Var revbenen tillagade?Theo har lyckats stjäla och äta upp en större mängd lammrevben, säkert två sidor, så nu är jag lite orolig för hur han kommer må och oroar mig för det värsta Tack och lov var det lite mindre lamm men ändå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var revbenen tillagade?Theo har lyckats stjäla och äta upp en större mängd lammrevben, säkert två sidor, så nu är jag lite orolig för hur han kommer må och oroar mig för det värsta Tack och lov var det lite mindre lamm men ändå.
Har också hundar vars klor typ inte växer alls. De går iofs mycket på asfalt så det slipar väl ned en del antar jag. Skönt är det iafJag kom på idag att det nog fan är nästan 2 månader sen Emiron fick klorna klippta. Ansade ett par millimeter på sporrarna nu ikväll men övriga klor hade inget som var lönt att ta. Känns lite lyxit måste jag säga.
Nej, då hade jag varit hysterisk! Nu överreagerade jag säkert i vanlig ordning då han efter att ha legat och pustat och stönat ett tag nu vill leka som vanligtVar revbenen tillagade?
Aha, nä då är det ju ingen fara. Annat än att han kanske blir lite hård i magen men sånt går ju överNej, då hade jag varit hysterisk! Nu överreagerade jag säkert i vanlig ordning då han efter att ha legat och pustat och stönat ett tag nu vill leka som vanligt
Jag är inte så insatt i avel, vad menas med hängning?Tre parningar totalt, två utan hängning och en med. Tik åkte hem imorse. Puh, nu tar jag och Lasse helg!
Visa bifogad fil 58990
Jag är inte så insatt i avel, vad menas med hängning?
Har du provat ringa firstvet? Om det är ett recept du vill ha kanske de kan hjälpa dig?Helt galet, pratat med 5 djursjukhus som alla säger att det är ganska akut men ingen har tid för oss. Har ett ställe till att prova med som öppnar 14 och då ringer jag direkt. Annars är hoppet att ringa prick 7 imorgon till ett av ställena och hoppas på en akuttid.
Jag har märkt senaste tiden att det blivit svårare och svårare att få tid hos veterinären men det här tar ju alla pris. Min lilla Alvin har ont och kan få problem av att gå så här och så kan ingen hjälpa oss. Känner mig så maktlös.
Jag har haft firstvet innan och nu Agrias egna vetapp, tänkte också att det nog mest behövdes ett recept och lite bilder och så men veterinären där ville att han skulle undersökas.Har du provat ringa firstvet? Om det är ett recept du vill ha kanske de kan hjälpa dig?
Jag har bara provat till häst, men de kändes bra! Videomöte och jag fick filma hästens knöl ur olika vinklar och sen diskuterade vi en stund. Åtgärden blev ingen och jag kunde sätta igång honom istället för att boka ett klinik besök
En kompis i stallet var ute med sina taxar och hundförarbältet gick sönder varpå taxarna försvann. När de sökte sig tillbaks till tröjan, maten och vattnet hon lagt ut där de försvann hade den ena ett ganska djupt sår. Hon började ringa runt till veterinärklinikerna och fick slutligen en tid som avbokats bara för en första bedömning om vad som behövde göras. Det visade sig att fröken tax skulle behöva dräneras, rensa sår etc inom 1-2 dagar. Här i Uppsala finns ju mängder med veterinärkliniker samt Djursjukhuset i Uppsala men hon fick inte komma någonstans, utan hänvisades till Upplands Väsby eller Bagarmossen. Det är tydligen ett fruktansvärt tryck på alla kliniker runt om i Sverige nu.Helt galet, pratat med 5 djursjukhus som alla säger att det är ganska akut men ingen har tid för oss. Har ett ställe till att prova med som öppnar 14 och då ringer jag direkt. Annars är hoppet att ringa prick 7 imorgon till ett av ställena och hoppas på en akuttid.
Jag har märkt senaste tiden att det blivit svårare och svårare att få tid hos veterinären men det här tar ju alla pris. Min lilla Alvin har ont och kan få problem av att gå så här och så kan ingen hjälpa oss. Känner mig så maktlös.
Det är ju hemskt. Så ska det inte vara, ska våra små fyrfotingar gå runt och ha ont? Det slutade med att jag hade kontakt med 7 kliniker. Nu blev det en liten men seriös klinik som drog ut Alvins tänder och som jag har förtroende för men en öroninflammation brukar ju vara ganska lätta att behandla.En kompis i stallet var ute med sina taxar och hundförarbältet gick sönder varpå taxarna försvann. När de sökte sig tillbaks till tröjan, maten och vattnet hon lagt ut där de försvann hade den ena ett ganska djupt sår. Hon började ringa runt till veterinärklinikerna och fick slutligen en tid som avbokats bara för en första bedömning om vad som behövde göras. Det visade sig att fröken tax skulle behöva dräneras, rensa sår etc inom 1-2 dagar. Här i Uppsala finns ju mängder med veterinärkliniker samt Djursjukhuset i Uppsala men hon fick inte komma någonstans, utan hänvisades till Upplands Väsby eller Bagarmossen. Det är tydligen ett fruktansvärt tryck på alla kliniker runt om i Sverige nu.
Hur går det med inneskitandet?För första gången någonsin kom Torsten och ville upp i mitt knä. När jag lyft upp honom slappnade han av och kunde ligga stilla.
Det är ett jätttesteg! Jag har lyft hononm tidigare och hållit honom kvar i knäet genom att klia och klappa men han har varit spänd och stretat emot lite. För första gången ville han l igga kvar och lutade sig mot mig.
jag har haft honom i ett halvår så det har tagit tid. Få se om det var en tillfällighet, eller om det var en start på en keligare hund
Innan dess hade han legat bredvid stora katten och slickat honom i örat.
Nattlig bur-arrest och hitills har det blivit en hög inne dagtid. Vi var ut i går morse och han hade väldigt bråttom in. Det var mörkt så jag såg ju inte riktigt vad han gjorde. Visade sig att han hoppat över skitandet och smet in i vardagsrummet och la det där. När jag borstade tänderna.Hur går det med inneskitandet?