kopplet åt alla håll. Framåt, kastar sig åt sidan ner i diket och tvärnitar för att lukta.
Jag vill inte låta elak här men baserat på allt du skrivit i olika trådar om Torsten så ställer jag mig ganska frågande till mentaliteten på honom. Nog för att man brukar säga att små hundar kan vara sena med rumsrenheten, ha lite temperament osv men allt detta du skriver om Torsten tycker jag låter rätt oroande.Kan de få flera spökåldrar?
Om trappan. Jag förstår honom. Han har lite taskig kroppskotroll och väldigt hala tassar. När han står eller sitter på golvet, utan matta så glider tassarna hela tiden. Han får trampa om för att han glider iväg.@tanten jag håller med tidigare inlägg om att det låter skumt. Min uppfattning av spökåldern är att den inte brukar omfatta den aggression mot ägaren som du beskriver. Visst att morra eller skälla på främmande människor på avstånd, det tycker jag inte är konstigt. Men att bita dig för att du ska borsta - nej.
Jag har för mig att du skrivit tidigare att Torsten inte går i din trappa och därför bär du honom, stämmer det? På vilket sätt går han inte i trappan? Det låter lite märkligt för en hund som ändå närmar sig året och jag funderar på om det kan vara ett tecken på att något är fysiskt fel, vilket gör att han ibland inte vill hanteras för att han har ont. Förslaget är att börja med att verkligen kolla upp detta hos veterinär. Sedan gå vidare därifrån. Om de hittar något fysiskt fel kan det kanske fixas. Om inte, kontakta någon som kan hjälpa dig att hitta vägar för att arbeta med hunden.
Personligen tycker jag det du beskriver inte låter roligt alls. Självklart är det inte alltid roligt att ha hund och valpar kan verkligen vara skitjobbiga . Men när hunden är nästan ett år och har visat tendenser till vad jag tycker känns som tveksam mentalitet i perioder sedan han kom (som jag har uppfattat dina inlägg) så tror jag att det är dags att verkligen ta tag i det hela och ta hjälp.
Har du inte klippt ur tassarna?Om trappan. Jag förstår honom. Han har lite taskig kroppskotroll och väldigt hala tassar. När han står eller sitter på golvet, utan matta så glider tassarna hela tiden. Han får trampa om för att han glider iväg.
Han hoppar up på stenar och stubbar i skogen, men inomhus där underlaget är halkigt så hoppa han inte upp i möblerna. Trappan är öppen mellan stegen och stegen är smala. Så att den är läskig är inte konstigt. Han vill varken gå ner eller upp. Även en del personer tycker den är lite läskig.
Visa bifogad fil 59889
Jag kommer att tänka på en bild som du visade på Torsten för ett tag sen, där det framgick tydligt att hans bakparti tycks större än frampartiet (proportionerna). Kanske är det så att han har ont? Det är inte normalt beteende för spökåldern att bitas eller agera på det sättet som Torsten ibland gör. Jag tycker nog du bör söka hjälp hos en veterinär för att få honom genomsökt. Hundar som har ont kan ju ta till tänderna. Trappan är heller inte orimlig för en hund att gå i, framförallt inte en liten ras som papillon.@Wingates och @iNHALE
Det är ju så dubbelt. För det mesta är han "go och gla kexchokla". Glad och flamsig. Vill leka.
Men så komme de där attackerna av att inte vilja bli tagen på, och framförallt inte lyft. När han vill, så är det ok men ibland vill han bara inte och då blir han bitsk. Det går ju över, men han markerar.
Jag har känt igenom honom så gott jag kunnat och det jag kan notera är att han inte gillar att jag tar i hans bakdel och bakben när jag lyfter eller när jag har honom i famnen. Däremot visar han inget om jag känner igenom honom utan att lyfta.
Han har ju aldrig varit speciellt förtjust i hantering men det har blivit bättre. Han vill bli kliad på magen numera. Det ville han inte alls tidigare.
Han söker kontakt men backar oftast när jag vill röra. Han vill bara leka.
Dt finns stunder när jag vill ge upp. Men så tänker jag hur det skulle blir här i min ensamma karantän och kämpar vidare. Och gläds åt de stunder när han är trevlig och sällskaplig.
Kanske är det bara min novemberblues...
jodå. Närmast maniskt.Har du inte klippt ur tassarna?
BeklagarDet finns inte ord som beskriver smärtan. Som han fattas mig Älskade Saulos
Visa bifogad fil 59926