Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alvin tog emot godiset men jag håller med Milou om att hon var konstig. Vem vänder bilen, stannar på gatan där det är parkerings förbud och ropar efter okända människor?
Hög igenkänningsfaktor! Maken blev stressad när vi var i Idre och han hade Ville. En kille tvärnitade sin cykel och frågade om stam, kennel, hur han var att jaga med osv. Maken kunde svara på jakten men kennel hade han svarat "Småland tror jag" och på stam, "mamman heter något med vapen" Nåja Ladda kan man väl koppla till vapenhantering om man är långsökt.Håller helt med @Fruentimber i det här @Lillefrun. Inom båda mina raser är det inte ovanligt att man jagar efter folk eller stannar på konstiga ställen för att fråga om hunden.
Om salukiägare INTE gör så när de ser andra salukis, då blir jag förvånadVem vänder bilen, stannar på gatan där det är parkerings förbud och ropar efter okända människor?
Som när min pappa glatt berättade för en nyfiken att vår ceskyterrier var "en blandras mellan skotsk terrier och sealyhamterrier". Han hade ju delvis rätt för rasen togs från början fram ur de raserna, men vår lille Zvante var ju inte en blandras mellan de tvåHög igenkänningsfaktor! Maken blev stressad när vi var i Idre och han hade Ville. En kille tvärnitade sin cykel och frågade om stam, kennel, hur han var att jaga med osv. Maken kunde svara på jakten men kennel hade han svarat "Småland tror jag" och på stam, "mamman heter något med vapen" Nåja Ladda kan man väl koppla till vapenhantering om man är långsökt.
Imorse var det någon som ropade på mig, jag hörde inte vad hon sa, hon fick upprepa flera gånger så jag gick mot henne. Det hon ropade var att hon undrade om det var nakenhundar jag har. Hon tyckte Milou var så fin och maffig att hon var tvungen att se på nära håll. Folk reagerar av förklarliga orsaker mest på honom.
Hon hade sett oss på håll och kört efter oss, hon hade också en kines. Milou vägrade acceptera henne, skällde först ut henne och vägrade sen gå fram till henne trots godis utan höll sig så långt från hennesom möjligt, Alvin tog emot godiset men jag håller med Milou om att hon var konstig. Vem vänder bilen, stannar på gatan där det är parkerings förbud och ropar efter okända människor?
Imorse var det någon som ropade på mig, jag hörde inte vad hon sa, hon fick upprepa flera gånger så jag gick mot henne. Det hon ropade var att hon undrade om det var nakenhundar jag har. Hon tyckte Milou var så fin och maffig att hon var tvungen att se på nära håll. Folk reagerar av förklarliga orsaker mest på honom.
Hon hade sett oss på håll och kört efter oss, hon hade också en kines. Milou vägrade acceptera henne, skällde först ut henne och vägrade sen gå fram till henne trots godis utan höll sig så långt från hennesom möjligt, Alvin tog emot godiset men jag håller med Milou om att hon var konstig. Vem vänder bilen, stannar på gatan där det är parkerings förbud och ropar efter okända människor?
Men herregud vilken obehaglig människa Jag hade känt mig riktigt illa till mods av det där..Jag har inga problem med att någon stannar mig och vill prata om de har/gillar rasen. MEN vi har en som bor i kommunen som har stannat med bil bredvid mig säkert tio gånger och varenda gång ger han mig sitt visitkort och vill att jag ska ringa honom så att jag kan komma hem till honom och hälsa på hans hund typ. (hade det inte varit för att jag har sett hans hund hade jag varit osäker på om han verkligen var seriös.) En gång när jag gick genom centrum hörde jag att någon visslade på oss flera gånger, jag ogillar när folk ska pocka på min hunds uppmärksamhet så jag gick snabbare. Han som visslade började springa efter oss, och vem tror ni att det är? Han med visitkorten såklart Snacka om att inte kunna ta en hint.
Men herregud vilken obehaglig människa Jag hade känt mig riktigt illa till mods av det där..