Uppdateringstråd 31

Jag troooor att jag ska anmäla till utställning, en i maj och en i juni. Försöker bara komma ihåg om jag tycker det är kul att ställa ut 😅 Vet inte när jag gjorde det sist, men det var nog när corgin var hyfsat ung, så säkert åtminstone tio år sen.

Men jo, jag ska försöka komma iväg ett par gånger åtminstone. Retrieverklubben här i stan ska ha några ringträningstillfällen, så det blir ju bra träning. Ena utställningen är här i kommunen, nästa i en grannkommun, det blir väl trevliga utflykter.

Vi var ute på en kiss och han ville äntligen äta sin frukost efteråt så nu känns det lite bättre :) han är fortfarande lite smått såsig men det är kanske inte så konstigt när man har mått illa och magen varit tom. Han sträcker på magen så helt 100% är han nog inte än, jag hoppas han piggnar till lite extra nu när han har ätit. Stackars liten.

Oj! Aldrig hört talas om hundar som äter växter förut :) katter och hästar har jag hört om.
Min whippa älskar maskrosor, både gula och när de är fluffbollar 😅 hon "snäpper av" bara själva blomman och glufsar i sig 😂 annars är det mest tallkottar hon gillar att tugga på.
Sen är det någon typ av gräsrot hon vill åt, så hon gräver gärna i gräsmattan för att äta dom 😬

Anmält mig och Tilda till en spårkurs som hålls i byn via ABF. För en gångs skull tror jag att det funkar med mitt schema 😅 eventuellt ett tillfälle jag kan behöva byta pass, nackdelen med att jobba inom vården och bara ha schema 8 veckor i taget 🤦🏼‍♀️

Min whippa älskar maskrosor, både gula och när de är fluffbollar 😅 hon "snäpper av" bara själva blomman och glufsar i sig 😂 annars är det mest tallkottar hon gillar att tugga på.
Sen är det någon typ av gräsrot hon vill åt, så hon gräver gärna i gräsmattan för att äta dom 😬
Då har jag lärt mig något nytt idag 😅
Kanske beror på rasen , mina äter knappt bajs liksom 😂

Mina rottisar hade aldrig atit jord, aven om det mesta slank ner, forran vi var i Californien forsta gangen och senare nar vi flyttade till Oregon. Lerjorden har pa vastkusten ar tydligen nagot speciellt da i stort sett alla hundar gillar att ata den. Var grasmatta ar numera en massa hal dar det gravts ... Dessutom finns det rotter, kanske fran parontradet, kanske grasrotter, som tydligen ar mycket gott da de slits upp.

Annars provar till och med Tate, som inte ar sa matfixerad som rottisar eller Golden, allt som jag planterar I krukor (har man en han-hund sa planteras inget atbart pa marken:yuck:). Det enda de aldrig provar ar rabarber ... tack och lov ... Det hade varit besvarligt att valja mellan hundar och rabarber. ;)

Wow men det är inte farligt för hundar eller?
För hästar kan ju få kolik av att äta sant 🙈

Kolik ar ju "ont i magen" sa visst kan hundar fa det av sand.
En av mina gamla rottisar blev inlagdnar hon atit sand ... och papper. :meh: Det tog ett dygn for det att komma ut den naturliga vagen utan operation. Vi akte in for att hon kraktes blod.

Idag är Gissa i himmelriket, jag är inte lika glad, i mitt päronträd bor det tydligen en eller flera möss och om man gräver upp halva rabatten så kanske man kan ta sig in den vägen.......................suck!
Blir bad senare, om hon blir kränkt är det inte mitt fel :D

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 231
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 118
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Det känns som.om det dags för en ny presentations tråd av våra bukehundar då det känns som om det var ett tag sen sist! Bild... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 403
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 533
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dina bästa tvätt tips!
  • Vad gör vi? Del CCXI
  • Sommartid

Hund, Katt, Andra Djur