Vi har tävlat i helgen, sista tävlingen för i år troligen då det ökar med covid och blir kallt och ruggigt att vara för länge ute. Två starter var i heelwork to music 1 med Nano och Nessie. Nano var inte såå långt från uppflytt, hon är dock något låg pga skendräktighet och så har jag inte hunnit träna så mycket positioner med henne och gick in med ett program som var i kortaste laget.
Nessie har jag inte heller nåt program till så blev att improvisera men hon går fantastiskt bra med en elektrisk attityd och det märks att hon trivs på planen ❤. Uppflytt i bägge starterna och precis utanför pallplats i första starten, i andra starten var det 0,1poäng till tredje platsen och jag tänker att det kan nog löna sig att förbereda sig lite bättre
. Har alltså tre uppflytt på tre starter och ny titel då, bästa Nessie
.
Visa bifogad fil 59505
Vi har också hunnit med att träffa en tjej som föder upp kelpies modell något lättare och med mycket tryck under tassarna! Sen har vi också träffat en uppfödare av mas som hade väldigt trevliga hundar. Vi får väl se vad det blir för fyrbent kompis som hamnar hos oss så småningom.